|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvordan nøster dere opp garn?Jeg pleide å unngå sånne garn, rett og slett, men om jeg var nøden, brukte jeg enten føttene mine eller hendene til mannen.
|
|
|
#22 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan nøster dere opp garn?Før brukte jeg tilfeldig utvalgte offer som mann, barn eller svigermor til å holde garnet mens jeg nøstet.
|
|
|
#23 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan nøster dere opp garn?Denne er smart, i kombinasjon med stativet som allium viste bilde av. Hespen innpå stativet, fester trådenden over på denne og så sveiver man på håndtaket, så får man fint nøste. Kjøper ofte vev-garn i hesper, og der jeg får på vevkurs har vi sånn. Mulig Husfliden kan skaffe?
|
|
|
|
#24 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan nøster dere opp garn?
Jeg har sånn, og garnvinde omtrent som den vist over her, men i metall/plast. Hater åå nøste garn, og hater nøster som ruller, så det er et must.
|
|
|
#25 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan nøster dere opp garn?Jeg har selvsagt også nøstemaskin, og garnvinnen i metall. Den er så skranglete, jeg ønsker meg en i tre til jul. Men fordelen med metall-garnvinnen er at den også er et hespetre, man kan lage hesper på den hvis garnet er kjøpt på kjegler.
|
|
|
#26 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvordan nøster dere opp garn?Jeg står, og bruker toppen av lenestolen. Og så når jeg skal ta pause ligger jeg nøstet i stolen når jeg skal ha pause og går og setter meg foran datamaskinen og har hele meg fri til å taste.
|
|
|
#27 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvordan nøster dere opp garn?M^2, når jeg tenker etter, så har jeg faktisk en ekstra garnvinde liggende på hobbyrommet. Den har nok i sin tid sittet på en rokk, men om du finner en lur måte å feste den til bordet på, sender jeg den mer enn gjerne. Du kunne sikkert greid å feste den med en tvinge el.l.
|
|
|
#29 |
|
er her
|
Sv: Hvordan nøster dere opp garn?Jeg bruker en stol, eller knærne mine eller mannen, men det er forferdelig kjedelig, så jeg prøver helst å unngå det...
|
|
|
|
#30 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan nøster dere opp garn?Bruker en stol. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvordan nøster dere opp garn?Mannen.
|
|
|
|
#33 |
|
geskjeftig
|
Send meg adressen din, du, så skal du se at postmannen leverer noe etterhvert.
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 19:11. |
|
|
|