Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bogs - en type cherrox

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-10, 09:11   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Bogs - en type cherrox

Noen som har prøvd denne typen selv eller til barna?

http://www.stovelbutikken.no/products/133481/
.. får ikke til å lime inn bilde..

De skal visst være superbra, både vanntette, varme og lette. Visstnok mye bedre enn cherrox da de holder kulda ute også.

Gammel 28-10-10, 09:19   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Bogs - en type cherrox

Disse likner veldig på Dockboots, og jeg er ikke veldig fornøyd med dem. De trekker vann i skaftet, og man blir ganske klam, ergo så er de ikke så veldig varme. Jeg liker bedre Viking Thermo.

Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 09:32   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har disse. Er kjempefornøyd med dem. Kjøpte de på tampen av forrige vinter så vi har ikke fått testet de i skikkelig kulde enda.

Gammel 28-10-10, 09:41   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har dem. Er fornøyd med tanke på vanntetthet og evne til å holde varmen, men de er tunge og ekstremt brede i lesten. I tillegg kommer de i doble størrelser slik at det er vanskelig å finne noen som passer bra.

Vi har aldri brukt dem i ekstrem kulde. Det er ikke gode støvler som kan erstatte ordentlige vintersko. Det er gummistøvler, og bør dermed kun brukes i slaps og regn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 10:13   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Høh!! Det står jo at de skal være lette... men støvler blir jo tyngre når størrelsene blir større..
Synes cherroxene hans fra i fjor er råtunge.

Søkte på Viking Thermo og de går kun opp til str. 37 og blir derfor ikke aktuellt.
Ser Bogsèn har doble størrelser og det passer fint for oss..
8-åringen her har 38 i joggesko og 38,5 i høstskoene så han måtte nok ha hatt str. 39. At de er brede passer nok hans fot fint.

Vi har litt problemer med å dra til Drøbak å prøve så vi må nok bestille på nett. Lurer på om jeg skal ta sjansen.. skjønner at utvalget for barn blir mindre når størrelsen etterhvert blir såppas stor.

HAr en bekjent i Drøbak som har brukt disse til sine barn og spurte tidligere her hvordan de var i forrige vinter og hun sa at de holdt fint i den kulden. Derfor må de jo være bra i kulde også...
Men jeg tenkte igrunnen på å kjøpe de som er lave, men det er kanskje dumt.....
Mulig vi burde finne noe i Geox, han er så varm at når han tar av seg på bena i tette støvler så ser vi at det liksom oser varme ut...

Gammel 28-10-10, 10:18   #6
Left
Passiv

Standard

Hvis han svetter mye på beina, så hadde jeg aldri kjøpt Bogs. Han blir våt, og kald.

Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 10:21   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo greit at de holder i kulden, men det er ikke spesielt bra for beina å gå i gummistøvler fra oktober til mai, altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 10:33   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Høh!! Det står jo at de skal være lette... men støvler blir jo tyngre når størrelsene blir større..

Søkte på Viking Thermo og de går kun opp til str. 37 og blir derfor ikke aktuellt.
8-åringen her har 38 i joggesko og 38,5 i høstskoene så han måtte nok ha hatt str. 39. At de er brede passer nok hans fot fint.

Vi har litt problemer med å dra til Drøbak å prøve så vi må nok bestille på nett. Lurer på om jeg skal ta sjansen.. skjønner at utvalget for barn blir mindre når størrelsen etterhvert blir såppas stor.

HAr en bekjent i Drøbak som har brukt disse til sine barn og spurte tidligere her hvordan de var i forrige vinter og hun sa at de holdt fint i den kulden. Derfor må de jo være bra i kulde også...
Men jeg tenkte igrunnen på å kjøpe de som er lave, men det er kanskje dumt.....
Mulig vi burde finne noe i Geox, han er så varm at når han tar av seg på bena i tette støvler så ser vi at det liksom oser varme ut...

Nå har jeg satt støvlene på vekta.
Viking thermo str 31 veier 387 gram.
Bogs i ca samme str veier 519 gram, så så stor forskjell er det ikke.
Disse Bogs fra støvelbutikken er ikke som Dock boots fra skobutikken.
Jeg har prøvd begge deler og kommer aldri til og anbefale noen Doock boots, Bogs derimot er vi kjempefornøyd med og bruker dem som et alternativ til Viking Thermo støvel.
Mannen min har Muck boots, det er samme støvelen. Han bruker de i skogen året rundt og er aldri klam eller kald, sommer som vinter. Han sier de er gode å gå med og absolutt ikke tunge å dra på.
Jeg vil anbefale deg de høye støvlene.

Gammel 28-10-10, 10:45   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

.........

Jeg er skråsikker på at jeg har sett viking thermo i str 39 altså.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 10:48   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Jeg er skråsikker på at jeg har sett viking thermo i str 39 altså.

Viking Thermo går fra størrelse 21-41.
http://www.vikingfootwear.com/defaul...action=product

Gammel 28-10-10, 10:51   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Våre yngste har denne: http://www.stovelbutikken.no/productview/20137007/. Jeg er kjempefornøyd med Bogs. Vanntette og varme. Klam blir man i alle vanntette sko når man har dem på over tid. Og det er stor forskjell å gå i tynn støvel kontra myk og lun Bogs. Når det gjelder tørking, sier det seg selv at sherrox tørker saktere pga det hårete foret.

Bogsene kan brettes ned og brukes korte, om man vil. De er slitesterke og med et ruglete spor under. Vi er inne i sesong to med de samme skoene, og de er like gode.

Gammel 28-10-10, 11:55   #12
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Her har begge jentene, og begge vi voksne Bogs støvler, og alle er superfornøyd. Veldig gode og varme, jeg brukte mine ute i over 20 kuldegrader, vi måkte snø i barnehagen i halvannen time, og jeg var hele tiden god og varm på bena. Jentene foretrekker disse støvlene fremfor både goretex og bisgaardsko, så de skal få nye når de har vokst ut av disse de har nå.
Blir man våt, gjør neoprenen at man ikke blir kald, disse støvlene kan anbefales på det varmeste.

Gammel 02-11-10, 23:06   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Da er Bogs Salamander bestilt så da får vi se om de holder mål mot vinteren.
HAn har etpar SOREL som han sier passer akkurat så da har vi et par til i backup i vinter.
Takk for alle innspill.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.