|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)
Kan du ikke komme med noen eksempler på ondskapen? Noe konkret? |
|
|
|
|
|
#242 |
|
Passiv
|
Lover og lyver. Er jo det de gjør. Eller, det er det Sv gjør. Hvor mange av sine fanesaker har de stått for? Soldater sendes til Afghanistan, det blir ikke frukt og grønt i skolen (selv om kantina på stortinget har fått det), Mongstad får ikke CO2-rensing før om veldig lenge... Og enda kan jeg komme med mange ting. Og Kristin Halvorsen LOVTE å gå av dersom det ble sendt millitære til Afghanistan, hun har enda ikke gjort det, og det skuffer meg så voldsomt! |
|
|
|
#243 |
|
Epikur
|
Samferdselbudsjettet gjelder for hele landet. :åpplyser: Det er en del av nasjonalbudsjettetog forvaltes av samferdselsdepartementet som viderefordeler til fylkeskommunen.
Nå er det ikke bare bare å rehabilitere narkomane. Svært mange rusmisbrukere har en komplisert bakgrunn hvor rus og psykiatri går hånd i hånd og er et resultat av alt fra vanskjøtsel, overgrep og ubehandlede psykiske problemer i barndom og ungdom. Skal du be folk med psykiske problemer ta seg sammen og slutte å være gale? Man må løse problemene helhetlig, i regi av et godt sammensatt offentlig tilbud og ikke la religiøse rare stiftelser få ta seg av rusavvenningen. I tillegg skader det ikke emd respekt for dem det gjelder. Bostedsløshet er ofte et problem for folk som sliter med psykiatri, og med bostedsløshet og psykiske problemer følger rus og kriminalitet. det er synd at Frp mener man bare skal ta seg sammen og skjerpe seg når problemene er så sammensatt som de er.
Nei. vet du? Jeg vet om ganske mange som sliter med å få det de har krav på. Er ikke det et like stort problem?
|
|
|
#244 |
|
Passiv
|
Jeg vet om mangle som sliter, og jeg vet om mange som snylter, som jeg tidligere har sagt. |
|
|
|
#245 |
|
Epikur
|
Kristin Halvorsen har aldri lovt å gå av dersom Norge skulle bidra med soldater til NATOs ISAFstyrker.
|
|
|
#246 |
|
er grønn og fin.
|
Når det gjelder narkoman er rehabilitering veldig viktig, men det som er like viktig m ikek enda viktigere er hvor de skal bo når de er rehabilitert elelr når de kommer ut fra fengselsopphold.
|
|
|
#247 |
|
Epikur
|
Dette kan da ikke bety annet enn at Frp mener for mange får hjelp og at de som ber om hjelp ikke er verdige trengende?
|
|
|
#248 |
|
Epikur
|
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Nok et eksempel på regjeringens ondskap:
|
|
|
#249 |
|
Ser lyst på livet
|
Dersom du vet om så mange som snylter, så kanskje du skulle "hjulpet" sosialkontoret litt og tipset dem om disse snylterne? Kanskje de har rett på hjelpen kanskje ikke, men da har du i det minste gjort det offentlige oppmerksom på at det muligens er litt "skurr" her, eller er det usolidarisk å gjøre noe sånt? |
|
|
|
|
|
#250 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken flystreik?
|
|
|
#251 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Et innspill om det av og til ikke lønner seg å arbeide, men gå på trygd: |
|
|
|
|
|
#252 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Nå er vel dette i høyeste grad en sannhet med modifikasjoner.
Å få 40 000 ekstra i året vil jeg ikke si er å tape på å jobbe (første eksemplet)
Om ikke ting har forandret seg siden jeg fik kontantstøtte så er ikke den påvirket av inntekt i det hele tatt. Det som påvirker den er jo om man har barnehageplass hvor staten betaler en del av kaka.
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt. Sist redigert av Mams : 23-02-07 kl 14:52. |
|
|
|
|
|
#253 |
|
Passiv
|
Jeg skjønner fortsatt ikke hvor du tar det fra da. Syns du lager eventyr, jeg, men det er jo det Sv gjør.
Å jo da, det har hun, men hun har helt sikkert en innamri god grunn til atter ikke å holde hva hun lover. Det verste er at hun pakker inn løgnene sine så godt at det hele blir komisk!
Jeg jobber med saken! |
|
|
|
#254 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)[quote=Mams;259666]Nå er vel dette i høyeste grad en sannhet med modifikasjoner. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
Passiv
|
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Og en ting til; hun skulle gå dersom det ikke blir full barnehagedekning innen 2007 også... Ja ja, har vel endelig litt tid på meg da. |
|
|
|
#256 |
|
Det ER plass. Det er vel få land i verden som har så mye ubebodd og ubegbygd mark og tomt som Norge, og plass er det mer enn nok av, men spørsmålet er vel hva det skal gå på bekostning av, og det er annnen diskusjon. Man trenger ikke lenger enn til Nederland, Tyskland for å se hvor omfattende veinettet er, og hvor mye plass det er brukt til veier, og de har IKKE plass, men må, fordi det er 16 millioner som skal fraktes hit og dit i tillegg til stappfulle tog og busser.... Der er det nå fremmet forslag om å forby alene-kjøring i bil i rushtiden.
Neida.... så mange mennesker er det ikke som bruker veien på ring 3... men kanskje man måtte pålegge bilbrukere å kjøre sammen, f.eks. innføre forbud mot å kjøre alene i bilen mellom klokken 7 og 9. Det ville tvinge folk til å tenke kollektivtrafikk (både kollektiv bilkjøring, buss,tog, trikk). Dette gjennomføres i mange store byer i USA i trafikken i rushtiden, f.eks. Miami, og det fungerer utmerket.
|
|
|
#257 |
|
Hvis man legge restriksjoner på bilbruken, så sier det seg i grunnen selv at kollektivtilbudet må forbedres og effektiviseres ja.
|
|
|
#258 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Når dere skriver FP i andre tråder, leser jeg FrP... |
|
|
|
|
|
#259 |
|
De vil ikke fjerne den, da har du lest feil, men det er helt rett at Frp sier at de ønsker å begrense streikeretten til de som reellt sett ikke løper noen risiko ved en streik. Og ja, jeg er enig i at det er en begrensning, og selvfølgelig også enig i at enten har vi i et demokrati streikerett, og da gjelder den ALLE, eller så har vi det ikke. Her er jeg dypt uenig med Frp, fordi hvem skal sitte med makten til å bestemme hvem som skal ha streikrett og hvem skal ikke?
|
![]() |
|
|