Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tilbehør til spareribs?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 10:09   #1
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Tilbehør til spareribs?

I morgen skal vi være ville og gale og la fredagstacoen utgå til fordel for spareribs. Er det noen som har tips til godt tilbehør?

Ovnsstekte poteter med chili/paprika/salt i stedet for urter, kan det funke? Og så har jeg lyst på noe litt mer spenstig enn "vanlig" salat.

Gammel 18-11-10, 10:11   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til spareribs?

De potetene hørtes veldig godt ut ved siden av spareribs, ja. Grillet/stekt mais er også veldig godt ved siden av, og coleslaw.

Gammel 18-11-10, 10:16   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Ja! Mais er digg! Sambo sier at han ikke liker det, men det trenger jo ikke hindre meg i å ha en kolbe.

coleslaw... kanskje det ja. Lenge siden jeg har spist det.

Gammel 18-11-10, 10:30   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk inn her for og foreslå pannestekte poteter, og de du selv nevner høres utrolig gode ut. Bakte tomater og løk kan også være godt til og coldslaw. *vann i munn* og Weissbeer til drikke NAM!!

Gammel 18-11-10, 10:33   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Ah, bakt tomat er godt!!!

Sambo tar nok lett en weissbeer. Sære meg gikk på en øl-smell på grisefesten da jeg var russ, så øl utgår den dag i dag.

Gammel 18-11-10, 10:35   #6
ibi
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2010
ibi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Coleslaw er et must, og det hørtes godt ut med de potetene du foreslo. Vi har pleid å bruke ovnsstekte potetbåter til. Også har vi mais eller maiskolbe inntil, av ogtil har vi også hatt bakte tomater.

ibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:47   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det tror jeg vi må ha i morgen også, for jeg er SÅ LEI av taco.

Men hvilken spareribs er best? De bør ikke ha fettslingser, da blir jeg kvalm.

Gammel 18-11-10, 10:48   #8
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Vi var innom ene slakteren her i byen for å kjøpe pølser, og da ble sambo revet med og vi kjøpte hver sin rad spareribs også. Velger å tro at det som kommer fra slakteren er bra saker.

Gammel 18-11-10, 10:50   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ja det bør det jo nesten være.

Er det noen gode slaktere i sentrum av Oslo? Jeg vet jo om en på Torshov, men der er ikke jeg innom som regel. Bør jo være 'norsk' slakter da, regner ikke med de har noe på Halal-sjappene akkurat.

Gammel 18-11-10, 10:59   #10
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Da vi bodde i Oslo brukte vi slakteren på Torshov. Fantastiske gode pølser der (de gangene vi spiser pølser foretrekker jeg å ha skikkelig vare) og det vi har kjøpt av annet kjøtt har også vært veldig bra.

Gammel 18-11-10, 12:28   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Bruker coleslaw, maiskolber og grillet tomat med masse hvitløk på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.