|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Strikketips, hentesett?Enig med Harriet angående garn. Jeg tenker som så, at når man først skal legge ned jobb i å lage noe selv, så kan man lage noe mykt og deilig og "ordentlig". Jeg elsker alpakka og strikker nesten bare av det - akkurat nå lager jeg kragejakke fra Nøstebarn i dobbel Babysilk. Til de minste babyene går det jo ikke rare mengdene heller. Jeg bestiller nesten bare garn på nett.
![]() |
![]() |
#62 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Strikketips, hentesett?Jeg vet nå ikke jeg. Nærmere 100 kroner for 25 gram ... Mannen bør helst ikke spørre hva det garnet kostet.
![]() |
#63 |
Epikur
|
![]() Sv: Strikketips, hentesett?Det er min hobby og hvis garnet er deilig nok er en hundrings for 25 gram helt riktig pris.
![]() |
#64 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikketips, hentesett?Disse fra Drops design: |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikketips, hentesett?Jeg har ikke peiling på garn, men har oppdaget alpakka
![]() |
#66 |
er her
|
![]() Sv: Strikketips, hentesett?Jeg kan godt betale litt for garnet altså, men jeg har en liten sperre altså, det er jo ganske begrenset hvor mange ganger sånne små plagg blir brukt. (Og jeg klarer ikke gi vekk ting jeg har lagd til mine små, så noe slitasjeproblem blir det nok ikke.)
![]() |
#67 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikketips, hentesett?Da er vi i samme båt, ole brumm..
![]() |
#68 |
Epikur
|
![]() Sv: Strikketips, hentesett?Bare vent til du er i gang og handler vakre trepinner til hundrevis av spenn...
![]() |
#69 |
er her
|
![]() Sv: Strikketips, hentesett?Ja altså, jeg tviler ikke på at jeg kan få noen innfall eller bli bitt av basillen, men jeg bestiller det ikke sånn helt uten videre, må kjenne på det først i det minste. Men holder ikke bambus-pinner i massevis, de må ikke se så veldig pene ut for at jeg skal strikke med de, tror jeg.
![]() |
#70 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikketips, hentesett?
![]() |
#73 |
"De"
|
Grumf. Takk skal du ha!
![]() |
#75 |
Epikur
|
![]() Sv: Strikketips, hentesett?Billig garn er som oftest drittgarn. Jeg gidder ikke strikke sokker av rælgarn, engang. men jeg har en liten kasse med drittgarn, akrylgarn etter svigermor og sånn, for det trengs alltids noe englehår, noe til en liten flatvev, noe til en pongpong eller en dusk, noe til et fingerheklingsprosjekt eller en tvinnet snor. Jeg ofrer ikke hundrekronersgarn til sånt, altså.
![]() |
#76 |
Audacious
|
![]() Sv: Strikketips, hentesett?For norsk nettbestilling av litt garn og gode pinner er det ekstremt god service hos Garnkurven.
![]() |
#77 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Sv: Strikketips, hentesett?Absalone: Hvilke str er det settet i? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
maler
|
![]() Sv: Strikketips, hentesett?knit-pro? *googler*
![]() |
#79 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er verdt det. Spesielt hvis du har Inox-pinner i dag.
![]() |
#80 |
maler
|
Inox antar jeg ja etter å ha googlet det også. Pt og etellerannet annet merke.
![]() |
|
|