|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Skitur for småfolk i Oslo-områdetNå trenger jeg litt hjelp.
|
|
|
|
#2 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetHva med området rundt Rustasaga/Skullerud? Begge steder er det hytter med servering. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-området
Hvor langt må man gå for å komme til hyttene? Er dette en tur bare for snart 6-åringen eller også for 3-åringen?
|
|
|
|
#4 |
|
Teller ned
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetRustasaga ligger vel 10-15 min fra parkeringsplassen/ t-banen. Ved Skullerudstua kan du parkere 2 min unna hytta. Ved Skullerudstua er det dessuten fint å ake, og de minste kan gå langrenn på sletta. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetHva med å melde snuppa på Telenorkarusellen? Dette var supre arrangementer i fjor. http://langrenn.kjelsaas.no/files/In...len%202011.pdf |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Takk for tips. Er det bare skikkelig proffer der eller er det lov til å være nybegynner uten kondomdress i 6-årsalderen?
|
|
|
|
#7 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetKarusellrenn er for alle Tjorven, så der trenger man ikke skøyteski og kondomdress nei. Veldig morsomt arrangement som går i mange skiklubber Norge rundt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetDet er varmestuer på Frogneseter, Ullvålseter, Tryvann og Kobberhaug. Som barn tok vi gjerne trikken til Sognsvann og gikk til Ullvålseter og hjem via Frognerseteren, da kan man stå på skiene ned til Midtstuen, men ungene bør være gode på ski før du sender dem ned Korken med langrennski. Trikken til Frognerseteren ( er vel stengt nå pga VM, men det går buss) og en liten tur ned til Tryvannsstua er en veldig kort og grei tur for korte bein. Så kan man ake og leke litt i bakkene rundt Frognerseteren før man drar hjem.
|
|
|
#9 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetSånn litt utenom allfarvei, og antakelig litt mer bakker enn det du vil ha: Sinober og Sørskogen er fint. Ta toget eller parkere ved Movann stasjon, der er det gode skiforhold og ganske mye snø nå. Jeg har ikke gått til Sinober ennå i år, men det er bra løyper rundt Movann i alle fall.
|
|
|
#10 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetSkullerud er helt genialt og veldig lite skummelt. Bare å tuslet bort til sporet fra parkeringsplassen og ta en liten runde eller gå frem og tilbake på sletta foran Skullerudstua.
|
|
|
#12 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetSognsvann-Ullevålseter ser jeg for meg at er litt for langt og bratt for snart-6-åringen (og mammaen også) hvis dere ikke er vant til sånt. Skullerud/Rustadsaga høres egentlig perfekt ut, jeg har aldri vært der, men har hørt at det er veldig barnevennlig!
|
|
|
#13 |
|
aldrende
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetJeg anbefaler Mariholtet.
|
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetEn super tur er tog fra Nittedal til Movann og flat og lett nedoverbakke tilbake igjen. Ca fire km? Skistua på Sørli er åpen av og til også.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Ja, det er et flott område. Det er servering både på Trollvannstua og på Linderudkollen.For de litt som vil ha en morsom avslutning på turen kan man sette utfor bakkene ned til Stig, da er man plutselig i byen igjen. Denne turen lar seg også kombinere med kollektivtransport i helgene.
|
|
|
#17 |
|
Ferdig!
Dette eller til Skullerudstua. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetUten at jeg har vært der selv, så har jeg hørt at det skal være veldig fint å gå med barn ved Losby Gods på Lørenskog. Ikke mange bakkene - i motsetning til innover mot Mariholtet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Vi skal den veien snart - i hvert fall med seksåringen. Her er det også relativt lite folk i forhold til mer folksomme deler av marka. http://www.skiforeningen.no/markadb/...ype.cgi?id=145 Skiforeningens markadatabase gir god oversikt over løyper og stuer i Osloområdet.
|
|
|
#20 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetSkullerudstua er fin-fint.
|
|
![]() |
|
|