Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 13:49   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Hvor mange trengs egentlig??

Guttene har fått hver sin nye pen-skjorte og bukse som de skal ha på julaften.
Så har de i alle fall hver sin pen-skjorte og bukse fra en anledning tidligere i høst.

Men altså, det er jo juleavsluttninger, julaften, juledager og nyttår med påfølgende familieselskap.
Bør dem ha i hvertfall et sett til?? Eller er det bare tull?

Snuppa har hauger av nye kjoler, for hun hopper inn i ny str nå straks. Så der er utvalget godt nok.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:54   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Gutta mine har en god del penplagg - men slik jeg ser det, trenger de iallefall to om man er aktiv på familieselskapfronten i romjula. Gutta har festdrakt til julaften og penklær til mellomjula.

Gammel 18-11-10, 13:58   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Tja.. Er det vaskbart (maskin) burde jo egentlig ett holde? Men det er sikkert praktisk med to. Jeg aner ikke, jeg har de eneste jentene blant en haug med fettere, så er det noe vi ikke trenger å kjøpe selv er det (rosa) kjoler. Skapene er fulle.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:00   #4
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jonas har en penbukse, 2 skjorter og en pen olabukse. Det holder i massevis. Skjortene kan vaskes og strykes kjapt, og buksen blir ikke så fort skitten. Men jeg tror jeg skal kjøpe en pen tynn genser til han i tillegg.

Gammel 18-11-10, 14:01   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ett pensett som blir kjøpt til jul til minsten (bukse, skjorte,vest), så kan han også bruke det fra i fjor jul som reserve. Jeg kjøper ikke inn mer enn det. Jeg vasker det bare opp fra en dag til en annen om det er flere dager på rad med selskap. Jentene har to kjoler de kan bruke som passer til jul, og skulle de trenge mer enn det får det bli noe de har av kjoler.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:02   #6
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmm.. jeg må vist ut å kjøpe en finbukse til. Innser at S. bare har en som passer, og det er dressbuksen.
Ellers: vest til dressbuksen, 1 strikkevest, 2- 3 skjorter, 3-4 gensere, og jeg tenker at det trengst 2 finbukser.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:08   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Minsten har et par penbukser og flere skjorter.
Storebror har også et par penbukser og flere skjorter.

Gammel 18-11-10, 14:08   #8
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det holder med to sett.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:58   #9
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Lillebror skal få ny penbukse og et par skjorter. Han har vokst en del, så det trengs. Minstemor har kjoler nok, mens eldste er lovet en fin kjole hun har sikla etter.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 15:09   #10
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trenger jeg flere enn ett sett?

Er på jakt etter et fint sett. Har en skjorte, en skjortebody og en fin dongeribukse i tillegg, det får holde. Tror jeg.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 15:21   #11
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har vel 3 å det trengs.
Julaften, 1 og 2 juledag er man finpyntet i vår familie.
Å nyttårsaften og 1 nyttårsdag.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 15:22   #12
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Ok, da ser det ut til at det holder med to sett.
Eldste har vokst noe vanvittig i det siste. Alt jeg tror passer er for lite. Og ting som er kort på armene er ikke pent. Så han må ha ei skjorte til ser det ut til.
Mellomste hadde enda et sett i skapet, som eldste har hatt. Ikke mye brukt akkurta, så i mål med han.
Og så klart, er jo bare å vaske. Jeg tenker mer på hva folk sier/tenker om ungen kommer i det samme "hver" gang. Men med et par skift og så lenge det er rent kan folk si hva dem vil.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 15:26   #13
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke mange sett, men har litt å velge mellom. Gjerne en dressbuksetype og en litt penere bukse som ikke er så pen som dress, en kortermet skjorte, en langermet, 1 vest som kan kombineres med enten skjorte eller polo, et par litt finere gensere.

Gammel 18-11-10, 15:54   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker at det holder med to. Vi har nok skjorter, kjøper ikke nye, men trenger bukser.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 22:22   #15
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man tager det man haver Jeg har ikke planer om å kjøpe noe nytt til jul Jentene har da noen skjørt/kjoler som holder i massevis. Og Lillemann har vel ei penbukse han har arvet fra nabogutten, samt et par skjorter. Han har jo "bunaden" sin også, så det er ingen fare med at han ikke blir fin nok. Det tror jeg holder hos oss. Mulig de to minste burde hatt et par nye sko, når jeg tenker meg om. Lillemor har vel strengt tatt ikke noen innesko, så om jeg har ambisjoner om at hun skal tusle rundt i noe annet enn skinntøflene, må jeg kanskje ansaffe noe. Hun har så små føtter at det ikke er noe i arveskuffen. Og Lillemanns pensko begynner vel å bli litt knappe...

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 22:26   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et sett holder, men da må man ha lyst og ork til å vaske det fra dag til dag. Jeg foretrekker å ha to sett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 22:27   #17
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Alle får ett nytt skift hver, de andre juledagene det trengs noe litt mer pyntet tar vi noe vi har fra før.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 22:28   #18
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg heller i retning to, men det er fordi moren vil ha variasjon. Jeg har akkurat kjøpt dyplilla buksedrakt i fløyel og fin body til henne, og har også tenkt å kjøpe finkjole til jul- og nyttårsaften, men må høre om bestemoren har shoppet først. Ellers har jeg sett en flott på Reflex.

Gammel 18-11-10, 22:29   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en som akkurat har slutta med bleie, så vi har minst to sett, ett på kroppen og ett med. Tror vi må ha ett til også, for blir mye vasking.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 22:42   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke "vaskepress" og vi bruker en del finklær ellers også. Så vi har hvertfall tre antrekk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.