Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

DHL pakkelevering - lyver de?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-10, 22:21   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

DHL pakkelevering - lyver de?

Jeg venter på en pakke, og i følge sporingsnummeret har DHL vært her 3 ganger og forsøkt å levere pakken. Det står jo også hvilken dato og tid de har vært her, og vi vet at det har vært noen hjemme alle de 3 gangene. Ofte har jeg vært på kjøkkenet også, der er det utsikt til inngangspartiet.

Jeg skal selvfølgelig ringe dem på mandag, men kan de lyve sånn, altså?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 22:26   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DHL pakkelevering - lyver de?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg skal selvfølgelig ringe dem på mandag, men kan de lyve sånn, altså?

De kan kanskje ha vært på feil adresse?

Gammel 30-10-10, 22:28   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror de finner på litt historier noen ganger ja. Jeg har opplevd at de skal levere, så er jeg ikke hjemme (naturligvis, for jeg er på jobb, skole el, og de må nesten ringe og avtale først). Jeg ringer de og avtaler nytt tidspunkt, for så at de ikke dukker opp pga misforståelser (om det er mulig å misforstå en adresse?). Det har aldri gått knirkefritt med leveringer fra DHL.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 22:32   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere ringeklokke som funker? Eller de kan faktisk ha prøvd feil hus og trodd det var riktig. Har dere tydelig nummer på huset?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 22:33   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Tja. Posten kan iallfall lyve. Jeg har stått i vinduet og sett på at postbilen har lagt lapp i postkassa "pakke forsøkt levert, ingen hjemme" eller noe i den duren. Det regnet da, så de gadd vel ikke å gå ut av bilen.

Gammel 30-10-10, 22:34   #6
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Ja, absolutt. De lyver om alt. Det har de iallefall gjort med meg og jeg unngår nå å bestille fra firmaer som leverer med DHL siden jeg er så innmari lei maset som jeg får når disse klovnene skal levere en forsendelse. Engang skulle de levere noe til meg på jobben, som er en skole. De presterte å skrive at bygningen hadde vært stengt en dag hvor det var full aktivitet p.g.a. juleavslutning for elevene...

Mitt råd til deg: si rett som det er at det ikke stemmer at det ikke var noen hjemme på det tidspunktet de sier, og forlang at de ringer deg på mobilen når de er på vei, så du kan stå ute i innkjørslen og ta imot dem. Er du virkelig lei deg, kontakt selger og si at du ikke ønsker varen mer og at de får gi DHL beskjed om å sende den retur. Det gir gjerne litt framgang i sakene...

Gammel 30-10-10, 22:36   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Ja, absolutt. De lyver om alt. Det har de iallefall gjort med meg og jeg unngår nå å bestille fra firmaer som leverer med DHL siden jeg er så innmari lei maset som jeg får når disse klovnene skal levere en forsendelse.

Samme her. Det ender jo med at jeg får pakken mye senere, fordi de skal ha x-antall forsøk på å levere den, før jeg likevel ender opp med å måtte hente den på posten.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 00:04   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Adressen er riktig, og huset er godt merket. Skal ikke være det som er problemet. Får ringe og være litt brysk på mandag, ja!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 00:09   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplevde en sommer for noen år siden at DHL påsto de hadde vært hos meg og forsøkt å levere en pakke, men at jeg ikke var hjemme. Det var fint vær den dagen, og jeg hadde sittet ute på plattingen forran huset hele dagen, så det var en fin liten skrøne de fortalte da, ja.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 01:00   #10
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Dette har jeg opplevd flere ganger med forskjellige leverandører. Utrolig irriterende.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 08:05   #11
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Vanlig med DHL, og enda mer vanlig med posten desverre.

Sitter hjemme og venter på en pakke, følger pakkesporingen at den er lastet på bilen. Etter en time er den forsøkt levert, til tross for at de har all info og huset her er godt merket og ringeklokken virker. Ikke særlig servicevennlig. Ringer kundeservice og får beskjed at jeg sikkert ikke var hjemme når de var her. Det var iallefall ikke sjåføren sin feil.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 08:50   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det der har jeg også opplevd mange ganger. Med forskjellige transportører. Posten er verst.

Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 10:15   #13
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Dette har jeg opplevd mange ganger med DHL da jeg var hjemme i permisjon og ventet på pakker fra ebay. . De sjanser vel på at folk stort sett ikke er hjemme på dagtid, og sparer det kvarteret det tar å sjekke.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 10:17   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også opplevd dette, og har avtalt at neste gang ringer de mobiltlf mitt FØR de kommer og ringer på. Det funket!

Gammel 31-10-10, 10:41   #15
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Utrolig irriterende ja, har opplevd detsamme. Syns ikke DHL er så ille som Posten da, de er jeg mer en littt irriterte på om dagen.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 10:54   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DHL og posten kan tanseg en bolle. Det er bare tull.

Gammel 31-10-10, 11:11   #17
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har opplevd det samme med Tollpost Globe - det tok evigheter å få pakken, og jeg var ikke mye blid. Postbudet her har droppet å levere pakkelapp et par ganger, slik at jeg ikke har fått beskjed om pakken før duplikatmeldingen kommer. Ikke særlig morsomt når jeg har kunder som venter på varene...

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 19:40   #18
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg blir sjokkert når jeg hører om bud som ikke ringer på før de legger pakkelappen i postkassen. Skjønner heller ikke hvorfor de skal unnlate å sjekke om folk er hjemme siden det å ikke få levert pakken hos mottaker generer ekstraarbeid for budet. Ring kundeservice og be om å bli satt over til rett distribusjonsenhet slik at de som sluntrer unna får bli konfrontert i forhold til sin tjenesteforsømmelse.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:19   #19
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Jeg har bare positivt inntrykk av DHL jeg da. De ringer meg alltig og spør om jeg er hjemme, ca 30 min før de vil være her. Nå har jeg jo vært det, så det har ikke vært noe problem. Det er litt kronglete å finne fram til oss, for vi har inngang fra en annen gate enn den vi har adresse i. Dermed må jeg ut i gata og møte de.

Gammel 31-10-10, 21:33   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vimjer, så når jeg får lapp i postkassen, hvor det står at pakken er forsøkt levert, kan jeg altså ringe et sted å fortelle at jeg til og med så postbudet fordi jeg sto i stuevinduet, og de vil tro meg?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.