|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
CCCB uten valnøtter?Orker ikke tråle side opp og side ned i CCCB tråden for å se om andre har spurt før.
|
|
|
#2 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: CCCB uten valnøtter?Kan helt fint sløyfes. Personlig synes jeg det er bedre med nøtter, men det er definitivt ikke nøttene som "gjør" denne kaken.
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: CCCB uten valnøtter?Jeg mener å huske at mange har skrevet at de dropper valnøttene. Jeg har lagd både med og uten. Jeg klarte ikke å få dem noe gode uansett, så jeg skal ikke si noe om det forringer smaken.
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: CCCB uten valnøtter?Men hvordan får dere dem gode? Mine CCCB-er blir for soggy. Bør jeg sette de høyere i ovnen? Bruke sterkere varme? Steke dem lenger? Ovnen min er ganske dårlig, så følger jeg vanlige steketider, blir alt rått. Men selv med mye lengre steketid synes jeg disse ble for blaute.
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: CCCB uten valnøtter?Mine blir gode, synes jeg (og andre). Mulig "hemmeligheten" ligger i kremostmassen, den må ikke bli flytende. Det står jo at den blir det, men jeg får den bare flytende om jeg bruker food processor. Bruker jeg sånn manuell matmølle eller rører for hånd blir den tykkere og bedre konsistens. Men jeg vet ikke om det har noe å si sånn egentig, for om jeg ikke husker feil så ble de utrolig gode de første gangene jeg laget dem også, og da var kremostmassen suppetynn. Nei, da har det nok ikke noe å si. Veldig til hjelp, dette her.
|
|
|
#7 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: CCCB uten valnøtter?Jeg pleier å lage uten - nydelig likevel.
|
|
|
#8 |
|
Lett rørt
|
Sv: CCCB uten valnøtter?Nå fikk jeg og lyst til og lage denne igjen.
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: CCCB uten valnøtter?Aldri laget med valnøtter. Liker ikke nøtter i brownies. Og nå fikk jeg lyst på denne kaken!
|
|
![]() |
|
|