|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Å legge varer på handlebåndet | |||
Kaster alt på båndet - hulter i bulter |
![]() ![]() ![]() ![]() |
61 | 22,02% |
Kaster alt på båndet - tyngste varer først |
74 | 26,71% |
Sorterer varer etter grupper/Kategori/Frukt/Meieri osv. |
21 | 7,58% |
Legger varene separat på båndet m/strekkode synlig |
31 | 11,19% |
Har jeg aldri tenkt over - går automatisk |
102 | 36,82% |
Rivende likegyldig/Dustepoll |
10 | 3,61% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Når dere står med kurven full av varer - det er lange køer i matbutikken - det er din tur til å legge varene på båndet - hva gjør du?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Nå lurer jeg litt på hva som er alternativet til å legge varene på båndet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Det har jeg aldri tenkt over. Legger varene på båndet etter hvordan de ligger i vogna/kurven, altså begynner med det øverste.
![]() |
#6 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg kaster ikke varene opp på båndet, men setter de der. Legger de tyngste varene først, samler melk, brus og slikt først. Og passer på at tingene som ikke tåler å bli klemt legges på sist.
![]() |
#7 |
Originala
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Det hender jeg prøver å legge varene slik at strekkoden er lett synlig. Det ble vi nemlig oppfordret til å gjøre av IKEA da de åpnet her i byen, og jeg har tatt det med meg. Men når jeg har skrålende barn rundt beina, så fokuserer jeg heller på å snakke med dem enn å lete etter strekkoder. Noen annen sortering gjør jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg prøver å legge på tunge ting først, men er den som sitter i kassa rutinert passer han/hun på å legge suppeposer, blader og denslags på siden av rullebåndet. Og synlige strekkoder hjelper lite. I know - I've been there.
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() |
#11 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Ikea vil ha kodene synlige fordi de bruker "pistol". På Rema må hver vare løftes forbi scanneren. Legg heller koden opp enn mot scanneren, for sistnevnte ser jo ikke kassereren.
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Stabler i haug, pakker i haug.
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger det etter varegruppe. Sånn at når jeg pakker havner alt som hører sammen i samme nettet; frysevarer i ett nett, meierivarer i ett nett, brødvarer i ett nett, frukt og grønt i ett nett osv ... Dermed er det lettere å sette inn i skap når vi kommer hjem med varene. Jeg legger forresten varene i handlekurven på samme måte, så dermed blir det jo rett av seg selv når det skal på båndet.
02 10 Sist redigert av Fluke : 11-12-10 kl 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ekstremt trøtt
|
![]() |
#15 |
Textrovert
|
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg setter det på båndet i vilkårlig rekkefølge, men sorterer ned i posene mine i kjøleskapsvarer, frysevarer, tørrvarer etc.
![]() |
#17 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Sorterer slik det kommer riktig i posene. Da legger jeg ofte slik at det som skal i fryseren kommer for seg, det som skal i kjøleskap for seg, det som skal stå tørt for seg, og frukt og grønnsaker for seg. :vill og gal:
![]() |
#19 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Prøver å legge dem etter kategorier, og like varer samlet. Det går litt raskere å bippe, og så blir det raskere og enklere for meg å pakke etterpå. Jeg bruker ikke tid på å lete frem strekkoden på hver vare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg får litt panikk når jeg ikke legger varene fort nok på båndet, takler ikke at den ansatte skal sitte og vente på at jeg legger varene på, så jeg sorterer ikke på båndet nei. Sorterer heller etterpå da, før jeg legger ting i posene (ikke at jeg gjør det heller, jeg er håpløs på sånt). Er man en Teit Kunde når man ikke legger varene med strekkoden opp og sånt?
![]() |
|
|