Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reflex regntøy - str?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-10, 20:22   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Reflex regntøy - str?

...Er dem store i str? Tenker på 2-delt sett med jakke og selebukse.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:23   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reflex regntøy - str?

Settet vi hadde i 80 var ganske lite. Ble fravokst for et par måneder siden, mens ungen egentlig fremdeles bruker den størrelsen i mye annet.

Gammel 05-11-10, 20:30   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synnes det har vært normale/ store i størrelsen, værtfall lange i buksene og ryggen på buksene.Jeg har en laaang kar og reflex regntøy er nesten det eneste vi ikke måtte ha kjøpt i 2 nr for store for å holde en hel sesong.
Når bruker 140 og det han har i regnklærne,(kjøpte de i fjor da han bruke 1347140) jakka er litt trang nå med ullgenser under og turbo er ikke nå tykk gutt.

Snoopy bruker 104 i klær nå 110 i en del gensere og har reflex regnsett anno etter turbo så det er vel en 4-5 år gamlet så vet ikke om det har noe å si.Snørrgrønt med krabber på Og den blir nå å passe hele vinteren,regner med vi kjøper nytt til våren i 110 om det ikke går i stykke før det

Så nå må vi over 140 og da blir det vel uten seler men det er nå en annen diskusjon

Gammel 05-11-10, 20:34   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenkte å bestille... Men kjøper jeg da 98 eller 92 til V som er 2,5 år. Bruker 92 ellers i vanlige klær. Gjør det mye om det blir veldig langt i bena? Vil strikken i nederkant holde det oppe likevel?

Det grønne med frosker på har vi også hatt engang i tiden! Kjempefint! Men ble desverre utslitt...

Gammel 05-11-10, 20:38   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville ha kjøpt en størrelse større :jeg tenker sånn at det skal holde hele vinteren,og til våren. Men det er nå meg..
Snoopy har bruk den i 104 i 1 år nå.Turbo fikk det en høst og så var det forlite til våren (han vokste som ugress på den tiden:/)Så han brukte det max 10 ganger
Strekket nede i foten er så pass bra at det ikke glir opp og selene kan strammes.

Sist redigert av Honda : 05-11-10 kl 21:08.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:57   #6
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg ville ha kjøpt en størrelse større :jeg tenker sånn at det skal holde hele vinteren,og til våren. Men det er nå meg..
Snoopy har bruk den i 104 i 1 år nå.Turbo fikk det en høst og så var det forlite til våren (han vokste som ugress på den tiden:/)Så han brukte det max 10 ganger
Strekket nede i foten er så pass bra at det glir opp og selene kan strammes.

Glir strikket opp?? Eller du mener vel at det ikke glir opp, ja?

Gammel 05-11-10, 21:08   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Glir strikket opp?? Eller du mener vel at det ikke glir opp, ja?

Mente ja at det ikke glir opp

Gammel 05-11-10, 21:10   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også de er noenlunde normale i størrelsen. Ville absolutt bestilt 98 til en som bruekr 92 nå. Regntøysesongen er jo nesten over uansett.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 21:14   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes også de er noenlunde normale i størrelsen. Ville absolutt bestilt 98 til en som bruekr 92 nå. Regntøysesongen er jo nesten over uansett.

regner det ikke i Oslo om vinteren?

Her oppe brukes regnklærne ofte om vinteren,spes når det er en våt vinter.

Gammel 05-11-10, 21:17   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

regner det ikke i Oslo om vinteren?

Her oppe brukes regnklærne ofte om vinteren,spes når det er en våt vinter.

Jo, det hender at det regner i Oslo om vinteren, men det er ikke ofte regntøyet er i bruk mellom desember og februar/mars hos meg i alle fall, jeg synes det er altfor kaldt. Bruker vinterdressen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 21:27   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Da bestiller jeg 98. Blir sikkert ikke så stort at det ikke kan brukes framover, mens vi venter på at regnet skal gå over til hvitt.. Og da vil det iallefall passe til våren igjen også.
Bruker regntøy også når det er veldig vått ute om vinteren eller slaps, greit at reflex-settet er litt tykkere. Og med ull under, så funker det greit så lenge det er vått og +grader. Har ikke opplevd at ungene har vert kalde før iallefall. Takk for svar!

Gammel 06-11-10, 00:33   #12
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sønnen min fikk regnsettet i 98 i sommer, da var han 2,5 år. Det passer nok også til våren.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 00:38   #13
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Pie bruker 104 i klær, men regntøyet fra Reflex hun har i 98 er mer enn stort nok enda.

Gammel 07-11-10, 18:24   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Oj... Prøvde settet i str 98 på V., hos en bekjent i dag. Og det var ganske stort i str altså! Tror 92 hadde holdt, sikkert vert stor det også.. I str 98 måtte jeg stramme selene inn alt det gikk, da var den helt passelig fra skrittet og opp. Men bena var fortsatt kjempelange, poset seg veeeldig fra knerne og ned. Men det såg ut til at strikken var så stram i nederkant at det holder oppe likevel. Jakken var ikke så stor.
Ja,ja tror settet som jeg bestilte går å bruke likevel, og om det ikke blir mye hull på det, så har vi sikkert regntøy i 2 år framover!

Gammel 07-11-10, 20:57   #15
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er stort. Jenta her bruker nå str 122 i klær og har 116 i Reflex regndress, kunne ikke ha hatt større.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.