Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Å legge varer på handlebåndet
Kaster alt på båndet - hulter i bulter 61 22,02%
Kaster alt på båndet - tyngste varer først 74 26,71%
Sorterer varer etter grupper/Kategori/Frukt/Meieri osv. 21 7,58%
Legger varene separat på båndet m/strekkode synlig 31 11,19%
Har jeg aldri tenkt over - går automatisk 102 36,82%
Rivende likegyldig/Dustepoll 10 3,61%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-10, 16:36   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?

Når dere står med kurven full av varer - det er lange køer i matbutikken - det er din tur til å legge varene på båndet - hva gjør du?

*Kaster alt på båndet = SVÆRE hauger med varer*

Gammel 11-12-10, 16:38   #2
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?

Eh, legger varene opp på båndet, vel. Hva ellers skulle man gjøre?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 16:39   #3
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå lurer jeg litt på hva som er alternativet til å legge varene på båndet...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 16:39   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Eh, legger varene opp på båndet, vel. Hva ellers skulle man gjøre?

Se poll så skjønner du mer..

Gammel 11-12-10, 16:44   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det har jeg aldri tenkt over. Legger varene på båndet etter hvordan de ligger i vogna/kurven, altså begynner med det øverste.

Gammel 11-12-10, 16:45   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kaster ikke varene opp på båndet, men setter de der. Legger de tyngste varene først, samler melk, brus og slikt først. Og passer på at tingene som ikke tåler å bli klemt legges på sist.

Gammel 11-12-10, 16:51   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender jeg prøver å legge varene slik at strekkoden er lett synlig. Det ble vi nemlig oppfordret til å gjøre av IKEA da de åpnet her i byen, og jeg har tatt det med meg. Men når jeg har skrålende barn rundt beina, så fokuserer jeg heller på å snakke med dem enn å lete etter strekkoder. Noen annen sortering gjør jeg ikke.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 16:53   #8
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Se poll så skjønner du mer..

Huff, jeg skjønte vel ikke at det skulle komme en poll

Jeg legger varene opp på båndet, vakkert og pent på rekke og rad, og med strekkoden i retning scanneren. Jeg legger de dessuten slik at de ligger slik jeg vil ha de i handleposen, f. eks tørrvarer som skal i boden i lag, kjøleskapvarer i lag o.s.v.
Jeg har en datter som har ekstrajobb i matvarebutikk mens hun studerer som har lært meg opp i hvordan ekspeditørene liker å ha det

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 16:56   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver å legge på tunge ting først, men er den som sitter i kassa rutinert passer han/hun på å legge suppeposer, blader og denslags på siden av rullebåndet. Og synlige strekkoder hjelper lite. I know - I've been there. Etterhvert sitter det i fingrene hvor strekkodene er.

Å legge varer i hauger er lite smart pga 1) en del varer kommer til å havne i fanget på kassereren, evt på gulvet, 2) du kan banne på at noe ramler ned på vekta i det tomatene veies og dermed må det brukes tid på å ta retur (og, kanskje dagens kasser ikke trenger at ansvarlig kommer med nøkkel for denslags) og 3) småting som man virkelig trenger blir alltid liggende igjen på kanten av rullebåndet og finner aldri veien til kassa.

Gammel 11-12-10, 16:57   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Huff, jeg skjønte vel ikke at det skulle komme en poll

Jeg legger varene opp på båndet, vakkert og pent på rekke og rad, og med strekkoden i retning scanneren. Jeg legger de dessuten slik at de ligger slik jeg vil ha de i handleposen, f. eks tørrvarer som skal i boden i lag, kjøleskapvarer i lag o.s.v.
Jeg har en datter som har ekstrajobb i matvarebutikk mens hun studerer som har lært meg opp i hvordan ekspeditørene liker å ha det

Jeg har en søster som har jobbet i dagligvaren og jeg har selv jobbet i klesbutikk. De verste kundene var de som kommer med svære berg av varer og hev de på disken. Så ja, jeg legger varene på disken med strekkodene lett synlig (i klesbutikker fjerner jeg hengere, legger alarmer og strekkoder lett synlig) .

Tanken slo meg når jeg stod i en flere meter lang kø på Obs! og så alle som kastet varene på båndet og svette kassapersonale som snudde og vridde på store kalkunbokser og andre varer. *flisespikker*

Gammel 11-12-10, 16:58   #11
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ikea vil ha kodene synlige fordi de bruker "pistol". På Rema må hver vare løftes forbi scanneren. Legg heller koden opp enn mot scanneren, for sistnevnte ser jo ikke kassereren.

Gammel 11-12-10, 17:02   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stabler i haug, pakker i haug.

:lite strukturert:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 17:07   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger det etter varegruppe. Sånn at når jeg pakker havner alt som hører sammen i samme nettet; frysevarer i ett nett, meierivarer i ett nett, brødvarer i ett nett, frukt og grønt i ett nett osv ... Dermed er det lettere å sette inn i skap når vi kommer hjem med varene. Jeg legger forresten varene i handlekurven på samme måte, så dermed blir det jo rett av seg selv når det skal på båndet.

Jeg bryr meg ikke om strekkodene.

Og jeg legger alltid sånn "neste kunde" stokk på båndet når jeg er ferdig med å legge på mine varer, og jeg skuler stygt på alle som ikke gjør det.

Sist redigert av Fluke : 11-12-10 kl 17:13.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 17:18   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg kaster ikke varene opp på båndet, men setter de der. Legger de tyngste varene først, samler melk, brus og slikt først. Og passer på at tingene som ikke tåler å bli klemt legges på sist.

Gammel 11-12-10, 17:33   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Og jeg legger alltid sånn "neste kunde" stokk på båndet når jeg er ferdig med å legge på mine varer, og jeg skuler stygt på alle som ikke gjør det.

Det gjør jeg også. Men ellers så ligger varene litt hulter til bulter. Hvorfor skulle det være enklere for kassapersonen om jeg sorterte varene? :skjønner ikke:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 17:37   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg setter det på båndet i vilkårlig rekkefølge, men sorterer ned i posene mine i kjøleskapsvarer, frysevarer, tørrvarer etc.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 17:39   #17
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sorterer slik det kommer riktig i posene. Da legger jeg ofte slik at det som skal i fryseren kommer for seg, det som skal i kjøleskap for seg, det som skal stå tørt for seg, og frukt og grønnsaker for seg. :vill og gal:

Gammel 11-12-10, 17:40   #18
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg legger de tyngste først også litt hulter i bulter.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 17:48   #19
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Prøver å legge dem etter kategorier, og like varer samlet. Det går litt raskere å bippe, og så blir det raskere og enklere for meg å pakke etterpå. Jeg bruker ikke tid på å lete frem strekkoden på hver vare.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 17:50   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får litt panikk når jeg ikke legger varene fort nok på båndet, takler ikke at den ansatte skal sitte og vente på at jeg legger varene på, så jeg sorterer ikke på båndet nei. Sorterer heller etterpå da, før jeg legger ting i posene (ikke at jeg gjør det heller, jeg er håpløs på sånt). Er man en Teit Kunde når man ikke legger varene med strekkoden opp og sånt?
Ja, og så legger jeg selvsagt alltid en "neste kunde"-kubbe på båndet, irriterer meg når folk ikke gjør det midt i alt kaoset.

Edit: jeg legger forresten like varer samlet (stort sett), kom jeg på nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.