Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken kake skal jeg bake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-10, 21:15   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hvilken kake skal jeg bake?

Jeg skal bake kake til et arrangement i helga, og jeg har havnet i kategorien "bløtkake". Den andre kategorien er "sjokoladekake". Den tredje "boller eller muffins". Veldig lite spesifikt altså.

Jeg vet at folk dukker opp med både marsipankaker, ostekaker, verdens beste o.l i bløtkake-kategorien, men hva skal en dårlig kakebaker som meg stille opp med?

Forslag mottas med takk!

Gammel 26-11-10, 21:25   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Gulrotkake? Det er da både ganske enkelt og godt.

Gammel 26-11-10, 21:25   #3
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den går jo igjen i hver bidige tråd, men mad muff pie er knallgodt, latterlig enkelt og burde fint kunne få plass i en såpass romslig bløtkakekategori.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:25   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gulrotkake med masse ostekrem på toppen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:38   #5
Left
Passiv

Standard

Ostekake er kjempeenkelt å lage, og behøver ikke steking en gang.

Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:39   #6
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Lag osteiskake. Knallenkelt, uten steking.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:40   #7
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pavlova.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:41   #8
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ostekake utgår - jeg får det aldri til. Kanskje gulrotkake - om det ikke går under sjokoladekake-kategorien, da. Langpanne, kanskje? Mad muff pie skal sjekkes ut.

Gammel 26-11-10, 21:41   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Lag osteiskake. Knallenkelt, uten steking.

Er du gæren? Kakene skal selges stykkevis. Og de blir vel stående ute i minst en time mens vi selger dem.

Gammel 26-11-10, 21:43   #10
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Mad muff pie utgår, ser jeg. Må kunne deles opp i stykker - det burde jeg vel ha presisert.

Gammel 26-11-10, 21:44   #11
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Pavlova så vanskelig ut ...

Gammel 26-11-10, 21:47   #12
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Pavlova så vanskelig ut ...

Pavlova er så enkelt at selv jeg greier det. Greier du å skille egg så greier du å lage pavlova.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:51   #13
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Jeg har ikke tid til å feile! Er den enkel å dele opp i biter?

Gammel 26-11-10, 21:54   #14
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:54   #15
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det blir endel rot, krem som flyter utover osv, så jeg ville ikke hatt med det hvis det skal skjæres opp på forhånd.

Gammel 26-11-10, 21:55   #16
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hvilken kake skal jeg bake?

Kjøp gulrotkakepose, og følg oppskriften. Lag ostekrem etter anvisning på kakepakken. Enkelt og veldig godt

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:56   #17
Left
Passiv

Standard

Ostekake utgår - jeg får det aldri til. Kanskje gulrotkake - om det ikke går under sjokoladekake-kategorien, da. Langpanne, kanskje? Mad muff pie skal sjekkes ut.

DET får du til. Garantert. Piske krem er det mest avanserte du må gjøre.
Gele laget med halvparten vann av det som er anvist til vanlig gele. Kremost med ønsket smak. Kjeks som knuses og blandes med smør og kanel. Hva var det her du ikke skjønte?

Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 22:02   #18
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

DET får du til. Garantert. Piske krem er det mest avanserte du må gjøre.
Gele laget med halvparten vann av det som er anvist til vanlig gele. Kremost med ønsket smak. Kjeks som knuses og blandes med smør og kanel. Hva var det her du ikke skjønte?

Jeg har lagd opptil flere ostekaker i mitt liv. Men jeg har aldri fått til en som kan presenteres utenfor hjemmet.

Kan legge til at sist var jeg i bolle eller muffins-kategorien. Det snødde da jeg skulle dra, så jeg la mine nybakte poller på et fat og dyttet hele sulamitten inn i en plastpose. De så litt sørgelige ut da jeg ankom. Men de ble solgt, da. Til slutt. Og til redusert pris, antar jeg.

Bakeevnene mine er ganske fraværende mao.

Gammel 26-11-10, 22:03   #19
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Sv: Re: Hvilken kake skal jeg bake?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Kjøp gulrotkakepose, og følg oppskriften. Lag ostekrem etter anvisning på kakepakken. Enkelt og veldig godt

I like this! To poser til en langpanne?

Gammel 26-11-10, 22:15   #20
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hvilken kake skal jeg bake?

Hvis langpanna di er veldig stor så kan du bruke to. Jeg har en slik langpanne som jeg har kjøpt på OBS, har plastlokk som passer til (Dårlig forklart- men kanskje du skjønner hvilken jeg mener)- og da er det nok med en pose.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.