![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Ny bil - nytt bilsete?Vi har ny bil i oppkjørselen ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Ny bil - nytt bilsete?Har 2011-modellen fått isofix i midten? Hvis ikke er det vel omtrent bare duologic som går inn på folkvis.
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Ny bil - nytt bilsete?Hun sitter ved vinduet på bilens høyre side. Jeg vet ikke om det er isofix i midten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Ny bil - nytt bilsete?Jeg synes det er så rart at man ikke sjekker sånt på forhånd..!
![]() |
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Ny bil - nytt bilsete?
At bilen passer oss er viktigere enn at det fem år gamle bilsetet passer inn i den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
Vi har også touran, og vi planlegger å få montert sånne festebraketter til forankringsseler. Det er nemlig en særdeles akrobatisk øvelse å få montert forankringsseler ellers, men det går an, i hvertfall på passasjersiden. Det går en stang under passasjersetet man får tak i med litt strev, og der kan man feste selene. Ellers kan man vel feste dem rundt setene slik man fester et sete foran. Det man også må huske på er at man må ha en plate i gulvet som dekker luken der hvis man har et støttebein som lander der den er.
![]() |
#7 |
Fornøyd
|
Jeg hadde ikke tenkt på at dette var noe som burde sjekkes, jeg hadde bare gått ut ifra at man ikke ville få problemer med slikt i en ny bil.
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Ny bil - nytt bilsete?Men det er ikke mye å velge i om dere ikke kan ha forankringsseler?
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
Nei, HTS sitt isofixsetete har heller ikke det. Men det blir veldig trangt foran når man monterer det.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ny bil - nytt bilsete?Jeg brukte Cosmic bakovervendt i min Touran (som er noen årsmodeller eldre). Går det virkelig ikke å feste stroppene noe sted? Er hele bunnen under setet helt tildekket eller noe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
Ja det også. Jeg regner imidlertid med at dersom setet ikke kan brukes så er det en grunn for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Dere har vel ikke støtteben på sete, så da må vel ikke noe dekke den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Ny bil - nytt bilsete?Man kan feste stroppene i ryggen på forsetet. Tre de inn mellom rygg og sete og fest de liksom på hver sin side. Om du ser i bruksanvisningen er det forklart hvordan det gjøres.
![]() |
#14 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Ny bil - nytt bilsete?Hvor stor er hun? Junior satt i duologic til han var 3,5 og da var han 105 cm og 16 kg. Han kunne sikkert ha brukt det en stund til, men Småen skulle overta.
![]() |
#15 |
maler
|
Jo, cosmic har støttebein, i hvertfall hadde det det for endel år siden. Poenget er at det er en luke der som har et for svakt lokk eller noe sånt, så man trenger en plate som forsterker gulvet hvis man skal ha støttebein som går rett ned i gulvet.
![]() |
#16 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Ny bil - nytt bilsete?Vi bruker støttebeinet jo. Skal vi ikke det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Ok, jeg skjønner at man må forsterke den luken. Det setet vi hadde fra 2003 hadde ikke støtteben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
maler
|
Hvordan er det der med cosmic da - er det ikke den som har en litt rar vektgrense slik at det er 18 i baksetet og 25 foran? *huskerikkehelt*
![]() |
|
|