Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkel tapas, har jeg glemt noe som MÅ være med?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-10, 01:36   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Enkel tapas, har jeg glemt noe som MÅ være med?

Jeg skal samle noen venninner på fredag i anledning bursdagen min. Her er min enkle meny:

Spanske kjøttboller og cherrytomater på coctailpinner
Spekeskinke og honningmelon på coctailpinner
Spekeskinke surret rundt dampede aspargestopper
Kyllingvinger
Hvitløksmarinerte scampi
Lefserull med røkelaks og purreløksost
Fersk champignon og løk surret i smør (og hvitløk?)
Fetaost med chili og hvitløk (Kybos)
Pestomarinerte ovnsbakte småpoteter (Cherie-poteter)
Foccaccia (selvfølgelig etter Isets oppskrift)

Trenger jeg noe mer?
Aioli?
Salat?
Tsatsiki?

Gjestene tar selv med drikke og dessert blir Snickerskake og snaks.
Nevnte jeg at jeg kommer rett fra jobb og til svømming, slik at vi er hjemme ca 18.45 og 9 gjester kommer kl 20.30?

Sist redigert av Mirasol : 04-11-10 kl 08:52.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 01:48   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel Tapas, har jeg glemt noe som MÅ være med?

Scampi?
Salte mandler?
Aioli.
Oliven?
Baconsurrede dadler?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 08:52   #3
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel tapas, har jeg glemt noe som MÅ være med?

Ah, glemte scampi ja, det har jeg kjøpt. :løper og redigerer:

Gammel 04-11-10, 08:53   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville hatt noe dressingaktig, ja. Tzatziki er godt. Og aioli ville jeg også hatt. Og en enkel salat med god olje over.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 09:20   #5
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Du må ha äioli, det blir ikke tapas uten det, også savner jeg baconsurrede dadler.
Til scampien bør det også være en chillisaus og kanskje litt ost, oliven og en tomatsalat i tillegg.

Gammel 04-11-10, 12:07   #6
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Manchego og Chorizo synes jeg hører med. Og baconsurrede dadler. Ingen tapas uten i vårt hjem

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:29   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Du hadde masse godt, og i min verden er det ikke noe som MÅ være med i en tapasmeny. Men tilbehøret må være på stell, så jeg synes du trenger en alioli.

Hørtes godt ut!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.