Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Under sterkt press

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-10, 12:27   #21
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Under sterkt press

Hvis det er en skole i Bergen, så tror jeg at det er litt unntakstilstand mange steder akkurat nå, med budsjettbehandlingen og skolebruksplanen på vei.

Det unnskylder ikke språkbruken, men forklarer den kanskje litt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:31   #22
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"På grunn av stor pågang kan det tar litt lengre tid enn vanlig før vi svarer"... dette kunne gjort samme susen. Og det virker ikke så dramatisk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:59   #23
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

"På grunn av stor pågang kan det tar litt lengre tid enn vanlig før vi svarer"... dette kunne gjort samme susen. Og det virker ikke så dramatisk.

Det er det jeg også tenker da. Og når jeg ringer inn for å høre hva det går i, så er det ingen som kan svare annet enn ordrett det som står i e-posten.

Jeg er vanligvis ikke fantasifullt parnanoid, men fikk litt piggene ut her.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 13:47   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merkelig svar i den situasjonen.

Jeg kan finne på å svare noe sånt, men da er det fordi henvendelsen er generell og jeg må prioritere akutte problemstillinger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 15:57   #25
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Man spør et tilsynelatende enkelt spørsmål. Og får til svar at "vi kan dessverre ikke svare enda, fordi vi er under sterkt press".
Hva betyr dette?

Det betyr: "Siden vi ikke engang klarer å formulere enkle setninger når vi avslår forespørsler så tar det meste ganske lang tid her, og vi rekker derfor ikke å finne ut hva du spurte om."

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 16:58   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Har du sett for mye på MadMen nå?

Nei, men jeg har en mor som er skolesekretær, og det blir stort sett fullstendig krise hver gang hun er borte. Før de fikk ny rektor, riktignok, men lell.

Gammel 09-11-10, 12:48   #27
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det betyr: "Siden vi ikke engang klarer å formulere enkle setninger når vi avslår forespørsler så tar det meste ganske lang tid her, og vi rekker derfor ikke å finne ut hva du spurte om."

Og da lurer jeg på om dette er et sted jeg ønsker å forholde meg til de nærmeste 10 årene.

Gammel 09-11-10, 15:07   #28
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I den sammenhengen ville jeg gjettet på at det er mange som søker seg til skolen, og at de ikke kan gi svar helt med en gang. Rett og slett stor pågang (press).

Vi har hatt en skole i samme situasjon, hvor rektor til slutt måtte si nei til alle som søkte seg inn uten å bo i skolekretsen, fordi det ble for mange. Der måtte også grensene for skolekretsen endres på grunn av stor tilflytning som ga økt antall elever.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 18:35   #29
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Etter å ha lest papir-BT i dag ser jeg tegninga. Ønskeskolen er fullbooket, mens naboskolen har plasser - i følge prognoser og oppfølging av disse.

Trer på meg et tykkere lag med tålmodighet.

Gammel 09-11-10, 21:02   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville vel svart noe sånt hvis situzsjonen var helt "IKKE SNAKK TIL MEG NÅ!! JEG HAR DET SÅ TRAVELT AT JEG IKKE REKKER Å TISSE EN GANG!!!"

Gammel 10-11-10, 14:12   #31
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Av Polyanna. Har vanskelig for å se for meg at alle på en skole lider av dette.

Skal uansett gjøre et nytt forsøk på telefon i morgen, da vi kjører til Bergen dagen etter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.