Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva synes du om denne vogna

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-10, 00:49   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Hva synes du om denne vogna

Fin eller ikke?
Noen som har hatt en sånn?

Gammel 13-11-10, 00:52   #2
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes du om denne vogna

Aner ikke hva slags vogn det er, men den ser ihvertfall tung ut.

Gammel 13-11-10, 01:01   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå forventet jeg å se et eller annet romskipaktig. Men det der er jo ei.... vogn. Svært vanlig sådan i mine øyne. Eller har verden gått så langt at det ikke er vanlig med ei vanlig vogn lenger? Fin? tja. Den ser veldig vanlig ut, ikke egnet til å høste hverken positive eller negative kommentarer om utseendet. Tung, men stor og god og stabil.

Gammel 13-11-10, 01:04   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Romskip nei.
Greia med denne er at den er gigastor, mye større enn en simo. Kanskje omtrent som en silvercross.
Det er vel 1 meter liggelengde i den ca.

Gammel 13-11-10, 01:05   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Det er disse barnevognene "alle" i Danmark har.

Gammel 13-11-10, 01:07   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Oddervogn? Jeg liker sånne store, tunge firhjulinger så jeg synes denne ser fin ut.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 01:08   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nåh. Men det er en ting vi har som de ikke har i Danmark. Og det kalles bakker. Jeg hadde en emmaljunga her, den er omtrent samme str som en simo, og den var helt uaktuell som turvogn for å si det sånn, jeg hadde ikke villet ha en sånn nei. Hvis det ikke var som sovevogn til en stor unge.

Gammel 13-11-10, 01:10   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Oddervogn? Jeg liker sånne store, tunge firhjulinger så jeg synes denne ser fin ut.

Ja, det er ikke Odder, men den er jo veldig lik. Disse heter Trille gigant.
Har alltid synes de er litt fine, men de har vært så uoppnåelige så lenge de ikke har vært i salg i Norge så jeg har egentlig aldri vurdert om den er fin nok liksom.
Nå selges de i Norge.
Og, jeg hadde engang et dagbarn hvor moren var fra Danmark og vogna var omtrent som denne, den var utrolig skjønn å trille enda jeg er så lita som jeg er. 160 cm.

Gammel 13-11-10, 01:34   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hvis jeg hadde fått baby nå, ville jeg ha hatt en slik til barnet ble stor nok til å snus andre veien. Utrolig god vogn for baby å sove i Men selvsagt måtte jeg ha hatt en annen vogn liggende i bilen, for denne hadde jeg ikke orket å løfte

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 01:49   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har valgt en svær tung dansk vogn selv, så kunne sikkert valgt denne også. Likte ikke glinsingen i trekket da, også vil jeg "knekk-håndtak".

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 10:18   #11
Left
Passiv

Standard

Som sovevogn - ja, men til all annen bruk? Nei. Og for å være helt ærlig synes jeg ikke den var spes. fin heller

Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 10:24   #12
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Ei barselvenninne (dansk, ja) hadde denne, og hun digga den. Gutten hennes sov i den til han var året, og han var ingen liten tass, akkurat. Hennes kunne også felle opp bunnen så man kunne sitte i den.

Vi bor i bil-land, da. Det må nevnes.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 10:25   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri skjønt poenget med disse vogn-monstrene. Mine barn har sovet daglig ute i vogn til de har vært 2 år gamle og det har da gått helt fint selv om vi har hatt vogner av normal størrelse. Jeg vil nesten påstå at det er en umulig oppgave å la en 2-åring sove i en vogn av denne typen. Tenk bare på hvor tungt det er å løfte barnet opp i vogna! Disse vognene bikker dessuten lett dersom en stor unge forsøker å reise seg opp eller henger litt ut over kanten.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 10:29   #14
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ut fra bildet så den solid og god ut. Godt med såpass store hjul, kanskje? Men sikkert ikke av de letteste. Hvordan er det der du bor?
Finnes det sportsdel til vogna? Er den i så fall vendbar og har den regulerbart fotbrett?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 10:31   #15
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Disse vognene bikker dessuten lett dersom en stor unge forsøker å reise seg opp eller henger litt ut over kanten.

Det er jo fire hjul, så sånn sett er den vel en god der mer stødig enn trehjulinger som mange har. Trehjulinger vipper fort dersom barnet bøyer seg over kanten, men det har jeg aldri opplevd med firehjuling.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 10:35   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som sovevogn kan jeg se potensialet, som "alt annet-vogn" anser jeg den som galskap.
*nesten umulig å få plass på i en buss, nesten umulig å få i en bil, nesten umulig å få opp en bakke uten å pådra seg betennelser og ryggvondt osv osv*

Nå gjør det jo ikke saken bedre at jeg er så lav som jeg er heller da - jeg har sikkert sett ut som en dverg bak det dråget der.

Gammel 13-11-10, 11:16   #17
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg har aldri skjønt poenget med disse vogn-monstrene. Mine barn har sovet daglig ute i vogn til de har vært 2 år gamle og det har da gått helt fint selv om vi har hatt vogner av normal størrelse. Jeg vil nesten påstå at det er en umulig oppgave å la en 2-åring sove i en vogn av denne typen. Tenk bare på hvor tungt det er å løfte barnet opp i vogna! Disse vognene bikker dessuten lett dersom en stor unge forsøker å reise seg opp eller henger litt ut over kanten.

Poenget er at jeg liker store vognmonstre, er ikke så glad i de vognene som er små og lave. Jeg liker rett og slett at vogna er stor.
Til førstemann hadde jeg en silvercross og jeg elsket den.

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Ut fra bildet så den solid og god ut. Godt med såpass store hjul, kanskje? Men sikkert ikke av de letteste. Hvordan er det der du bor?
Finnes det sportsdel til vogna? Er den i så fall vendbar og har den regulerbart fotbrett?

Hm. Der har du et poeng. Det tenkte jeg ikke på. Nei, det er ikke sportsdel til vogna. Det er jo veldig dumt.
Jeg liker godt argumentene for at vogna er "dum" å kjøpe altså. Jeg har så lyst på en sånn men burde absolutt la det være. Med tanke på null sportsdel så blir jo denne vogna en ganske så dyr affære ja.

Gammel 13-11-10, 11:19   #18
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Alternativet er denne.

Jeg har vært mange, mange, millioner runder med meg selv og det skal være en stor vogn. En mindre trille er også aktuellt å ha i bilen. En Zapp med liggestilling og vendbart sete i første omgang. Antagelig en OTH når Zappen er for liten og simoen ikke lenger i bruk.

Gammel 13-11-10, 11:22   #19
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Vi bor på "landet".
Ingen buss, trikk og t-bane kjøring her. Heller ikke aktuellt å ta vogna ut og inn av bilen, vi rusler til butikken og til sentrum, det tar 10 minutter å gå. Vogna er ment å stå i gangen og brukes til turgåing på asfalt.
Ut i skogen på tur har vi alltid brukt bæresele og bæremeis, aldri vogn.

Gammel 13-11-10, 11:24   #20
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

OTH ja, nå begynner du å snakke et språk jeg forstår!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.