Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er du anti-Halloween?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-10, 21:47   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er du anti-Halloween?

Jeg registrerer at mange er veldig anti-Halloween (selv om antallet er dalende), men sliter litt med å skjønne hvorfor. Så forklar meg, hvorfor misliker du Halloween?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:50   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?

Fordi jeg selv ikke har noen tradisjoner tilknyttet dette - ergo ingen varme følelser eller behov for å videreformidle tradisjonen. Mye plæstik fæntæstik.

Derfor.

Gammel 31-10-10, 21:51   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt kjip sånn, og er ikke stor fan av noe som helst som ungene syns er skikkelig morsomt.
Halloween er jeg motstander av fordi jeg ikke helt ser sjarmen i at ungen min skal ringe på døren til andre mennesker for å få godterier.
I Norge er ikke Halloween en markering av noe. Det er bare en halv skikk som har blitt innført.

Men jeg er ikke helt anti. Poden har gått rundt i dag han, sammen med venninnen sin, og de har gledet seg siden i forrige uke en gang.
Jeg klarer ikke si nei da.

Gammel 31-10-10, 21:51   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg mislikar sterkt tigginga. Virkelig mislikar. Og som om ikkje tigginga er smaklaus nok, så skal du altså bli straffa om du ikkje opnar døra eller ikkje har godteri igjen ved hjelp av eggkasting eller å få tujaen rulla inn i dopapir.

Halloweenfeiring kan sikkert vere artig, men den tigginga :argh:

Gammel 31-10-10, 21:52   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

*Jeg misliker det fordi det kommer uhøflige barn som forventer at alle har godteri til de, å har man ikke det , så kaster man egg på husene.
*Fordi mange har på seg skumle masker og skremmer mange små barn.
*De kommer flere dager på rad.
* Jeg syns det er uting å gå rund tå tigge godterier.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:57   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er utrolig lite sjarmerende med barn utkledd i fæle kostymer, som tigger godteri hos naboene. Julebukker synger i det minste en sang. Og hva blir det neste? Thanksgiving?

Gammel 31-10-10, 21:57   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo en underlig variant av vår julebukk. Men det er litt hyggeligere med julebukk, der de synger i hvertfall.

Gammel 31-10-10, 21:57   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det en uting å be om godterier en dag i året?

Gammel 31-10-10, 22:00   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Godteri kan dei få heima. Og EIN dag i året? Come on! Dei får da godteri ellers også. Dessutan ber dei ikkje, dei krever og truar og i tillegg straffar dei deg om du nektar.

Gammel 31-10-10, 22:01   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og hva blir det neste? Thanksgiving?

Kirkene i Norge feirer da høsttakkefest.

Gammel 31-10-10, 22:01   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg syns generelt det er en uting å ringe på til andre mennesker for å få ting, når man ikke gir noe tilbake. Og de fleste ungene som ringer på her er ikke spesielt høflige heller.

Gammel 31-10-10, 22:01   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en uting med eggekastende nabodrittumger som er mer enn gamle nok til å oppføre seg (16+), men det er det uavhengig av Halloween.

Jeg synes Halloween er festlig, jeg.

Gammel 31-10-10, 22:01   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De kan godt komme og spørre om godteri når som helst. Men gjerne ikke utkledd som djevler og hekser, og ikke med "trick or treat". Jeg synes det er helteit.

Når det er sagt, så markerer vi allehelgensdag, og tenner lys for de vi har mistet. Det er vår form for markering, så vi er nok bare langt unna gresskar og blod, liksom. Den dagen poden mener han går glipp av noe viktig, så får vi se hva vi finner på.

Jeg er klar over at vi har høsttakkefest, men skal vi snart kalle den Thanksgiving og servere turkey and mashed potatoes?

Gammel 31-10-10, 22:02   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De årene vi ikke har vært med på leken har vi hatt utelampen av og ingenting har skjedd. Jeg synes det er helt OK at man ikke er mer med på leken, men jeg synes mange er så aggressivt anti-Halloween og det synes jeg er så rart.

Gammel 31-10-10, 22:02   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Kirsebær, jeg syns man gir noe tilbake, i form av glede, morsomme kostymer og forventning.

Gammel 31-10-10, 22:02   #16
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ingen tradisjon for det, men har derimot en veldig lik tradisjon på å gå nyttårsbukk om ettermiddagen på nyttårsaften. Da kler ungene seg ut, går fra dør til dør, synger og får godteri. Jeg synes det derfor blir i meste laget med utkleidning og snoptigging både 31. oktober og 31. desember.

En annen ting er maten og pyntingen: Vi pynter huset til advent (lilla), jul (engler/nisser/lys/pynt), påske (gult/kyllinger/bjørketis/egg), 17.-mai (bjørkeris/flagg/blomster) og jeg synes det er mer enn nok huspynting og kjøping/oppbevaring av dill. Det samme gjelder maten - jeg gidder rett og slett ikke lage skummel/ekkel mat for å feire noe vi ikke feirer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 22:03   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg ikke sånn super-anti lenger, men jeg synes det er en unødvendig, foretningsstandstyrt feiring. Hva feirer vi liksom? Skumle masker og godterier? I tillegg er det ikke akkurat hyggelig, ekle masker som skremmer små barn, tigging på dørene og evt hærverk om folk ikke har gitt etter for presset og kjøpt inn godterier i anledning dagen. Jeg skulle ønske tradisjonen ikke hadde festet seg her, men jeg ser jo at ungene synes dette er gøy, spesielt utsiktene til godterier i bøtter og spann. Og så er det jo morsomt med en fest for de som har det. Jeg har landet på at jeg synes det er greit under visse forutsetninger. For det første må de komme bare en dag. For det andre må det være små unger som går, ingen i voksen størrelse (da tenker jeg ikke på foreldre som går med barna, men tenåringer i skrik-kostymer). For det tredje må det respekteres at noen slukker lyset og ikke vil ha besøk. Og for det fjerde ingen kasting av egg eller andre typer hærverk. Hvordan folk feirer og fester i sin egen stue legger jeg meg ikke opp i.

Gammel 31-10-10, 22:03   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her ber de altså om godteri på nyttårsaften.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 22:04   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Jeg er ingen stor fan, fordi jeg generelt ikke er begeistret for oppsøkende virksomhet til mitt hjem når jeg på ingen måte har noe ønske om å gjøre noe ut av dagen siden mine barn ikke er hjemme. Utelyset er slått av, men allikevel banker det på igjen og igjen.

Fester, å følge "reglene" når man er ute og trick/treater, alt sånt - helt kult. Men jeg gidder ikke når jeg er alene, og da er som tidligere skrevet den oppsøkende virksomheten litt uheldig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 22:05   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kirsebær, jeg syns man gir noe tilbake, i form av glede, morsomme kostymer og forventning.

Mens jeg oppfatter dette som stygge kostymer som skremmer småbarn og eldre. Det vil si, noen er jo søte. Men det er mange virkelig stygge, skremmende kostymer. Jeg kan ikke se de gir så mye tilbake egentlig, men greit nok så lenge det er små barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.