|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg snobbete?Personlig i bedre humør og mer festlig å være sammen med når jeg har på meg klær som er rene, hele, nystrøkne, mørke og pene men som ikke gnager, klør, revner om jeg har brytekamp med minstemann på gulvet, eller ruinerer familiekassa om får en rødvinsflekk. Nevnte jeg at jeg ikke trives i "penklær"?
|
|
|
|
#82 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er jeg snobbete?Tja, jeg ville ikke valgt dongeri selv hvis det var jeg som sto for buksekjøpene, så litt snobbete er jeg kanskje? |
|
|
|
|
|
#83 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Er jeg snobbete?Enig med du i det - altså; ikke snobbete. Men jeg vet ikke hvor mye jeg hadde stresset med alternativ hvis det krevde sitt; det går fint an å pynte opp en tøff jeans.
|
|
|
#84 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er jeg snobbete?Jeg er ganske saa snobbete jeg, altsaa, men jeg synes likevel at ny, mörk dongeri og pen skjorte er supert juleantrekk til 7 aaringen. Kanskje fordi jeg er helt enig i:
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er jeg snobbete?
Det mener jeg også. Og å kle seg i pent tøy gir en egen stemning her hjemme. Jeg husker da guttungen var på sitt villeste ble han andektig hver gang han fikk på dress eller bunad. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Er jeg snobbete?Mørk bukse på ungene er bortkastet når vi skal til søster for å feire jul med hennes familie, 4 hester, 4 katter, to hunder og et ukjent antall mus. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
maler
|
Det er vel ikke snobbete å like noe annet enn dongeri? Det gjør jeg også. Men det kan ikke være sånn at jenter kan velge ganske fritt blant det de synes er fint og kult når de skal pynte seg, mens gutter skal presses inn i pingvinkostyme før de kan aksepteres som tilstrekkelig pyntet. Kjører man galla for alle, så greit nok, men hvis det er litt mer avslappet stil kan vel dongeri være et alternativ for de som liker det. Selvfølgelig mørk og ny dongeri, man pynter seg ikke i utvaska og hullete plagg uansett stil.
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012 Sist redigert av Katta : 22-12-10 kl 19:06. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Er jeg snobbete?Jeg synes ikke dette har så mye med snobberi å gjøre, mer med tradisjoner. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Er jeg snobbete?Det handler vel mye om vaner og hva man er vant med. Vi pynter også gjerne litt om vi skal bort på vanlig besøk også. Jeg er vant med det hjemmefra, og liker å fikse både meg og barna før vi skal noe. Mannen bruker dessuten skjorter til vanlig, slik at for han er skjorte og dressbukse ikke så veldig uvant, og vi liker å være litt velstelte rett og slett. Jeg er ganske jålete på jobb også med kjoler og pumps og krøllete hår, så det faller oss veldig naturlig og selvsagt å kjøre litt stil på julaften. Det er en del av høytideligheten for oss. Jeg synes dress på små gutter er utrolig fint, og lillebror har brukt dette fra han var 1,5 år.
Eh nei, så klart ikke. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Er jeg snobbete?Så lenge je ahr et ord med i laget har ikke poden her dogneri på julaften, men jeg gir virkelig bæng i hva andre har på seg. (Jeg stusset dog da en gutt kom i et bryllup i olabukse og hettegenser. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Er jeg snobbete?Jeg liker ikke dongeribukser på julaften, men kan ikke forstå at det har noe med snobberi å gjøre? For meg handler det om tradisjon og koder, vi feirer jul sammen med begge sider av familien og settingen er ganske formell, dongeri passer skrekkelig dårlig inn. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Er jeg snobbete?For meg er ikke dongeri fint nok til julaften. Jeg er vant med dress til mennene med slips til. Min sønn på 2 skal ha på seg skjorte og mørk bukse og evt en vest over (tror det). I mine øyne er julaften en skikkelig festdag, og jeg ønsker at barna skal oppleve at den er annerledes enn andre dager. Da synes jeg man godt kan kle seg deretter. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg snobbete?Nei, synes ikke du er snobbete. Er i så fall like snobbete selv. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
maler
|
|
![]() |