|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillTenker type lærespill til pc, det finnes vel for sånne små...
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillVi har bare hatt bærbare og ekstra mus. Har aldri brukt spill de trenger tastatur til. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillDet finnes absolutt.
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillLaptop funker fint. Men det man bør satse på er en liten mus. De selger sånne små som passer barnehender bedre. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillBegge gutta har laptop med ekstra mus. Storebror på 5 håndterer touchpad til endel spill også - sånn uten å få total breakdown, tenker jeg.
|
|
|
#8 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillLillebror på snart 3 er veldig opptatt av pappas iPad. Men han spiller stort sett memory-spill på den og finner litt musikk på iTunes, som han hører på. Storebror har brukt både laptop og stasjonær pc fra han var på samme alder. Så lenge det er en ekstra mus til den. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspilllaptop fungerer helt fint, det samme gjør stasjonær pc.(ja det finnes enda) Så lenge ungen sitter bra foran dataen og har en mus som er tilpasset hånda så spiller det vel ikke så mye rolle om det er lapp eller fast data? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillMine unger har funnet det litt vanskeligere å bruke touch pad enn mus, så vi har bare koblet en mus til lap topen. Men nå klarer knerten (nylig fyllt 3) touch pad også.
|
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillLaptop funker fint - lillebror foretrekker bbc sine barnesider.
|
|
|
#12 |
|
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillKnerten bør liksomholdes langt unna tastatur av laptop-typen, siden å sette på igjen knappene i langt større grad utgår der. Jeg har altså en som mangler mange knapper, ingen andre enn jeg takler skrive på den. Den nye mangler allerede entertasten, dessverre, etter et uoppmerksomt øyeblikk.
|
|
|
#13 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillHm, jeg tar av og på tastene på tastaturet mitt titt og ofte. Det er ikke noe problem. De bare knepper på igjen.
|
|
|
#14 |
|
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillDisse har vi ikke klart å kneppe skikkelig på igjen, og de rives av med kraft, kan du si... Noen med den lille metall-pinnen sin på kjøpet, de fleste har vel det, noen med plasten også. Nå mangler enda mer på noen av dem.
|
|
|
#15 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillEr det vanlig at 2-3-åringer spiller dataspill? Mine to (snart 3 år) får ikke røre laptopene våre.
|
|
|
#16 |
|
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillAner ikke helt jeg, men synes det stadig er i alle fall 3-åringer som gjør det, og det finnes spill for aldersgruppen?
|
|
|
#17 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom en 2-3 åring skal spille dataspillDe elsker jo (til vår fortvilelse) å "kladde" på laptopene våre innimellom. Så kanskje det er en god ide å la de slippe til på sin egen pc? De 6 fjernkontrollene vi har til tv, Getboks, forsterker, etc., har de ganske god kontroll på.
|
![]() |
|
|