Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sjokoladekake uten melk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-11, 23:46   #1
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sjokoladekake uten melk

Det nærmer seg bursdag for storesøster og hun krever sjokoladekake. Veldig mange av de små gjestene tåler ikke melk. Noen som har en god oppskrift å dele?

Gammel 04-01-11, 23:48   #2
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladekake uten melk

Tror du finner noen på www.detsoeteliv.no

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 23:50   #3
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Torolangpannekake og Møllerens 1kg pakke er uten melk hvis du vil gjøre det litt enkelt. Husk bare å bruke olje i stedet for margarin, ev. kjøpe melkefritt margarin.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 23:55   #4
Manga

Manga sin avatar

Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Er de greie på smak de ferdigpakkene?

Jeg sjekka på www.detsoteliv.no tidligere, men fant vel bare ei sjokoladekake uten melk. Den var med eddik. Det hørtes bare litt skummelt ut, men man kjenner vel kanskje ikke eddiksmaken.

Gammel 04-01-11, 23:57   #5
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Jeg har laget en sånn ferdigpakke. Husker ikke om det var Toro eller Møllerens, men den var rød. Helt grei på smak, men den drysset veldig. Om det finnes løsning på det, ville bare kjøpt en sånn. Også må du har mer glasur.

Gammel 04-01-11, 23:59   #6
Manga

Manga sin avatar

Standard

Ja, jeg går nok for det da. Enkelt og greit. Takker for svar

Gammel 07-01-11, 00:05   #7
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Toro langpannekake er melkefri (og nesten helt glutenfri). Smaker helt greit!

Ellers bruker jeg denne:
Sjokolade kake
10 dl mel
4 dl sukker
½ dl kakao pulver
2 ss bakepulver
2 ts vanilje sukker
1 ts kanel
½ ts kardemomme
200 g melkefri margarin (blå pakke)

6 dl vann (eller appelsin juice)

Glasur
125g smør
3 ss vann
2 ts vaniljesukker
1 ½ ss kakao
300 g melis

Bland de tørre ingrediensene og smuldre inn margarin.
Rør i væsken og fordel røren i en rund kakeform (26cm) eller langpanne.

Stekes på 180 grader i 30-40minutt

Glasur:
Smelt margarinen i en gryte, bland resten oppi.
Glasuren smøres utover kaken med en gang da den stivner fort.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 00:09   #8
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Nydelig sjokoladekake på det søte liv har ikke melk i. Men smør da.

Gammel 07-01-11, 01:06   #9
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Manga: Var det crazy sjokoladekake du såg på ? Du merker absolutt ingenting til eddiken. Du får ei saftig og innmari god sjokoladekake.

Gammel 07-01-11, 01:16   #10
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har bakt sjokoladekake uten melk i mange ganger, og da bruker det smøret som er usaltet og uten melk, og min erfaring er at da må man tilsette en liten teskje salt, ellers smaker iallfall min kake litt rart.

Gammel 07-01-11, 11:58   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toro sin langpannekake fungerer alldeles supert. Den er glutenfri også.

Jeg kan ikke så mye om allergier, men snakker alltid med foreldrene til barna som er allergiske. Vi har fått godkjent på bruke "blått" smør (laktoseredusert, eller noe) til å lage glasur.

Gammel 07-01-11, 12:32   #12
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Toro sin langpannekake fungerer alldeles supert. Den er glutenfri også.

Jeg kan ikke så mye om allergier, men snakker alltid med foreldrene til barna som er allergiske. Vi har fått godkjent på bruke "blått" smør (laktoseredusert, eller noe) til å lage glasur.

Blått smør er melkefritt.

Du kan ta en hvilken som helst oppskrift som det er melk/smør i og bruke den. (ikke oppskrifter med kefir/rømme) Melka bytter du ut med havremelk eller med frokostjuice/appelsinjuice/eplejuice. Smøret bytter du ut med blå soft spesial. Den får du kjøpt i alle butikker nå.

Gammel 07-01-11, 17:47   #13
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Blått smør er melkefritt.

Du kan ta en hvilken som helst oppskrift som det er melk/smør i og bruke den. (ikke oppskrifter med kefir/rømme) Melka bytter du ut med havremelk eller med frokostjuice/appelsinjuice/eplejuice. Smøret bytter du ut med blå soft spesial. Den får du kjøpt i alle butikker nå.

Blått margarin

Vist kaken skal være melk og glutenfri må du bruke rismelk eller juice. Soyamelk smaker pyton (og soya er ikke bra uansett).

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 17:59   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Jeg sjekka på www.detsoteliv.no tidligere, men fant vel bare ei sjokoladekake uten melk. Den var med eddik. Det hørtes bare litt skummelt ut, men man kjenner vel kanskje ikke eddiksmaken.

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Manga: Var det crazy sjokoladekake du såg på ? Du merker absolutt ingenting til eddiken. Du får ei saftig og innmari god sjokoladekake.

Hør på Urt. Eddiken kjenner du ikke noe som helst til. Jeg har bakt de to eddikkakene der inne mange ganger, synes de er veldig gode. Smaker bare saftig og myk sjokoladekake.

Gammel 07-01-11, 19:53   #15
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Blått margarin

Vist kaken skal være melk og glutenfri må du bruke rismelk eller juice. Soyamelk smaker pyton (og soya er ikke bra uansett).

Blå soft spesial er melkefri så jeg kan ikke se at jeg skrev noe galt? Grunnen til at jeg skrev blått smør var for å svare Tjorven på at den ikke kun er laktosefri. Regner med at det var den hun mente da hun skrev blått smør.

Gammel 07-01-11, 22:31   #16
Manga

Manga sin avatar

Standard

Hm, så det går greit å bare bytte ut melka med juice? Det visste jeg ikke.
Takker for oppskrifter og tips. Jeg vet ikke helt hva jeg går for ennå.
Bursdagen er ikke før neste helg så har god tid. Og ja, jeg skal snakke med foreldrene. Det er min datter som sa at det var mange som ikke tålte melk. Ja, og så var det en som ikke tålte gress også påpekte hun. Jeg får vel passe på å ikke putte noen gresstrå oppi kaka

Kake med eddik høres i grunnen fortsatt litt skummelt ut, men når dere er flere som sier at det smaker godt så får jeg vel tro dere. Kanskje det må prøves..

Gammel 07-01-11, 22:49   #17
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Du kjem ikkje til å angre dersom du lagar crazykaka. Den smakar som ei saftig og god sjokoladekake. Edikken setter ikkje smak, men er i kaka pga natronen. Dei to samman får kaka til å heve.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.