Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bountykuler (Det søte liv)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 18:44   #61
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bountykuler (Det søte liv)

Åja, den ja Går vill i sjokoladejungelen!

Aldri sett den røde. Men den blå er god ja.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:45   #62
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har kjøpt alt eg treng til dette, men har ikkje komme så langt som å lage sidan 3 av 4 familiemedlemmer er sjuke. Mulig eg prøver i kveld. Var jo greit at andre har prøvd før da, så veit eg kva eg ikkje skal gjere

(likar Bounty-folka kokkos-twist'en forresten? Eg elskar begge).

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 19:00   #63
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tør ikke si noe om det, men blir ikke massen noe stivere når den står kaldt lenge da? Både melis, smør og sirup stivner jo endel når det står kaldt.

Joda, et par timer i kjøleskapet gjorde susen, så nå står 52 kuler klare for sjokkisbad i kveld.
Men jeg må nok prøve én gang til før jul, for å finne ut om de blir enda seigere og deiligere hvis guffa koker lengre.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 20:24   #64
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

(likar Bounty-folka kokkos-twist'en forresten? Eg elskar begge).

Nei, faktisk ikke. Det er litt rart egentlig, men mulig jeg liker den nå, begynner å bli noen år siden jeg smakte den. Var jo ikke vits å kjøpe twist lengre når de tok ut den gode bananbiten. Nei, det hjelper ikke at de har lagt den til igjen, den nye bananbiten er bare en blek kopi.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 20:35   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte kokostwisten før, men nå synes jeg for det meste den er ganske tørr. Jeg spiser den altså, men den er tørr, ikke slik som Bounty. Og disse kulene er enda saftigere enn vanlig Bounty.

Gammel 16-12-10, 22:05   #66
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er de ferdige. 70 kuler, 400 gram melkesjokkis. Ikke nok engang.

De ble gode, men jeg er himla forkjølet og mangler helt smaksløker. Dessuten er de så løse at de detter nesten fra hverandre, så det er godt det er sjokoladetrekk på.

Mann og barn likte ikke. Særinger. Men de liker ikke Bounty heller. Det gjorde ikke jeg heller før. Ikke kokostwist heller.

Mer til meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:40   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle mine elsket dem, hehe. Til og med med mørk sjokolade, men nå elsker barna mørk sjokolade da. Mannen også. Jeg er også glad i det, men må jeg velge foretrekker jeg en litt lysere sjokolade. Nå står 400 gram smeltet melkesjokolade til avkjøling og kulene står i fryseren, skal snart dyppe.

Jeg lager dem litt større enn en munnfull da. 2-3 munnfuller sånn ca. Så jeg fikk rundt 40 kuler.

Gammel 16-12-10, 23:48   #68
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt kvelden på å lage disse, men hjelpes noe så søtt For mitt vedkommende blir det med den ene jeg smakte, og håper på avsetning hos resten av gjengen jeg bor i lag med og julegjester.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 00:41   #69
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde du mer sirup/melis i da?
Er så skuffet over at mine ikke ble søte nok.

Gammel 17-12-10, 00:52   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Mine ble passe søte, og jeg synes egentlig ting som er for klissete/søte ikke er så godt. Feks. disse Krokanrullbrowniesene og Smilbrowniesene osv, det er bare søtt kliss. Men disse liker jeg. Dog smakte de kanskje hakket for søtt med melkesjokolade, så jeg kommer nok til å bruke kanskje 2 plater lys og 2 plater mørk blandet neste gang.

Gammel 17-12-10, 00:59   #71
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Hadde du mer sirup/melis i da?
Er så skuffet over at mine ikke ble søte nok.

Nope, fulgte nøyaktig oppskrift, men det er vel mer at jeg ikke er så glad i søtt.
Til glasuren brukte jeg 150 g 60% sjokolade og 50 g melkesjokolade for at det ikke skulle bli så søtt, men det hjalp visst ikke .

Gammel 17-12-10, 11:24   #72
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Heime med poden i dag - vi er begge forkjøla. Vurderte å lage desse nå, og ut frå tilbakemeldingane trur eg at et skal vere litt forsiktig med det søte - ikkje så glad i det som er så veldig søtt.

Gammel 17-12-10, 12:10   #73
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Hmm.... kokt i 10 minutt, men det er da heilt flytande? Ikkje noko kliss her - enda.

Gammel 17-12-10, 12:20   #74
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

og så er den blitt klart lysebrun. So what - eg får berre røre inn kokkos og sjå kva som skjer. Dersom eg prøver å gjere den seig, så blir den jo berre enda meir brun

Gammel 17-12-10, 12:21   #75
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Jeg kokte i ca 10 min, ddet var da litt innkokt, men slett ikke seigt.
Jeg brukte også tipset fra Iset (tror jeg det var) om å avkjøle massen, forme kulene og sette dem i fryseren før de ble dyppet i sjokolade.
Jeg strødde matpapiret jeg satte de på med kokos og strødde også litt kokos over etter dyppingen.

Gammel 17-12-10, 12:25   #76
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Jepp, eg skal avkjøle Har tatt panna av varmen nå, og må bygge litt lego med poden her. Rører inn kokos seinare og set det kaldt. Kanskje kan ein røre inn meir kokos om det trengs - det var jo 50 gr. til i posen.

Gammel 17-12-10, 14:11   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg ville ikke rørt inn noe særlig mer kokos, de blir tørrere jo mer kokos du har i. Og når du rører inn kokosen og lar kjelen avkjøles, så går det fint å lage kuler selv om de er litt løse i konsistensen. Rull forsiktig i hånda.

Jeg tok hele gryta og pakket inn i sølvfolie og plastpose og satte rett ut i snøen i en times tid i går.

Gammel 18-12-10, 01:51   #78
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Herregud - det var godt! Spørs om dette får ligge i fred til jul!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 12:58   #79
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laget i går. Jeg har vært på lavkarbo så lenge at jeg ble skikkelig kvalm av dem - men de er gode ja.

Gammel 18-12-10, 17:00   #80
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Iset!

Jeg har sånn klokkertro på dine matlagingsegenskaper at jeg ønsker at du skriver denne oppskriften på ny - slik du gjør den! Kan du?

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.