|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ski til en gutt på 2-2,5 årJa, som jeg fikk bekreftet i julegavetråden, Knerten som altså er 2 år og 4 mnd til jul, kan anses som gammel nok til å få sine første ski under juletreet.
|
|
|
#2 |
|
Dragedytteren
|
Sv: ski til en gutt på 2-2,5 årDe minste skiene får du kjøpt med binding som passer til vanlige støvler. Veldig kjekt, for da trenger du ikke tenke på skostørrelsen. Pakken jeg kjøpte i fjor var merket med hvor lange barn den passet til, så den kjøpte jeg uten å ha med Lille Ville. Det fulgte med staver, men de har vi ikke tatt i bruk - det er visst best å lære å gå uten først.
|
|
|
#3 |
|
Sv: ski til en gutt på 2-2,5 årså han skal ikke ha skisko, bare bruke de vanlige vinterskoene sine på der? sånn vet jeg vi hadde når vi var små, men jeg trodde det var "gammeldags".
|
|
|
#5 |
|
Drømmer
|
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 århttp://www.gsport.no/informasjon/Gui...il-barnjunior/ |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 årSå man får dem både med "til vanlig sko" og med skikkelig skisko, helt ned til skostørrelse 23 eller deromkring? (er det veldig fy å velge i alle fall 24 og såle, for å håpe samme sko kan brukes til påske?)
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 årJeg ville også kjøpt vanlige ski og bindinger til gutten, skiene har han i minst to sesonger og da kommer det vel et lillesøsken som tar over. Dersom du vet skostørrelsen så burde det holde å bare kjøpe uten at han prøver, spør om hjelp for å få riktig lengde på ski og størrelse på skoene. Staver trenger han ikke, så små barn har best av å gå på ski uten staver.
|
|
|
#8 |
|
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 årJeg vet at han bruker sandaler str 22, mer enn store nok, og har støvler og vintersko i 23, mye fordi jeg nektet å kjøpe str 22, det har han hatt lenge! (Og at jeg forventer et lite rykk etterhvert...)
|
|
|
#9 |
|
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 årMen veldig fint om dette kan kjøpes uten at han er med. I fjor var han med og kjøpte egne julegave, og ble likevel veldig overrasket når han åpnet den, men det var før han skjønte konseptet med at man kunne kjøpe ting som er på butikkene...
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 årNå lette jeg ikke mer enn et par steder, men i fjor fant jeg ikke skiko i mindre enn 25.
|
|
|
|
#11 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 årHvorfor skal de ikke ha bindinger som passer til vanlige støvler? Det gjør det jo mye enklere å ta på skiene når man allerede er ute og leker. En 2/3-åring er sjelden på lange turer, og skistøvler er ikke særlig behagelige å gå i uten ski...
|
|
|
#12 |
|
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 år
Det kan jeg egentlig se for meg er høyst relevant. Mindre enn 35 forventer jeg at finnes, men under 25 er meget mulig ikke finnes ja. Men det blir vel i største laget for min Knert som altså har vintersko str 23, så da spørs det om det få¨r bli sånne som passer vanlige sko likevel, av ren nødvendighet?
|
|
|
#13 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Drømmer
|
Det er ikke anbefalt, derfor unngikk vi det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 årPutt i ekstra soler, og en tykkere sokk. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 årDet finnes skisko i mindre størrelser, men skistøvler er ikke spesielt store på størrelsen og det er greit at det er plass til både såler, ullsokker og luft.
|
|
|
#17 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 årJeg kjøpte skisko i str 24 på finn. Kjøpte alt på finn til lillesøster jeg. To par skisko og ski + staver til 350 kr. Nøgd med det!
|
|
|
#18 |
|
Trademark: Imperfection
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 årHadde forresten glatt kjøpt 24 i skisko og hatt noe bomull i tuppen.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 årDet er masse fine barneskipakker med Rottefella sitt NNN system. Jette barneskisko (http://www.gjoviksko.no/) fra Gjøvik skofabrikk, varm og god. Og prisen for skikkelig utstyr er ikke vestentlig mye høyere enn de der hvor man snører på med vanlige sko. Der er ofte tungvint og blir slarkete under bruk og.
|
|
|
#20 |
|
Uhelbredelig B-menneske
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ski til en gutt på 2-2,5 årTror også de minste skiskoene er str 25, men husk disse er oftere smalere og kaldere enn vanlig vintersko, så du kan med fordel beregne en god såle og gode, tykke sokker inni. Så lenge de kan festes godt (snøring eller borrelås) og sitter godt uten å kippe, så gjør det ikke noe om de er litt for store. Regner ikke med at det blir lange skiturer på han når han er så liten. Mine to prøvde seg også på ski fra de var henholdsvis 2 og 2 1/2 år gamle. Det var stor stas, men tålmodigheten var ikke stor, så det ble mye av og på av ski.....Har satset på godt forede skisko når de var små og det har fungert veldig bra.....de lekte en stund med skiskoene på (men uten ski), siden de ikke var stive/kalde. |
|
|
|
![]() |
|
|