|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Salt in the rainbow
|
DHL pakkelevering - lyver de?Jeg venter på en pakke, og i følge sporingsnummeret har DHL vært her 3 ganger og forsøkt å levere pakken. Det står jo også hvilken dato og tid de har vært her, og vi vet at det har vært noen hjemme alle de 3 gangene. Ofte har jeg vært på kjøkkenet også, der er det utsikt til inngangspartiet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?
De kan kanskje ha vært på feil adresse?
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Jeg tror de finner på litt historier noen ganger ja. Jeg har opplevd at de skal levere, så er jeg ikke hjemme (naturligvis, for jeg er på jobb, skole el, og de må nesten ringe og avtale først). Jeg ringer de og avtaler nytt tidspunkt, for så at de ikke dukker opp pga misforståelser (om det er mulig å misforstå en adresse?). Det har aldri gått knirkefritt med leveringer fra DHL. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Har dere ringeklokke som funker? Eller de kan faktisk ha prøvd feil hus og trodd det var riktig. Har dere tydelig nummer på huset? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Tja. Posten kan iallfall lyve.
|
|
|
#6 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Ja, absolutt. De lyver om alt. Det har de iallefall gjort med meg og jeg unngår nå å bestille fra firmaer som leverer med DHL siden jeg er så innmari lei maset som jeg får når disse klovnene skal levere en forsendelse. Engang skulle de levere noe til meg på jobben, som er en skole. De presterte å skrive at bygningen hadde vært stengt en dag hvor det var full aktivitet p.g.a. juleavslutning for elevene...
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?
Samme her. Det ender jo med at jeg får pakken mye senere, fordi de skal ha x-antall forsøk på å levere den, før jeg likevel ender opp med å måtte hente den på posten. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Jeg opplevde en sommer for noen år siden at DHL påsto de hadde vært hos meg og forsøkt å levere en pakke, men at jeg ikke var hjemme. Det var fint vær den dagen, og jeg hadde sittet ute på plattingen forran huset hele dagen, så det var en fin liten skrøne de fortalte da, ja.
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Dette har jeg opplevd flere ganger med forskjellige leverandører. Utrolig irriterende. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Vanlig med DHL, og enda mer vanlig med posten desverre. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Det der har jeg også opplevd mange ganger. Med forskjellige transportører. Posten er verst. |
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Dette har jeg opplevd mange ganger med DHL da jeg var hjemme i permisjon og ventet på pakker fra ebay. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Jeg har også opplevd dette, og har avtalt at neste gang ringer de mobiltlf mitt FØR de kommer og ringer på. Det funket!
|
|
|
#15 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Utrolig irriterende ja, har opplevd detsamme. Syns ikke DHL er så ille som Posten da, de er jeg mer en littt irriterte på om dagen.
|
|
|
|
#17 |
|
Dragedytteren
|
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Jeg har opplevd det samme med Tollpost Globe - det tok evigheter å få pakken, og jeg var ikke mye blid. Postbudet her har droppet å levere pakkelapp et par ganger, slik at jeg ikke har fått beskjed om pakken før duplikatmeldingen kommer. Ikke særlig morsomt når jeg har kunder som venter på varene...
|
|
|
#18 |
|
Tante Sofie
|
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Jeg blir sjokkert når jeg hører om bud som ikke ringer på før de legger pakkelappen i postkassen. Skjønner heller ikke hvorfor de skal unnlate å sjekke om folk er hjemme siden det å ikke få levert pakken hos mottaker generer ekstraarbeid for budet. Ring kundeservice og be om å bli satt over til rett distribusjonsenhet slik at de som sluntrer unna får bli konfrontert i forhold til sin tjenesteforsømmelse. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Jeg har bare positivt inntrykk av DHL jeg da. De ringer meg alltig og spør om jeg er hjemme, ca 30 min før de vil være her. Nå har jeg jo vært det, så det har ikke vært noe problem. Det er litt kronglete å finne fram til oss, for vi har inngang fra en annen gate enn den vi har adresse i. Dermed må jeg ut i gata og møte de.
|
|
|
#20 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Vimjer, så når jeg får lapp i postkassen, hvor det står at pakken er forsøkt levert, kan jeg altså ringe et sted å fortelle at jeg til og med så postbudet fordi jeg sto i stuevinduet, og de vil tro meg?
|
![]() |
|
|