Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-10, 09:56   #21
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Herlig service.

Vi traff på en servitør på Dolly Dimple's i går som påsto at det var helt umulig å få ananas på den italienske pizzaen med pepperoni dersom det ikke sto i menyen. De kunne BARE servere pizzaene slik de var i menyen, nemlig.

Såpass.

Gammel 07-11-10, 10:00   #22
Left
Passiv

Standard

Like bra som når du kommer inn, og ekspeditøren snakker med en venninne i tlf., og ikke har tid til å ekspedere deg nesten. Da pleier jeg å slenge på "Du får hilse" i det jeg betaler. Da ser de himmelfallen på deg, og du kan se det fyker små lyn rundt i hodet deres. "Kjenner du henne lizzzzzom".

Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 10:19   #23
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Provoserende sveis er litt for mye ... hår, for mye voks, hår som stikker ut i rare retninger, som ser ut som noe man har sovet i men som skal være akkurat sånn, som man åpenbart har brukt mye tid foran speilet for å få til. Men som får meg til å tenke "men så gå og ta en dusj og FRESH deg opp da menneske!!!" alternativt "gurimeg, du har åpenbart for lite å dille med i livet"
litt sånn, men mer liksom:

Provoserende sveis?!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 10:20   #24
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Herregud. Flinke golk som jobber rundt omkring.

Tokn regnestykke p å2 dtk nevøer her som er på overnatting, de er 9 og 12.
* Tante, uten kalkulator
* Ja!
* Okei.
Tenke i 5 sekunder eller noe
* Det blir 125,50, klarte du ikke regne det selv. Smeller det fra 12 åringen

Gammel 07-11-10, 10:21   #25
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg for min del syns som regel ungdommen er stort sett både fin og veldig serviceinnstilt, men det finnes utrolig mange sure, gamle kjærringer i butikkene som burde hatt både smile og høflighetskurs! Spesielt på Meny!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 10:36   #26
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Du skulle ha telt sammen med henne. Gjort det enkelt som mulig. 50 + 50 = 100 + 25,50= 125,50

Nei det hadde hun nok ikke skjønt, men om du hadde dekning på konto så ville jeg prøvd en hundrings, det burde kunne gå.

Herregud jeg hadde ikke greid å holde meg alvorlig

Gammel 07-11-10, 10:41   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Personlig så elsker jeg den unggutten med provoserende sveis som hjalp meg på Elkjøp Megastore i går. "Nei, selvsagt skal ikke iPoden gå i stykker etter tre uker. Selvsagt skal du få en ny, og nei, det spiller ingen rolle om du ikke har øretelefonene eller emballasjen. Bare hent deg en ny, du"

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 10:52   #28
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Herregud. Flinke golk som jobber rundt omkring.

Tokn regnestykke p å2 dtk nevøer her som er på overnatting, de er 9 og 12.
* Tante, uten kalkulator
* Ja!
* Okei.
Tenke i 5 sekunder eller noe
* Det blir 125,50, klarte du ikke regne det selv. Smeller det fra 12 åringen

Jeg testet på jentene mine akkurat nå, og de så bare dumt på meg før de omtrent svarte i kor: 125,50! Og "hva var vanskelig med det, mamma?".
Legger til at yngste er 10.

Gammel 07-11-10, 10:54   #29
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Fantastisk.

Jeg skulle ringe og bestille pizza hos den lokale italienske bakeren og opplevde følgende:

B: Jeg vil gjerne bestille en vegetarpizza uten oliven, men med bacon.
Pizzamann: Men det er ikke vegetarpizza ...
B: Jeg vet, men jeg vil gjerne ha det for det, den har så mye godt på og så vil jeg ha kjøtt i tillegg.
Pizzamann: Nei, det kan du ikke få, du kan få en pepperonipizza.
B: Men jeg vil gjerne ha en vegetarpizza uten oliven, med bacon.
Pizzamann: Nei, du kan få pepperonipizza, jeg har ikke tid til å lage vegetarpizza med bacon, det er så mange som ringer nå, det er fredag og mange som skal ha pizza.
B: Du kan ikke behandle kundene dine på denne måten, bare glem det, jeg kjøper pizza et annet sted, ha det fint.

Siden har jeg ikke handlet der og det er 8 år siden.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 10:55   #30
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

WTF!?? Tenker da spesielt på det ytterst kompliserte regnestykket ...

Lampettledning kan jeg ellers fortelle deg at du får både som metervare og ferdig på 1.5-3 meter med støpsel, jordet eller ikke-jordet, med eller uten bryter hos bl.a Lampehuset og Lampemagasinet. Men ja, CO har som regel alt!

Gammel 07-11-10, 11:02   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker meg at vi har svært forskjellig syn på provoserende sveiser.

Men ja, imponerende service. Jeg lurer på hva sjefen deres har fokusert på da de ble ansatt.

Gammel 07-11-10, 11:08   #32
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

En annen dag, på Narvesen:

Kvitrejente med hvitblondt hår - også hun med tyggis: *kvitre* ja, det blir 75,50! :slafs:
m^2: ja, jeg skulle gjerne hatt ut 50 kroner i tillegg.
Kvitrejente: Ja, det skal gå greit! eh, uh, (hun leter rundt). Øhm... (hun leter litt mer rundt, lettere frantisk) *slafs, tygg*
Kvitrejente: nei, det kan du ikke få
m^2: ikke det?
Kvitrejente: ja, for jeg finner ikke kalkulatoren. Så da vet jeg ikke hvor mye penger jeg skal trekke på kortet ditt
m^2: 125,50, kanskje?
Kvitrejente: ja, nei, jeg må ha kalkulator for å være sikker
m^2: det ER 125,50 altså.
Kvitrejente: ja, det er ikke det at jeg ikke stoler på deg, altså. *slafs, slafs, tomt blikk* Men når jeg ikke er sikker på at det stemmer kan du ikke få pengene.
m^2: ( ) kan du ikke bare regne i hodet da?
Kvitrejente: nei, det blir for vanskelig

Så jeg fikk ikke 50-lappen min

Jeg tok denne på 7-åringen min nå, han tok den umiddelbart. Say no more.

Gammel 07-11-10, 11:46   #33
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Fantastisk
Hang meg opp i slafsinga jeg da. Har ikke hatt lov til hverken snakke i telefon eller spise de gangene jeg har jobbet på den siden av disken.
Men ganske irriterende når man står på andre siden av disken og hjelper en kunde iherdig og som da tar litt tid for man må lete, så blir kunden bak sur og gir en sleivete kommentar for så å legge igjen varene å gå

Gammel 07-11-10, 12:01   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sveisen til folk henger jeg meg aldri opp i, for jeg kan vel ganske forsiktig antyde at jeg har hatt min andel av mer eller mindre provoserende sveiser oppigjennom tiden sjøl.

Men service... Jeg har glatt lagt igjen varer og gått fra butikken pga dårlig service og/eller sleivkjeft fra den ansatte, uansett alder på vedkommende. Husker ei dame - godt oppi femtiårene. Jeg skulle av en eller annen grunn kjøpe hveteaks noe dekorasjonsstyr. I samme butikken hadde de endel annet fint, så jeg plukket bl.a. med meg en bunt med rug, mens jeg gikk og lette etter hveteaksene.

Samtalen gikk omtrent som følger:

Damen: "kan jeg hjelpe deg?"
Jeg: "ja, jeg skal ha noe hvete..."
Damen - med en høyst nedlatende stemme: "ja, det du holder nå er i hvertfall ikke hvete!"
Jeg: "takk, det vet jeg faktisk!"

Dumpet rugen på disken og gikk.

En annen gang gikk jeg faktisk tilbake til butikken mandag og henvente meg til daglig leder, etter å ha vært i en klesbutikk lørdagen. Dette var en av de butikkene hvor plaggene henger så høyt på veggen at man enten må være 2.50 høy for å få dem ned, ha en trappestol i nærheten, eller altså få tak i en av disse hendige stengene, som alltid er gjemt på et obskurt sted, i tilfelle kunden vil titte på et plagg...

... Og la kunden titte på et plagg, nei det har vi altså ikke tid til, når vi er et sted under 20 år, blond og lekker, og veldig opptatt av å spise pizza med venninna som er på besøk, og slarve med henne, der vi står bak disken. Å se at det er en kunde i butikken, og registrere at den kunden prøver oppnå kontakt - tenk, frekke kunden driver og avbryter pizzavenninnetreffet der bak disken!

Akk ja. Jeg lot jakke være jakke, og henvendte meg altså til daglig leder mandagen etter. Daglig leder sukket dypt, og mumlet noe om at jeg var vel ikke første kunden som hadde klagd på vedkommende.

Gammel 07-11-10, 12:07   #35
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, de butikkene med klær oppunder taket.
Selge kan de gjøre et annet år liksom.

Gammel 07-11-10, 12:12   #36
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er mange ufine kunder ute og går jeg altså, som tillater seg å forstyrre butikkansatte midt i beste arbeidstid.

Sist redigert av Syrinx : 07-11-10 kl 12:43.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 12:17   #37
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Handler om opplæring, krav til kvalifikasjoner, og syn på kunder. For hvis man tenker at man har gjort et godt salg hvis man har hatt et salg tar man ganske så feil. Målet er å få kunden tilbake, med nye kunder på slep. Grunnleggende hoderegning hadde vel heller ikke vært så dumt.

Generelt råd, ha med kalkulator når du skal ut å handle, eller en lommeregnemaskin med papirrull på. Samt en sånn stang med krok på eller gardintrapp slik at man får sett på de klærne som henger øverst.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 12:28   #38
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg observerte følgende på Byens Kjøpesenter i går.

Alarmen går på en kjede-klesbutikk, to av byens "rufsete" menn setter opp farten mot utgangen. En av ansatteblondinene kommer løpende etter på stilettosen og griper fatt i den ene. Han river seg løs og løper så fort han kan.

Hun løper tilbake til butikken og henvender seg til Godt Voksen Ekspeditrise bak disken i kosmetikk: "Hva skal jeg gjøre, han tok det og det og jeg prøvde å stoppe han!"
Godt Voksen: Neeeei, sukk, sdu får gå i kassa på dame, det er kø der nå
Blondine: Øøøøh, jeg må kanskje ringe vaktene...?
Godt Voksen: Ja, da får du gjøre det fra kasse på Dame for der er det kø av kunder nå (tydelig irritert)
Blondine: Eh, skal jeg ringe fra kassen? Han tok masse klær altså...?
Godt Voksen: Ja, det er kø altså!!!!!!!!!

Jeg kjente jeg ble skikkelig svett på Blondines vegne som faktisk prøvde for så å bli utskjelt av Godt Voksen Megge. Jeg hadde fryktelig lyst til å si noe! Høyt.

Gammel 07-11-10, 12:37   #39
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Handler om opplæring, krav til kvalifikasjoner, og syn på kunder. For hvis man tenker at man har gjort et godt salg hvis man har hatt et salg tar man ganske så feil. Målet er å få kunden tilbake, med nye kunder på slep. Grunnleggende hoderegning hadde vel heller ikke vært så dumt.

Generelt råd, ha med kalkulator når du skal ut å handle, eller en lommeregnemaskin med papirrull på. Samt en sånn stang med krok på eller gardintrapp slik at man får sett på de klærne som henger øverst.

Regnemaskin vet ikke disse ungdommene hva er.
Har friskt i minne M som elsket den han fikk av morfar; det kom meter på meter med papir ut av den, med tall på!!
Stang med krok=fiskestang

Gammel 07-11-10, 13:00   #40
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Regnemaskin vet ikke disse ungdommene hva er.
Har friskt i minne M som elsket den han fikk av morfar; det kom meter på meter med papir ut av den, med tall på!!
Stang med krok=fiskestang

Fiskestang ja. :-) Da kan man fiske tak i pizza og tyggisspisende ekspeditører som står bak disken.

Jeg har jobbet i handelsbransjen i hvertfall 20 år, og ble engang nær oppsagt fordi sjefen min hadde fått en klage på meg. Jeg hadde bedt en kunde om å hente en lyspære selv, ut fra anvisninger om hvor den var.
Årsak, jeg hadde forstuet ankelen og klarte ikke å gå og satt bak disken på en stol. Så jeg må si kravene har endret seg. Den sjefen hadde ikke godtatt hverken tyggis eller pizza og hadde antagelig fått hjerteinfarkt bare av å høre om det.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ostehøvel

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.