Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Velkommen til Knertens julaftenfest!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-10, 21:44   #81
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Åh! Fine tradisjonen!

I år trenger jeg virkelig en julaftenarrangør, så dette passer bra. Jeg ser at jeg ikke kommer unna julaften og første juledag på jobb, så da er det veldig flott at noen andre tar seg av underholdningen og serveringen. Jeg kommer hesblesende etter i firetiden. I år har svigermor og svigerfar meldt sin ankomst. Min søster kommer vel ikke i år tror jeg, men hun tar uansett nesten ikke noe plass og er bare hyggelig. Men svigers kommer, muligens min bror og mine foreldre sammen med sine 5 katter og min ene som vil prøve alle fang. Hun er spesielt glad i allergiker-fang av en eller annen grunn, og gir seg slett ikke før hun får det som hun vil. Er man heldig, får man ei tunge i øret når hun virkelig skal innynde seg. Jo mer kattehater og jo mer allergisk, jo mer innbitt blir hun. Og hun åpner dører og klatrer inn i de smaleste vindussprekker, så det skal godt gjøres å holde henne utendørs. Hun kan sikkert brukes til å erte opp en viss hund også hvis man trenger litt action.

Svigermor kan med fordel plasseres ved siden av noen som er flinke til å lytte. Svigerfar kan med fordel plasseres et stykke unna, han passer fint inn i bergenser-avdelingen. Pappa merker man ikke stort til, og mamma må man vel binde fast hvis hun ikke skal hjelpe til på kjøkkenet, og det vil man vel ikke? Hun kan evt få seg et kamera mellom hendene, så har vi henne sysselsatt. Ettåringen klatrer for tiden og vil gjerne danse på bordene, mens de to store har godt av en kveld uten spilling, så vi legger igjen ds'ene hjemme. De trenger med andre ord underholdning.

God jul! *stikker på jobb*

Gammel 29-11-10, 21:45   #82
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Å ja det glemte jeg.
Jeg vil bare ha denne julebrusen.
Det fikser du vel?

Poden ønsker seg omtrent bare Kabelsatan ting, det fikser du vel også.?
Jeg ønsker meg ny alpinski og det samme gjør mannen.
Så ønsker vi oss en tur til utlandet etter jul.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:51   #83
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glemte jeg å nevne at jeg vil ha plussgrader og snø?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:12   #84
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Glemte jeg å nevne at jeg vil ha plussgrader og snø?

Kommer ikke på tale! Det må ligge jevnt på en fem minus i hele mellomjula. Og massevis av snø! En akebakke og en skiløype må ligge i umiddelbar nærhet til huset altså.

Gammel 29-11-10, 22:17   #85
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Kommer ikke på tale! Det må ligge jevnt på en fem minus i hele mellomjula. Og massevis av snø! En akebakke og en skiløype må ligge i umiddelbar nærhet til huset altså.

Ja masse snø, så noen av barnevaktene kan være med poden ut og lage snøborg, snølykt , stå på snowboard og langrenn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:31   #86
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jess, vi kommer i år! Vi blir ikke så mange så det går nok glitrende. Bare 6 voksne og tre barn. Ikke alle er på talefot, så vi kommer nok til å spre oss litt utover. Vi må ha røkt pinnekjøtt, dampet mårpølse fra ett sted i Nordfjord, ribbe og en vegetarrett som helst skal inkludere surkål og Norvegia. Vi går rundt juletreet og synger bare seriøse sanger, dersom noen foreslår sanger om nissen blir fatteren svært grinete, og det vil man helst unngå. Når barna har lagt seg vil vi helst ha stua for oss selv og spille Trivial Pursuit eller ett annet spørrespill. Det må ikke være moderne eller inneholde allmennkunnskapsspørsmål med aktualitet etter 1990, det er nemlig bare tull. Vi er svært høyrøstede selv uten alkohol og vet alt best alle sammen. Vegetaronkel trenger absolutt ro til meditasjon ett par ganger i løpet av kvelden, så vi trenger eget rom til det også. Vi gleder oss masse

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:35   #87
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg er elles totalt allergisk mot alt som kan minne om plæstikktre, så det vil eg ikkje sjå. Det må vere edelgran. Norsk edelgran! Evt allergikarar får heller hive innpå ei ekstra dose medisin. Treet må vere symmetrisk pynta, og julepynten av ein viss kvalitet. Vidare ser eg føre meg at Maken og eg kan trenge å -eh- "slappe av" litt på eit isbjørnskinn framfor peisen etter at ungane er i seng, så set pris på at det vert arrangert mtp privatliv og alt det der.

Gammel 29-11-10, 22:39   #88
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en av de beste tradisjonene. Knertens julaftenfest.

Vi kommer, men er ikke så mange. Det er bare Sambo, Poden, Stesnuppa og meg. Jeg liker ikke så mange mennesker samlet, egentlig, så jeg tenkte at du kanskje kunne holde de andre litt unna? Og pass på at noen gir meg oppmerksomhet sånn ganske jevnt. Og Sambo vil gjerne ha med seg julaftenpokern, så om du kan stille med en laptop med ekstern storskjerm ville det gjort det hele bra for hans del. Stesnuppa er forelsket i Michael Jackson, og fatter ikke hvordan vi andre kan tenke på noe annet enn akkurat han, og julesanger bør vel da kanskje byttes ut med Bad og Thriller for hennes del. Det er litt viktig at hun føler seg verdsatt og tatt vare på nå når jeg og pappan akkurat har funnet hverandre igjen.
Poden vil helst ha alles oppmerksomhet hele tiden, og siden pappan og jeg er nyforelsket håper jeg noen andre tar seg av den biten, så vi kan sitte å kline i sofaen.

Stesnuppa har funnet ut at hun er vegetarianer (for å ære Michael Jacson ), og liker egentlig ikke noe mat. Men fersk, hjemmebakt brød med hvitost går greit. Bare pass på at brødet ikke er mer enn 4 timer gammelt.
Poden vil gjerne smake på alt, men liker ingenting, men siden vi også liker at han smaker på ting så kan du gjerne servere det meste til ham.
Jeg vil ha ribbe. Bare ribbe. Trenger ikke noe annet.
Sambo vil ha lutefisk med alt som er mulig å oppdrive av tilbehør.

Det kan hende at Svigermor, svigerbestemor og svigersøster blir med også. For det er egentlig avtalt at vi feirer med dem i år.
I så fall må du ha masse pinnekjøtt. Men det må ikke være laget hjemme hos dere. Man kan nemlig ikke lage pinnekjøttet der man skal være, for da lukter det så skarpt.
Utover det er Svigermor et elskelig vesen. Virkelig. Hun bare er litt overfølsom for mennesker som er annerledes enn henne. Noe de fleste egentlig er. Hun snakker konsekvent med volumet på max, og legger ikke noe imellom. Syns hun du er en slabbedask, så sier hun det. Høyt. Og tydelig.
Men det er vel egentlig fint med mennesker som sier det de mener.

Jeg er livredd edderkopper, og kan derfor ikke ha ekte juletre. Jeg regner med du fjerner slike edderkoppboliger før jeg kommer? Det gjelder egentlgi alt av planter også.

Jeg gleder meg!

Gammel 29-11-10, 22:40   #89
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blir helt matt jeg. Tenk at noen kan stelle i stand jul til alle oss.... Stiller gjerne med to katter, som kun spiser mat fra Royal Canin, en sønn som vil ha saltfisk og potetstappe, en vil ha lasagne, en vil bare ha poteter, en vil ha ribbe, en vil ha rostbiff, min kjære vil ha bacalao, jeg spiser hva det er bare jeg får masse grønnsaker. Må også ha med min svigersøster som må plasseres på eget rom med sin mann....de spiser bare mat fra hotellkjøkken. I tillegg må jeg ha med en del andre familiemedlemmer som bare vil sitte ved siden av bedrestilte i selskapet. Og gleder oss veldig alle sammen. Vil gjerne ha seperate rom. Jeg kan til nød dele med kattene og min kjære. Barna må for all del ikke settes på samme rom, og de medbrakte fjerne familiemedlemmer må kun dele rom med mennesker som tjener over en million i året.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:42   #90
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Endelig kom invitasjonen! Vi kommer. Lucifer, mann, tre kresne barn. Tar med svigers til svigeravdelingen. Har kjelleren full av edderkopper, så jeg tar med, så du kan erstatte de du fjerner.

Mannen vil ha ribbe, jeg spiser tilbehøret. Prinsessa vil ha pannekaker med softis til dessert. Prinsen tar gjerne en pizza og sjokoladepudding til dessert og minsten spiser alt bare det kan tygges. Liker hun det ikke trenger hun spyttebakk.

Detta blir gøy dere!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:57   #91
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tydeligvis gått glipp av noe ...

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:59   #92
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

...
...

Som jeg gleder meg til å reise bort i julen.

Sist redigert av skyfri : 10-12-21 kl 14:27.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 23:01   #93
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ah, endelig!

I år blir vi hjemme selv dessverre, men jeg tror jeg sender nedover mormor og et par av tantene mine. Mormor tar da med seg monsterbikkja (collie på ca 80 kg) og to halvgale katter (10 kg hver). Kattene har en tendens til å spise det de kommer over så du bør muligens legge utover aviser så det blir enklere å tørke opp når de har kastet opp. De foretrekker forøvrig mørkokt elgkjøtt, helst av indrefilet. (Ifølge mormor kan ikke elgkjøtt brukes til menneskemat.) Collien må ha en egen 3-seter, helst i skinn, å ligge i. Han er heldigvis veldig snill og uler bare litt når han blir glad (noe som er ofte!!).

Mormor spiser det meste bare det er GODT stekt. Det må være mye tilbehør til og alt må helst være halvlunkent. Hun er avholds og lager scener hvis hun ser andre drikke alkohol så dette bør du være obs på. Hun eier heller ikke snev av folkeskikk og kan godt finne på å fortelle folk at de er tjukke etc. Det aner meg at hun ikke vil like disse korte skjørtene dere snakker om. Hun blir snurt om ikke alle er absolutt 100% enig med henne i ett og alt, og blir da meget dramatisk. Dette er ikke noe for små barn å se/høre så du må finne en løsning her. Hun har også et minimumskrav når det gjelder antall nisser som må settes frem. Tror jeg skrev i fjor at et par hundre bør holde; i år må du nok heve det til 400-500. I tillegg bør innetemperaturen på intet tidspunkt komme under 35 plussgrader. Jeg bør vel også nevne at hun er nokså rasistisk så hvis disse fra den Dominikanske republikk kommer må du holde henne langt unna dem.

Tante 1 er i en midtlivskrise og konsumerer en god del rødt. Hun er rett og slett i regresjon (?) og er fjortis så det holder. Evt single menn bes vokte seg! Etter hvert som promillen hennes stiger bør hun diskré fases over i en egen avdeling for å unngå pinligheter, mulig denne kjelleren kan funke. Der får hun i hvert slukket tørsten.

Tante 2 er meget humørsyk og tåler ikke at andre mennesker ikke er like harry som henne. Hun er mest interessert i å fortelle hva hun har shoppet i det siste og hva hun skal operere i året som kommer, bare hun får råd. Detaljer om den gangen operasjonssåret hennes sprakk pga infeksjon deles villig vekk ved matbordet og hun går heller ikke av veien for diskusjoner rundt div andre kroppslige funksjoner. Dette betyr at du må sørge for nok fasiliteter dersom noen blir uvel og må spy (henviser til avisene på gulvet igjen...).

Mulig jeg sender over noen av tantene til mannen også.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 23:23   #94
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Å, jeg er så rørt at jeg ikke har ord.

Invitert i år igjen, det blir stas. Vi kommer, 2 voksne og 3 barn. Også tar vi med mine foreldre som forsåvidt er veldig greie, men det kan tenkes at min far blir litt grinete om noen finner på å krølle julepapiret istedenfor å brette det pent. Min bror og samboer kommer også, og de er veldig greie, men han spiser ikke kokt potet så du må stille med pommesfrites. Også tar jeg med min andre bror, med samboer og toåring. Det går greit så lenge samboeren får være verdens navle. Men alt i alt så har jeg begynt å glede meg veldig!

Gammel 29-11-10, 23:26   #95
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg har tydeligvis gått glipp av noe ...

Dette er den beste FP-tradisjonen, men litt historie hører med:

1) Hund med på julaften? (2007)
2) Ukjente på besøk på julaften? (2008)
3) Julaften hos Knerten 2009

Sist redigert av Veronal : 29-11-10 kl 23:38.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 23:33   #96
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Dette er den beste FP-tradisjonen, men litt historie hører med:

1) Hund med på julaften? (2008)
2) Ukjente på besøk på julaften? (2008)
3) Julaften hos Knerten 2009

Flotters! Takk, Veronal. Dette skal leses, men i morgo! Nå må jeg sove, ellers blir Oslo en utrygg by å ta banen i i morgen ...

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 23:40   #97
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fillern og. Bare normalitet ved oss denne julen. Jeg har en kjedelig familie.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 00:08   #98
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Tror jammen jeg takker ja! Vi blir ikke så mange, 4 voksne og 3 barn. Eksen vet jeg ikke hvor er, men får du tak i han kan du be han om du vil, men sett han sammen med svigermødrene. Jeg ønsker ikke være i samme hus.
Pinnekjøtt, ribbe og juleskinke, så tror jeg vi har fått med middagen, og karamellpudding (selvsagt hjemmelaget).

Faren min kan ta bildene, men du må stille med flere kamera i tilfelle de blir ødelagt. Maten må ikke bli kald eller overstekt, noe som vil skje med han bak kameraet, for det tar TID. Er du heldig blir det ett fint bilde av 100 nesten identiske. Kanskje like greit å holde han unna alt det tekniske egentlig, han har 10 tommeltotter.

Moren min vil gjerne lese for alle barna, uansett om det i følge foreldrene er langt forbi leggetid. Da må du selvsagt hindre dette slik at barna blir oppdratt slik foreldrene ønsker.

Broren min kan du godt finne et kjæreste til, ungene maser så på å få en tante.

Minstemor er jo bare en søt snill liten jente, så lenge du ikke beskylder henne for å ha sagt noe hun ikke sa. Da blir hun en liten, ikke søt, sinnatagg. Du må se dette før det skjer, så jeg slipper å plages av det. Hun er litt redd katter og hunder, så de bør ikke komme overraskende på henne. Pinnedyrene tenker jeg hun vil kanskje leke med.

Mellomste må få rikelig med tape og bånd og tegnesaker, og få lov til å spare på alt av papir og pakkebånd, men du oppbevarer det vel hos deg etterpå. Jeg orker ikke ha det med meg hjem.

Eldste er en minisjef, så hun må få kommandere alle de som er mindre enn seg uten innblanding av foreldre. Da trives hun.

Jeg er fornøyd med julemat, sjokolade og en sofa med utsikt mot den perfekte julegrana, overpyntet med hjemmelaget pynt.

Er det overvekt av hunder og katter, og mangel på hybelkaniner så kan jeg ta med noen. Eller forresten, du kan kanskje hente hybelkaninene hjemme hos meg?

Det skal bli deilig å slippe å styre til jul! Og får du noen til å ta vaktene mine i julehelga (du betaler de vel noen slanter, det er jo jul)så blir jula fullkommen.

Gammel 30-11-10, 14:23   #99
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg elsker jul hos Knerten.

Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 14:41   #100
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Vi kommer, med svigerfar. Svigerfar må passes litt på, han blir nemlig sint når han får en julegave han ikke visste at han trengte, fordi han hadde en utgammel fra før. Det er mulig gaven dermed må byttes, men da må du stå klar til bursdagen hans neste år, fordi den han hadde har gått i stykker, og han har sett en kjempefin lik, bare litt dyrere, som han ønsker seg til bursdagen sin. Da ringer han en 17-21 ganger samme dag, for å fortelle deg hvor du kan kjøpe den.

Ja, og så tar vi med den andre svigerinnen mins fraskilte foreldre. Og en onkel, som er så einstøing at vi ikke kan feire jul hos dem, fordi onkelen må være der, og barna bråker. Har du et godt isolert rom i kjelleren, men en julekule eller noe, kan det hende det løser problemet.

God Jul!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
juleselskap, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.