Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-11, 14:45   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?

Vi har en komfyr som fulgte med leiligheten da vi kjøpte den for ni år siden. Jeg sliter litt med terminologien her, men den har innbygd koketopp (er det ikke det det heter?). Den volder oss nå så mange kvaler at vi bare MÅ ha en ny. Men hva trenger vi? Jeg ønkser induksjon og pyrolyse, og ønsker fortsatt at koketoppen skal være innbygd. Mamma viste meg et tilbud fra IKEA som virket greit, men vi må jo ha noen til å installere den? For IKEA gjør vel ikke det? Og hvordan gjøres det egentlig når man skifter ut en innebygd topp? Noen ganger ER jeg virkelig skikkelig blånn, altså.

Så, altså: Hva? Hvem? Hvordan?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:51   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?

Er både stekeovnen og kokeplatene gåen? Holder det å bytte bare én av delene?

Jeg er forresten Beha-fan. Har hatt tre-fire frittstående og er på min andre innebygde (hadde jeg bodd permanent ett sted disse årene hadde jeg ikke trengt å bytte så ofte, men det har hendt jeg har flyttet fra menn og komfyrer )

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:52   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Induksjonstopp krever 25A strøm, altså en egen kurs til det. Elektrikerarbeid, altså, men ikke noe problem vanligvis.

Gammel 04-01-11, 14:53   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Beha er jeg også stor fan av.

Koketoppen skjærer dere bare løs, hvis den er fuget fast, og løfter opp. Dra ut støpselet først. Det er enkelt-penkelt.

Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:54   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du trenger vel en elektriker til å montere en koketopp, tror jeg? Da bestiller du fra IKEA, også ringer du en elektriker og avtaler montering så snart du har fått alle delene i hus.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:55   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Eller hvis du ikke vil ha Whirlpool (som er det Ikea selger), så bestiller du fra Elkjøp eller Expert eller hvorsomhelst. Er det ikke "januarsalg" nå?

Gammel 04-01-11, 14:57   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Eller hvis du ikke vil ha Whirlpool (som er det Ikea selger), så bestiller du fra Elkjøp eller Expert eller hvorsomhelst. Er det ikke "januarsalg" nå?

Det heter Januarkupp.

Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:03   #8
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Er det ikke mange som er misfornøyd med hvitevarer fra ikea?

Gammel 04-01-11, 15:13   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt skeptisk til hvitevarer fra Ikea hvis det er Whirlpool. Har elendig erfaring med både kjøleskap og vaskemaskin av det merket (ikke fra Ikea).

Hvis jeg skulle kjøpt ny komfyr idag ville jeg ikke spart på de ekstra pengene det koster å få den veldig selvrensende typen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:21   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Koketoppen skjærer dere bare løs, hvis den er fuget fast, og løfter opp. Dra ut støpselet først. Det er enkelt-penkelt.

Eh, meneh ... hva med den nye koketoppen da? Den må jo også settes på plass? Og må man ikke ha en håndverker da, som må skjære til kjøkkenbenken?

Gammel 04-01-11, 15:23   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei, men det er jo allerede hull etter den gamle. Hvis dere får løs den gamle, måler hullet, og så finner en koketopp som passer, er det det aller enkleste.
De fleste har noenlunde standardmål.

Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:24   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Aaaah ... ja, jeg får vel ta fram målbåndet.

Gammel 04-01-11, 15:25   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde elektriker som koblet den, men det er kanskje ikke nødvendig når det har vært en komfyr der før?

Gammel 04-01-11, 15:44   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Litt skeptisk til hvitevarer fra Ikea hvis det er Whirlpool. Har elendig erfaring med både kjøleskap og vaskemaskin av det merket (ikke fra Ikea).

Vi har derimot hatt to utmerkede kjøleskap og en vaskemaskin som gikk feilfritt i 14 år fra Whirlpool.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 16:04   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, sånn er det jo med alt - noen har gode og noen har dårlige erfaringer med ett og samme merke, så det er et sjansespill det der. Men JEG styrer unna merker jeg ikke har vært fornøyd med selvfølgelig.

Gammel 04-01-11, 16:25   #16
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville styrt unna beha siden stekeovnen bråker veldig.

Ellers har jeg ikke noe erfaring enda siden jeg lurer på det samme. Det eneste jeg vet er at du betaler en god del tusenlapper ekstra for pyrolyse. Jeg skulle også i utgangspunktet ha det, men jeg har ikke det som et absolutt krav lenger. Det er andre rensefunksjoner som også fungerer.

Gammel 04-01-11, 17:49   #17
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Du vil ha pyrolyse.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:42   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan fint skjære hull til koketopp selv i en benkeplate selv med stikksag altså (tror jeg det heter)
Det har selv jeg gjort (for lenge siden, men det ble helt perfekt)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:44   #19
Albertine
Passiv

Standard

Vi har akkurat kjøpt komfyr og koketopp fra IKEA med de funksjonene du etterlyser, og er strålende fornøyde med begge to. Ovnen er stillegående, heldigvis.

Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:46   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det er vel allerede hull i benken siden det er en komfyrtopp der nå.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.