|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?
|
|
|
#82 |
|
kamerat
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?På videregående insisterte vi for øvrig på å kalle alle lærerne ved etternavn, uavhengig av hva de selv måtte mene om saken. Randi, pføy! Andreassen, tenker jeg vi sier!
|
|
|
#84 |
|
er her
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Frøken og lærer mener jeg i starten, etternavn litt senere, kan ikke huske jeg kalte noen med fornavn, men er jammen ikke sikker.
|
|
|
|
#85 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Vi brukte etternavnet på læreren vi hadde på barneskolen. For meg, og for mange i klassen min, var det veldig rart å komme på ungdomsskolen og møte lærere vi plutselig var på fornavn med.
|
|
|
#86 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Stort sett fornavn hele tiden. Enkelte på vgs ble omtalt med etternavn, men det var mest fordi vi ville det sånn selv. Da syntes vi at vi var svært så voksne.
|
|
|
#87 |
|
Javel
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Hos oss var det Fru etternavn når vi snakket om/tiltalte en spesiell kvinnelig lærer eller bare etternavnet om det var en mannlig. Type; frøkna vår heter "Fru Hansen" og læreren vår heter "Hansen".
|
|
![]() |
|
|