Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Jeg trenger en reisetrille

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 00:06   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg trenger en reisetrille

Men hvilken bør jeg ha?

Jeg har en zapp. En slik helt enkel en som rumpa til barnet bare så vidt får plass på, og uten mulighet til å legge ned ryggen. Syns ikke den er bra nok til en ukes tur pga det.

Nå skal vi visst på tur i mai, og jeg orker ikke ta med TFK`en på flyet, så jeg trenger en trille som er ok å trille, tar liten plass sammenlagt og gjerne en det finnes slikt trekk til. Da blir det vel lettere med flyet?
Den må ha god liggestilling, og skjerme godt for sola.
Gjerne litt plass under til å ha med litt småtterier.

Jenta er 15 måneder når vi drar på tur, så den må passe til ei på den alderen, og ut vognperioden. Og så gjerne ikke være så veldig dyr.

Jeg kikket på Bugaboo Bee. Er dette et bra alternativ? Må i så fall få tak i en brukt en da den er litt dyrere enn jeg hadde tenkt.

Gammel 02-01-11, 00:08   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger en reisetrille.

tror jeg hadde gått for maclaren xt..

Jeg ble rett og slett litt skuffet over bee'en.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:10   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger en reisetrille.

Kikket på den første du nevner nå i sted.

Hvorfor ble du skuffet over Bee?
Jeg tenker at den er grei å ha om man evt skulle slumpe til å få et barn til etterhvert og?

Gammel 02-01-11, 00:20   #4
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger en reisetrille

Kjøp heller det nye setet til Zapp, som kan legges ned. Ligger en tråd her inne, med bilder, om den nye Zapp Extra.

Gammel 02-01-11, 00:22   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal kjøpe det nye setet til Zappen. Jeg synes uansett at UV-skjerm/trekk må til for å få god solskjerming i triller. Vi har Aussie sin solskjerm, og den passer godt til Zappen og kan også brukes på Bugabooen.

Gammel 02-01-11, 00:23   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Ja, jeg har skrevet et innlegg i den zapp-tråden.

Hvor får man kjøpt det setet nå? Jeg vil gjerne se det i så fall, og så lurer jeg på hvordan det setet er å sende med fly? For da får det vel ikke plass i den lille bagen som er med zappen orginalt?

Gammel 02-01-11, 00:24   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Ja, også er det ikke noe oppbevaring på zappen, og det trenger jeg egentlgi syns jeg.

Gammel 02-01-11, 00:26   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

eneste jeg likte med bee'en var handlekurven.. den er stor og flott.

Men ellers var setet trangt og han klaget selv over at han satt dårlig. Han sov godt i den da..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:35   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har handlekurv på Zappen. Den originale. Holder fint på en reisetrille for min del.

Gammel 02-01-11, 00:37   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forøvrig en carene lie-backtrille. Den har reist mest av hele familien (lånt bort til alle som har reist) - Den kostet 400 og funker helt fint for en uke i blant. Vår er snart 5 år - har full liggestilling - funker altså helt fint.

Bee er super - men jeg vet ikke om jeg anser den som verd 4000 liksom.

Gammel 02-01-11, 00:38   #11
Left
Passiv

Standard

Jeg har vært på ferie med reisetrille, og skal a l d r i i mitt liv gjøre det igjen.

Sånne små paraplytrillehjul er komplett ubrukelige på annet enn flat asfalt og kjøpesentere.

Etter den fiaskoturen med paraplytrille - som vi forøvrig ikke en gang gadd å ta med oss hjem igjen - så kjøpte vi en InStep EZ Strider. Store hjul, god plass til både å sitte og ikke minst ligge, utrolig god solskjerming, masse smarte lommer her og der, og den brettes dobbelt så den tar ikke så veldig stor plass sammenlagt.
Den har også handlekurv under, og vi kjøpte oss en sånn igjen når vi reiste nå sist også, og da var lillebror faktisk 4 år. Han hadde rikelig plass. Når ikke satt i den, så brukte vi den til å trille badestasj til og fra stranda.

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:39   #12
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Er ikke noen handlekurv på min. Så rart.

Hva med den fra Simo?
Jeg ser at noen til og med bruker den som sovevogn i barnehagen.
http://www.simo.no/SIMO08/Vogner/Mod...?showCol=16558

Gammel 02-01-11, 00:40   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

handlekurv på zapp er ekstragreie - kjøpes på ebay tror jeg.

Gammel 02-01-11, 00:40   #14
Left
Passiv

Standard

Den er billig også:
http://www.mamut.net/controls/shop/s...nevogna&gid=39

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:42   #15
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har forøvrig en carene lie-backtrille. Den har reist mest av hele familien (lånt bort til alle som har reist) - Den kostet 400 og funker helt fint for en uke i blant. Vår er snart 5 år - har full liggestilling - funker altså helt fint.

Bee er super - men jeg vet ikke om jeg anser den som verd 4000 liksom.

Hm, det er verdt å sjekke ut.

SKal ikke bruke 4000 nei.
Om det skulle bli en Bee måtte den være brukt.
Men vi trenger en lett liten vogn til å hive med seg uansett, og jeg har liksom ikke klart å bli så glad i zappen jeg.

Gammel 02-01-11, 00:43   #16
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Den er billig også:
http://www.mamut.net/controls/shop/s...nevogna&gid=39

Men denne blir vel ganske stor sammenlagt eller?
Ønsker egentlig en mindre type vogn enn denne altså, siden vi har en TFK fra før.

Gammel 02-01-11, 00:45   #17
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Titanium Breeze. Den er bitteliten sammenlagt, og har tilnærmet full liggestilling. Jeg er veldig fornøyd med trilla, men mannen som er nesten 1,90 høy synes han går litt krumbyd med vogna.

Gammel 02-01-11, 00:45   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Handlekurven til Zappen er kjøpe på Babyshop. Dvs, den fulgte med da jeg kjøpte Zappen. Ekstratilbud. Mener den koster 2-300 kr.

Gammel 02-01-11, 00:47   #19
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Vi har Titanium Breeze. Den er bitteliten sammenlagt, og har tilnærmet full liggestilling. Jeg er veldig fornøyd med trilla, men mannen som er nesten 1,90 høy synes han går litt krumbyd med vogna.

Er det denne som er litt smålik zappen?

Mannen min er ca 180 så det tror jeg skal gå greit. Det er forøvrig sikkert helt pyton å trille for lav vogn!

Gammel 02-01-11, 00:48   #20
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Handlekurven til Zappen er kjøpe på Babyshop. Dvs, den fulgte med da jeg kjøpte Zappen. Ekstratilbud. Mener den koster 2-300 kr.

Det ville gjort en stor forskjell det altså. Det er også noe som må vurderes ja.
Har du kjøpt setet på babyshop også?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.