Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Flekker på ull?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 20:57   #1
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Flekker på ull?

Hvordan får jeg bort flekker på ull?
Lillegutt hadde en bleie som gikk ut over alt ulltøyet hans. Jeg har vaska det i maskinen, men flekkene ble ikke borte. Jeg har bare milo her, men mannen skal en tur på matbutikken etterpå hvis jeg kan bruke noe de har der?

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:02   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flekker på ull?

Matbutikken funker ikke, du trenger gallesåpe. Det får du på helsekost eller på claes olsson. Sikkert andre steder også.

I aller verste fall trenger du tøyfarge.

Gammel 18-11-10, 21:15   #3
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Be han ta med Nylonvask. Jeg har hørt fra en strikkende at Nylonvask skal ta det meste av flekker på ull. Jeg har ikke prøvd selv, men det var hennes gode tips.
Hvis det ikke virker ville jeg også gått for gallesåpe.

Gammel 18-11-10, 21:22   #4
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Takk for tips. Da står det nylonvask på lappen til mannen, hvis ikke får jeg dra ut å kjøpe gallesåpe i helgen.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:24   #5
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker sitronsåpe fra bleieboden, har enda ikke støtt på en flekk det ikke har fjernet

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:30   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg bruker sitronsåpe fra bleieboden, har enda ikke støtt på en flekk det ikke har fjernet

Jeg bruker også sitronsåpa, og gallesåpe. Vet ikke om den ene er bedre enn den andre, flekkene blir i alle fall alltid borte.

Gammel 18-11-10, 21:32   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husk neste gang å få vekk alle flekker før du putter ulltøyet i vaskemaskinen. Mye letter å få bort da. Kan være vanskelig å få bort hvis det først er vasket. Gallesåpe er vidundermiddel. Jeg synes det harde såpestykket er mest effektivt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.