|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Omgangssyke eller eiI går tidlig klaget lille frøken på at hun hadde vondt i halsen. Hun spiste som vanlig og var i form før hun plutselig "kastet opp" en liten mengde slim(!). Jeg holdt henne selvfølgelig hjemme, som seg hør og bør, i frykt for at dette var den fryktede spysyken. Det hele endte i en laaang dag hjemme med ei frisk frøken som kjedet seg. I dag sendte jeg henne i barnehagen igjen ettersom jeg vurderte dette til ikke å være hva jeg fryktet. Der blir jeg møtt med skjeve blikk og en følelse av at jeg godt kunne holdt frøkna hjemme i 48 timer. Kjenner at jeg blir litt irritert, igjen (har hatt en runde med dem om dette før). Dere kjenner jo ikke meg her inne, men det gjør de i barnehagen (har hatt barn der siden 2004) og jeg følger alltid ALLE regler vedrørende smitte dersom mine barn er syke. Hvis det for meg er helt tydelig at dette ikke er spysyke bør jeg da ikke ha opparbeidet meg en viss tillit gjennom mange år? Eller... er det sånn at man skal ta hensyn til "overhysterisk" personale og holde friske, smittefrie barn hjemme?
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangssyke eller eiJeg tror jeg hadde gjort som deg. Jeg har en som kaster opp (bare litt) innimellom hvis hun har hylt for mye, eller hvis hun får en hostekule, og skulle jeg holdt henne hjemme i 48 timer hver gang hadde det nok ikke blitt mye jobb på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Omgangssyke eller eiBarnehagen stoler fullt og helt på min vurdering, heldigvis! Ingen skjeve blikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangssyke eller eiSnuppa her hadde en liten halsbetennelse for en stund siden, og da hun drakk kaldt vann så kastet hun opp etterpå. Dette skjedde flere ganger i løpet av morgenen, men KUN ved kaldt vann.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Omgangssyke eller eiDette hadde ikke jeg tolket som gastroenteritt nei. Ved null andre symptomer, og hun kastet opp kun slim, så hadde jeg sendt i barnehagen. Jepp. |
![]() |
![]() |
#6 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Omgangssyke eller eiMine hadde også blitt sendt.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Omgangssyke eller eiStine-mor: Stakkars dere! Håper hun ikke smitter resten av dere. Vi har hatt ikke mindre enn tre runder i desember på minstemann på 2 år. Smitten har gått i bhg siden midten av nov og går enda, så jeg blir helt matt. Vi har 48-timers regel, men jeg frykter at mange ikke overholder den, dessverre. Bhg mente at "oppkast var helt vanlig og ikke omganggsyke" da jeg snakket med styrer forleden. Det var visst ikke nødvendig å minne foreldre på 48 timers regel heller og i alle fall ikke etter bare 1 runde, takk for den! Men, du jobber jo i bhg. Gjør dere spesielle tiltak på småbarns avd, som vask av leker el? Hos oss gjøres ikke det, ikke nødvendig visstnok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Omgangssyke eller eiSlimoppkast har poden også hatt, men da har han vore dårleg av ØLI og astma i tillegg.
![]() |
#9 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangssyke eller eiSer nå at hun hadde kastet opp slim, det var det snuppa her også gjorde. Bare masse blankt, hvitt slim! Hun hadde absolutt ikke omg.syken.
![]() |
#10 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Omgangssyke eller eiVi vasker leker, spriter håndtak på dører, stellerommet (som jevnlig desinfiseres) osv.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Omgangssyke eller eiStine-mor: Tror også det kommer mye av at folk ikke er opplyste! Veldig irriterende. Godt S er bedre! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|