|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Det er kaldt og det er glatt. Jeg kjører ikke bil og må gå uansett hvor jeg skal, og må nå legge inn dobbelt så lang tid fordi jeg går ekstra forsiktig for ikke å falle. Jeg er sikkert den eneste 27-åringen med isbrodder i mils omkrets, men det får bare være.
|
|
|
#83 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Det er vått, kaldt og glatte veier. Ungene på jobb skriker i kor fordi de ønsker å gå inn. Spesielt 1åringene. Vi må kle på ungene 3 lag med klær før de skal ut da alle blir levert med bommull innerst selv om vi spør om de kan levere med ull til de som bruker det ute. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?
Ja, vinterlandsvinter er faktisk herlig.
|
|
|
#85 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Nesten all snøen har smeltet her, det ble rene vårstemningen utover dagen med sol og smeltende snø. Helt feil, helt feil.
|
|
|
|
#86 |
|
Ferdiglada
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Here goes; Før det første at det er kaldt. At det er snø som må måkast. At ungane er våte. At det er så himla mykje klær overalt. At eg får dårlig samvittigheit som ikkje nyte den. At eg ikkje får bruke høge hælar. At eg er bleik. Mest av alt at eg ikkje kan slenge på en kjole, et par sandala og vips vere klar!
|
|
|
|
#87 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#88 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Det jeg elsker med høst (og vinter i grunn) er nettopp at jeg kan kle PÅ meg litt. Jeg kan bruke hold in strømpebukser som gjør at ting ikke slenger så veldig, jeg finner mer klær i mine farger og jeg slipper å tenke på at jeg er så bleik.
|
|
|
#89 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Jeg har egentlig ikke hatet vinteren før, men denne vinteren gruer jeg meg til. Blir denne vinteren en reprise fra forrige vinter er jeg redd at jeg er innlagt ett eller annet sted når april kommer.
|
|
|
|
#90 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Flisene på utetrappa vår løsnet pga. ekstremkulden i fjor.
|
|
|
#91 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Liker vinter når det er vinter, og når den er kald og fin, - snø i 3mnd gjør meg ingenting. Men når snøen kommer i OKTOBER, da er jeg ikke klar, det skal vere HØST enda!!!! Jeg er ikke klar til å pakke meg selv og ungene inn i masse klær, tørke våte sko og sokker som er blitt vaset fulle av snø. Tørke dresser og votter. Måke snø og skrape is. Fyre i ovnen, og huttre rundt om morgenen! Nei, det kan vente til desember! |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?En tidligere vinterelsker har blitt til hater, enest grunnen er storesøsters eksem og astma. Den blusser opp voldsomt når kuldegradene kommer, og jeg hater å se hun plages noe så inni hampen. Vi kunne fint hatt jevn sommertemperatur året gjennom. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Jeg liker vinteren veldig godt på fjellet. I byen, not so much. Dvs, jeg kunne fint levd med to måneder stabil vinter i byen også. Men erfaringsmessig er vinter snø, regn, is, snø, regn, is i en evig runddans.
|
|
|
#94 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Ferdiglada
Der er vi heilt omvendt gitt.
|
|
|
|
#96 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Fint om det er litt hvitt lag rundt juletider, men ellers kan vinteren bare forsvinne for min del. Snø er pyton. Kulde er greit, men snø.... isj. Ikke kan jeg gå på ski lenger heller, ikke bortover eller nedover. Vasse i snø, måke snø, fysj og æsj. Mørkt hele tida, og nevnte jeg all den ekle snøen? Eneste som er verre enn snøen, må være holke og is, saltslaps og annen slaps og graps som blir til mere is. Og så når snøen forsvinner; alle "lure" hundeeiere som trodde at snøen gjemmer hundebæsjen... jo da, men gjemt og ikke glemt. Den kommer frem igjen, eklere og stinkiere. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?[quote=Milfrid;2502973]Jeg liker vinteren veldig godt på fjellet. I byen, not so much. Dvs, jeg kunne fint levd med to måneder stabil vinter i byen også. Men erfaringsmessig er vinter snø, regn, is, snø, regn, is i en evig runddans. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg er vestlending bosatt på østlandet og det er hakket bedre her enn "hima", men jeg liker IKKE at det er snø, regn, kaldt, snø, regn kaldt osv, osv. Det kan gjerne være minus 20 grader og snø, men da får det være det. Ikke plutselig pluss 5 og slaps og jævelskap. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Jeg liker vinteren når jeg slipper å måtte kjøre bil. Eller å stable meg rundt på holka. Hvis det er skikkelig vinter med ca 5 minus og snø, kan vinteren være veldig vakker, men her har det en tendens til å regne dagen etter snøen har kommet - og så fryser det på og etterlater seg en holke i flere uker før det kommer mere snø.
|
|
|
#100 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
Jeg og. Jeg blir bare mere og mere glad i våren for hvert år.
|
![]() |
|
|