Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Varm vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-10, 23:54   #1
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Varm vinterdress?

Lurer litt på om Ticket dressen blir i kaldeste laget når det nå etterhvert blir enda kaldere. Jenta vår går i 1 klasse og jeg tror det kommer til å ta for lang tid om hun skal ha på seg mellomlag ull/fleece og dress bare for et kort friminutt.
Hadde for noen år siden, en veldig god og varm TTH dress (den som ikke har blankt ytterstoff) og den synes jeg nesten ble FOR varm (men da med mellomlag).
Flere dresser som er slike ? Molo ?? Hummel ?? P.OP ?

Det jeg ønsker meg, er en dress hun kan dra på i en fei, over ullundertøy/vanlig skoleklær......

Sist redigert av Liljekonvall : 12-11-10 kl 00:03.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 23:56   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm vinterdress ??

Er ikke Ticketdressen en av de varmeste? Vet ikke hvor du bor, men jeg mener nå at den holder rett over ullundertøy helt til det kryper godt ned på minusdelen av gradestokken.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 00:04   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Er ikke Ticketdressen en av de varmeste? Vet ikke hvor du bor, men jeg mener nå at den holder rett over ullundertøy helt til det kryper godt ned på minusdelen av gradestokken.

Den vi har nå, er veldig tynn.....tynt fleecefòr mage/rygg og glatt stoff i ermer og ben.....Har pels på hetten og glatt stoff utenpå....

Gammel 12-11-10, 00:04   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm vinterdress??

Jeg tror hun skal være naken i vinterdressen til ticket for å fryse før det blir virkelig kaldt.

Gammel 12-11-10, 00:08   #5
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror hun skal være naken i vinterdressen til ticket for å fryse før det blir virkelig kaldt.

Ok?? Dressen er iallefall endel tynnere enn f.eks Reimatec + som vi hadde sist vinter.....

Gammel 12-11-10, 00:09   #6
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Den vi har nå, er veldig tynn.....tynt fleecefòr mage/rygg og glatt stoff i ermer og ben.....Har pels på hetten og glatt stoff utenpå....

Høres ut som den vi hadde ifjor, den var da veldig varm?

Gammel 12-11-10, 00:12   #7
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Høres ut som den vi hadde ifjor, den var da veldig varm?

Men synes du den var varm nok til å gå ut i -10 grader eller kaldere og ikke ha noe mellomlag under ? Jeg synes nemlig den virker for kald til det, men godt mulig jeg tar helt feil

Gammel 12-11-10, 00:13   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Men synes du den var varm nok til å gå ut i -10 grader eller kaldere og ikke ha noe mellomlag under ? Jeg synes nemlig den virker for kald til det, men godt mulig jeg tar helt feil

Kaldere enn -10 tror jeg at jeg ville hatt mellomlag, men jeg tror jeg tenkte den holdt ned til omtrent rundt der et sted.

Gammel 12-11-10, 00:18   #9
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Kaldere enn -10 tror jeg at jeg ville hatt mellomlag, men jeg tror jeg tenkte den holdt ned til omtrent rundt der et sted.

Takk for svar.....da prøver vi vel litt til , så får jeg finne en annen dress den dagen hun evt sier hun fryser....Var liksom litt lettere i barnehagen

Gammel 12-11-10, 00:19   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Takk for svar.....da prøver vi vel litt til , så får jeg finne en annen dress den dagen hun evt sier hun fryser....Var liksom litt lettere i barnehagen

Jeg vet ikke altså. Men jeg har alltid oppfattet Ticketdressens om veldig varm, hvis dere har den vi har hatt de siste par årene. Det er den vanlige, tykt blankt stoff ytterst, fleece inni, pels på hetta.

Gammel 12-11-10, 00:20   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det er så mange dresser som går ned til de minusgradene uten at de har mellomlag på seg, de tykkeste helly-hansen og reimadressene kanskje. Men bruker de ikke å kommandere barna til å ha på seg det når de skal ut når det er skikkelig kaldt? Hos oss står de i første- og andreklassegarderoben og sier fra til alle unnasluntrere om at genser og utebukse må på. Mine unger har det med å dra yttertøyet over det de har på seg. Å få dem til å skifte til et annet mellomlag slik de gjorde i barnehagen er utopi. Ergo må de ha rimelig fornuftige klær til å ha under dress på seg inne på skolen. For eksempel ei ullribb-bukse istedenfor dongeri. Genseren drar de på seg når de skal ut.

Gammel 12-11-10, 00:26   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje ikke de "kuleste" vinterdressene, men for Mini som sklir ned kratt og skog og rifter opp alt han går i - har vi de siste årene hatt denne type vinterdress til skolebruk. Veldig enkel for han og ta av og på - holder han varm og den tåler en "trøkk". *Snowline fra Synfiber*
Den vi kjøpte sist var svart og grå, men ser det kun er blå i nettbutikken...

Nå er det skjelden han er ute når det er mer enn -10 grader ute (kuldeastma), men somregel har han 1 lag ullundertøy og ett lag fleece under denne dressen. Og det holder i massevis.

Gammel 12-11-10, 01:40   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes Ticket er varmere enn Reima.. Vesla hadde begge deler i fjor, og fant fort ut at Ticket ble best til de kaldeste dagene, dvs under 15 minus.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 08:32   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vil tro det går greit så lenge friminuttet er så lite at hun ikke har tid til å ta på mellomlag så har hun ikke så god tid til å begynne å fryse heller?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 09:17   #15
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

TTH dressen er tynnere fordi de har tatt ut unødvendig "fyll".
Ei jeg jobber med reagerte på dette selv i fjor og sendte mail til TTH. Dressen skal være like varm, om ikke varmere, enn de gamle typene.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 09:25   #16
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skolebarn er jo som regel ganske aktive når de er ute, så jeg tror heller ikke at jeg ville bekymret meg for at det ble for kaldt. De er vel sjelden ute mer enn en time?

Gammel 12-11-10, 09:49   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om hun får en heldress i ull i tillegg, så går det jo raskt å dra på seg den i tillegg til dressen, kanskje?

Gammel 12-11-10, 13:25   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varm vinterdress?

Jeg tror ticket skal være varm, er i alle fall det jeg har hørt.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 19:21   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det blir så kaldt at du ikke tror dressen er varm nok , er det greit å gå med mellomlaget inne. Det gjør mine to.
2.klassingen kler gjerne av og på seg for bare et friminutt også, broren på ni har aldri giddet det

Gammel 12-11-10, 21:42   #20
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Takk for alle tips.....vi fortsetter med TTH dressen og hun har ull mellomlag liggende i hylla både på skolen og på SFO. På SFO har hun hengende en Hellytec dress. Sikkert varmere enn den virker som, jeg husker bare den forrige TTH dressen vi hadde (som ikke hadde glatt ytterstoff). Den var supervarm og med mye tykkere fleecefòr. Den ble faktisk for varm nesten hele vinteren og ble derfor kun brukt de aller kaldeste dagene....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.