|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Noen som har oppskrift på et fint strikket eller heklet sjal? Litt stort, og ikke for "stivt"? Som man kan bruke til hverdags? Jeg vil ha et med litt mer mønster enn Nin sitt, for det har jeg strikket. |
|
|
|
#4 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Den typen som Svanen linker til er veldig takknemlig å strikke. Du begynner med 5-600 masker, med tynt garn på tykke pinner (5-6) strikker fram og tilbake et par omganger, og så tar du sammen en maske på hver side, og to på midten, annenhver omgang. Det blir færre og færre masker, og snart så er du ferdig. Formen blir mer eller mindre trekantet. Sleng på et eller annet hullmønster hvis du vil ha variasjon.
|
|
|
#5 |
|
trenger lading
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?eh, det er motsatt på denne gajamor.
|
|
|
|
#6 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Jeg strikker aldri etter oppskrift, og gidder ihvertfall ikke å følge sånne oppskrifter hvor det blir mer og mer arbeid etterhvert.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?
Å det fikk jeg lyst til å lage og! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Sjuggerpløm og AnneC - se prikker
|
|
|
#11 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Åh Fløyel, det var utrolig lekkert. Vil du være søt og dele med meg også, hvor jeg kan finne oppskriften?
|
|
|
|
#13 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Fløyel, så lekkert.
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?For et fantastisk sjal, hvor tykke pinner strikkes det på? *har just gjort meg ferdig med ullbukse på pinne 2,5 og det er en stund før jeg strikker noe stort med så små pinner igjen*
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Fløyel, det var alldeles nydelig, kan du dele med meg og hvor en får kjøpt oppskrift? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Fløyel, jeg vil også veldig gjerne få vite hvor du har kjøpt oppskiften til dette nydelige sjalet fra!
|
|
|
#18 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Sendt dere prikker alle mann.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 24-10-10 kl 11:53. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?
Denne er kjempelekker!
I oppskriften til ovenstående sjal så står det at man skal bruke pinne 4 og at det er 19 m på 10 cm. Bør jeg da bruke pinne 3 og legge opp 654 masker i stedet for 478 masker? Teller man rent matematisk på dette? Sist redigert av Pelen : 23-10-10 kl 17:17. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Sånn ser sjalet ut ferdig: *jeg er litt kort i armene så jeg har ikke hele bredden, men nesten* + ett lite detalji bilde av hvordan mønsteret ser ut:
|
![]() |
|
|