Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg snobbete?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-10, 16:28   #81
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg snobbete?

Personlig i bedre humør og mer festlig å være sammen med når jeg har på meg klær som er rene, hele, nystrøkne, mørke og pene men som ikke gnager, klør, revner om jeg har brytekamp med minstemann på gulvet, eller ruinerer familiekassa om får en rødvinsflekk. Nevnte jeg at jeg ikke trives i "penklær"?

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 16:35   #82
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg ville ikke valgt dongeri selv hvis det var jeg som sto for buksekjøpene, så litt snobbete er jeg kanskje? Jeg er derimot ikke snobbete nok til at jeg ville satt meg i bilen nå- i snøstorm (nesten da!) og trafikkaos- fordi guttene mine bare hadde dongeri å ha på seg på julaften.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 17:39   #83
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Enig med du i det - altså; ikke snobbete. Men jeg vet ikke hvor mye jeg hadde stresset med alternativ hvis det krevde sitt; det går fint an å pynte opp en tøff jeans.

Gammel 22-12-10, 17:54   #84
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ganske saa snobbete jeg, altsaa, men jeg synes likevel at ny, mörk dongeri og pen skjorte er supert juleantrekk til 7 aaringen. Kanskje fordi jeg er helt enig i:

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og personlig synes jeg hvit skjorte og mørk dress på barn under konfirmasjonsalder er litt gresselig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 18:25   #85
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Til overskriften; i min bok ja. Jeg hadde ikke hatt noen problem med å bruke svart dongeri på julaften. Det er stemningen rundt som skaper kvelden, ikke klærne.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men det kan påvirke. Vi kjenner noen som aldri kler seg opp til spesielle anledninger, og inntrykket blir lett at anledningen ikke er så spesiell for dem. Og det kan legge en demper på stemningen.

Det mener jeg også. Og å kle seg i pent tøy gir en egen stemning her hjemme. Jeg husker da guttungen var på sitt villeste ble han andektig hver gang han fikk på dress eller bunad.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 18:54   #86
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Mørk bukse på ungene er bortkastet når vi skal til søster for å feire jul med hennes familie, 4 hester, 4 katter, to hunder og et ukjent antall mus.

Da fungerer mørk levis bedre for dyrehårene sitter mindre fast på den type stoff.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 18:57   #87
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tja, jeg ville ikke valgt dongeri selv hvis det var jeg som sto for buksekjøpene, så litt snobbete er jeg kanskje? Jeg er derimot ikke snobbete nok til at jeg ville satt meg i bilen nå- i snøstorm (nesten da!) og trafikkaos- fordi guttene mine bare hadde dongeri å ha på seg på julaften.

Det er vel ikke snobbete å like noe annet enn dongeri? Det gjør jeg også. Men det kan ikke være sånn at jenter kan velge ganske fritt blant det de synes er fint og kult når de skal pynte seg, mens gutter skal presses inn i pingvinkostyme før de kan aksepteres som tilstrekkelig pyntet. Kjører man galla for alle, så greit nok, men hvis det er litt mer avslappet stil kan vel dongeri være et alternativ for de som liker det. Selvfølgelig mørk og ny dongeri, man pynter seg ikke i utvaska og hullete plagg uansett stil.

Sist redigert av Katta : 22-12-10 kl 19:06.
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 19:05   #88
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke dette har så mye med snobberi å gjøre, mer med tradisjoner.

Jeg synes i utgangspunktet at dongeri ikke er i kategorien julaftenantrekk, slik jeg er vant til det, men hadde det vært en ny, mørk, kul, svart dongeri, med tøff skjorte over, så hadde jo inntrykket blitt noe annet enn dlitt dongeri, så jeg ser ikke helt hvorfor ikke.

Min seksåring var i barnedåp i ny, kul dongeri og tøff skjorte. Jeg grublet en stund på det på forhånd, men jeg valgte altså å kle ham slik. Buksa var mørk og jevn i fargen og så i grunnen ut som en hvilken som helst blå bukse, og med sorte sko så synes jeg i grunnen det var ok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 19:44   #89
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Mannen må ha på dressbukse, skjorte og slips.

ha? Velger han ikke antrekk selv?

Gammel 22-12-10, 20:38   #90
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det handler vel mye om vaner og hva man er vant med. Vi pynter også gjerne litt om vi skal bort på vanlig besøk også. Jeg er vant med det hjemmefra, og liker å fikse både meg og barna før vi skal noe. Mannen bruker dessuten skjorter til vanlig, slik at for han er skjorte og dressbukse ikke så veldig uvant, og vi liker å være litt velstelte rett og slett. Jeg er ganske jålete på jobb også med kjoler og pumps og krøllete hår, så det faller oss veldig naturlig og selvsagt å kjøre litt stil på julaften. Det er en del av høytideligheten for oss. Jeg synes dress på små gutter er utrolig fint, og lillebror har brukt dette fra han var 1,5 år.

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

ha? Velger han ikke antrekk selv?

Eh nei, så klart ikke.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 21:48   #91
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ha, dongeribuksene passet ikke.
Og jeg fant fine penbukser på HM.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 21:54   #92
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 21:55   #93
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Så lenge je ahr et ord med i laget har ikke poden her dogneri på julaften, men jeg gir virkelig bæng i hva andre har på seg. (Jeg stusset dog da en gutt kom i et bryllup i olabukse og hettegenser. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 23:02   #94
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke dongeribukser på julaften, men kan ikke forstå at det har noe med snobberi å gjøre? For meg handler det om tradisjon og koder, vi feirer jul sammen med begge sider av familien og settingen er ganske formell, dongeri passer skrekkelig dårlig inn.
Storebror på 16 stiller for øvrig i dongeribukse på julaften, men det er hans eget og absolutt ikke mitt valg. Buksen han skal ha på seg er ikke engang ny, men en av yndlingsbuksene (velbrukt Levis, men hverken lys, slitt eller hullete). Han kommer heldigvis til å ha på seg både hvit skjorte, slips og pen genser over (jeg er mektig stolt over å ha forhandlet frem dette ). Han nekter imidlertid beinhardt å gå med en mer formell bukse.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 23:13   #95
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

For meg er ikke dongeri fint nok til julaften. Jeg er vant med dress til mennene med slips til. Min sønn på 2 skal ha på seg skjorte og mørk bukse og evt en vest over (tror det). I mine øyne er julaften en skikkelig festdag, og jeg ønsker at barna skal oppleve at den er annerledes enn andre dager. Da synes jeg man godt kan kle seg deretter.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 13:14   #96
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finner ikke penbuksene igjen!!

bill.merk: Jullestressa

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 14:15   #97
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Nei, synes ikke du er snobbete. Er i så fall like snobbete selv.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 20:02   #98
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kommer til å ankomme kirken med et sånt ytterplagg i morgen:

Hvor på snobbeskalaen befinner jeg meg da?

Det skal sies at jeg skal ha litt formelle klær under.

Jeg tror ikke du ser skalaen engang. Og det kan være like greit av og til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.