Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Forsinket bagasje, innenlandsreise

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-10, 10:49   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Forsinket bagasje, innenlandsreise

I går reiste bølla og jeg på en ganske impulsiv tur ned til Østfold. Vi hadde med en bag og en koffert som vi sjekket inn. Bagen ankom Rygge, kofferten ikke. I bagen lå babyklær som tantebarnet mitt skulle få etter bølla. Heldigvis var det også av en eller annet grunn lagt et sett med klær til bølla oppi der også. Utenom dette har vi ikke stort annet enn det vi hadde på oss da vi kom.

Er det noen av dere som har erfaring med forsinket bagasje med flyselskapene? Kommer de stort sett til rette igjen? Om bagasjen i verste tilfellet skulle vise seg å ikke dukke opp, da får man vel ikke erstattet noen ting som helst om man ikke har reiseforsikring? Jeg har kun reiseforsikring via jobb, den gjelder vel kun på reiser i forbindelse med jobb, mener jeg.

Kjenner jeg er litt uvell akkurat nå med tanke på at kofferten midlertidig er borte...

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 10:56   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsinget bagasje, innenlands reise.

Jeg har alltid erfart at bagasjen er kommet til rette igjen. Den blir kjørt hjem til deg/ eller der du er på ferie.. har du dialog med flyplassen?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 11:11   #3
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Forsinket skal det selvsagt stå i overskriften.

Fikk et skjema fra de med referansenummer til den registrerte forsvinningen, de skal ta kontakt når den kommer til rette sa de. Fant også ut at jeg kan logge meg inn via norwegian.no for å se status. Tror ikke det går noen flygninger fra Trd til Rygge før i kveld, så jeg får vel ikke vite mer før da.

Gammel 31-10-10, 11:11   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Betalte du flyet med mastercard eller visa? Muligens det kortet har reiseforsikkring.
Jeg har bare opplevd at bagasjen kommer ikke lenge etter.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 11:13   #5
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Betalte du flyet med mastercard eller visa? Muligens det kortet har reiseforsikkring.
Jeg har bare opplevd at bagasjen kommer ikke lenge etter.

Betalte med visa, tror ikke de har noen reisforsikring om reisen betales med dette kortet. Vet mastercardet mitt har det, men tror ikke visa har.

Gammel 31-10-10, 21:42   #6
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Sv: Forsinket bagasje, innenlandsreise

Da har jeg heldigvis fått tlf om at kofferten er lokalisert og ankommer med budbil ila morgendagen en gang.

Gammel 31-10-10, 21:46   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så bra at den er lokalisert og at du får den igjen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 19:47   #8
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Jaja, så sitter jeg da her og venter på kofferten. Nok et døgn skulle det ta. Det ga de ingen beskjed om i går. Men jeg ringte i dag da jeg synes det tok uhorvelig lang tid, da fikk jeg beskjed om at den ikke ville bli hentet på Rygge før kl 17, og deretter skulle budet på en bestemt runde før det kommer til meg. Kjekt å vite. Hadde jeg fått den beskjeden tidligere hadde jeg rukket å få noen andre til å hente den for meg langt tidligere. :Oppgitt: Jeg er rimelig lei av å gå i de samme klærne fra lørdag.

Gammel 01-11-10, 20:48   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner du er oppgitt. De kunne jo gitt deg alternativet å hente selv, for at du skulle få den tidligere. Det vet jeg har skjedd her, folk i distriktet har fått tilbud om å hente bagasjen selv på hurtigbåtkaia på øya si, i stedet for å vente på en godstransport som går halve fylket rundt før den ankommer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.