Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Gummistrikknapping

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-10, 00:35   #41
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gummistrikknapping

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ja, men dressen hans er nesten litt liten den, ikke for stor. (Jeg har en større hengende hjemme i påvente av at den skal tas i bruk, men jeg har spurt, de skal si fra når de synes den er for liten, men de synes den er passe enda... og da så. Jeg vurderer hjemme i helgene, og en vakker (man)dag får de den større levert altså. DA kan jeg fatte at de hopper av, men på en dress der de må tvinges på? Da lurer jeg heller på om de altså ikke tvinges på?

Når dressen er for kort i beina hopper strikkene av når han setter seg ned på kne. Helt sant. Hvis dressen er så liten/kort at du tror strikkene må tvinges på - ja, da ville jeg ærlig talt tatt med den nye til barnehagen nå.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 07:11   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ok, ikke tvinges da, men tas på "med vilje" for å si det sånn.

Men nå er det helg, dressen er hjemme, og vi skal vurdere lengden her. Så får vi se hvilken som sendes med på mandag. Det meldes så kaldt neste uke at han må ha mer under, så da er det stor sjangs for at det blir den nye.
Saken er den at strikkene ikke har hoppet av flere ganger enn at jeg kan telle dem på en hånd hjemme. Men for all del, mulig de gjør det i barnehagen, jeg er jo ikke der og ser.

Gammel 06-11-10, 22:12   #43
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas1977, her.

Makan til frekkhet. Skulle gjerne ha kjøpt inn noen av de solide gummistrikkene, men har litt problemer med å finne de (i Tromsø) så tips mottas med takk.

De selger slike hos Lilletrollet på Pyramiden. De har dem nok også på Barnas hus bak OBS bygg, og muligens på Jobb og Fritid.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 22:13   #44
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville skrevet navnet på strikkene. Eller rett og slett "Din simple tyv!"

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 22:30   #45
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skriv navnet med store bokstaver med tusj som ikke går av, på innsiden av strikkene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 22:35   #46
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hvis strikkene ikke taes skikkelig på forbi hælen, hopper de rimelig fort av. Enkelte i bhg tar strikket halveis på hælen, og da fyker det under første dissetur.

Gammel 06-11-10, 22:49   #47
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte en rull med sånne strikker på KID idag til 29 kroner ellerno. Har dog ikke prøvd de ennå.

Gammel 07-11-10, 08:59   #48
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Verity, her.

Jeg kjøpte en rull med sånne strikker på KID idag til 29 kroner ellerno. Har dog ikke prøvd de ennå.

Det har jeg også gjort nå. Den ene tok jeg med hjem, mens den andre ga jeg til avdelingen med beskjed om at den kunne alle bruke.

Gammel 08-11-10, 09:49   #49
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Det har jeg også gjort nå. Den ene tok jeg med hjem, mens den andre ga jeg til avdelingen med beskjed om at den kunne alle bruke.

Er dette slik strikk a la Reimastrikkene ?? *eneste som duger*

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 10:06   #50
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Er dette slik strikk a la Reimastrikkene ?? *eneste som duger*

Niks, buksestrikker. Jeg har tydeligvis holdt noen med Reimastrikker.. for de får ikke være i fred.
Buksestrikker, derimot.

Gammel 08-11-10, 10:25   #51
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har helt omvendt problemstilling. Jeg oppdaget i dag tidlig at to av mine barn har nye gummistrikk under dressene sine. Og at det er barnehagen som har satt de på, tydelig lei av "oj, det skal jeg fikse i morgen/over helga/neste måned/til jul/til konfirmasjonen"-foreldre som ikke holder dressene til barna i stand. :rødmer fremdeles:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 13:35   #52
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ja, men dressen hans er nesten litt liten den, ikke for stor. (Jeg har en større hengende hjemme i påvente av at den skal tas i bruk, men jeg har spurt, de skal si fra når de synes den er for liten, men de synes den er passe enda... og da så. Jeg vurderer hjemme i helgene, og en vakker (man)dag får de den større levert altså. DA kan jeg fatte at de hopper av, men på en dress der de må tvinges på? Da lurer jeg heller på om de altså ikke tvinges på?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Når dressen er for kort i beina hopper strikkene av når han setter seg ned på kne. Helt sant. Hvis dressen er så liten/kort at du tror strikkene må tvinges på - ja, da ville jeg ærlig talt tatt med den nye til barnehagen nå.

Strikkene kan gli opp på både store og små dresser. Det kommer helt an på hva ungene holder på med. Sitte på kne, klatre, krabbe ol.
Jeg vil ikke tro at det er noen som på gjors drar strikkene opp på ungen. Jeg har da mer enn nok annet å gjeøre enn å skifte på unger som er våte når jeg er på jobb. Jeg passer jo på at strikkene er på og jeg setter på nye dersom det mangler fordi det ofte blir glemt hjemme.

Gammel 08-11-10, 13:40   #53
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Strikkene kan gli opp på både store og små dresser. Det kommer helt an på hva ungene holder på med. Sitte på kne, klatre, krabbe ol.
Jeg vil ikke tro at det er noen som på gjors drar strikkene opp på ungen. Jeg har da mer enn nok annet å gjeøre enn å skifte på unger som er våte når jeg er på jobb. Jeg passer jo på at strikkene er på og jeg setter på nye dersom det mangler fordi det ofte blir glemt hjemme.

Jeg tror ikke at de drar den opp på pøbel nei, det virker mer som om den aldri kommer på (siden den generelt sett nesten aldri løsner på lekeplassen hjemme, ved klarting på sklia, leking i sandkassa, hopp og sprett og tjo og hei) men det er meget mulig den gjør det altså. Uansett, da burde vi fått til en bedre løsning så den BLIR under foten i banrehagen også, for ja, det skjer ofte at dressen derfor er våt på innsiden av foten nede fordi den har glidd opp og tatt inn vann, og vips, så får jeg hjem våte klær, derved har barnehagen merarbeide ved at dette er et problem. Men de gir meg aldri noen forklaring på hvorfor han stadig har en pose våte skiftklær på plassen sin, om det er noe de mener jeg burde gjort annerledes for å hindre det.

Men ny dress skal vurderes så snart han blir frisk nok til å få lov å gå ut igjen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.