|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
Sykkel - hvor mange gir trenger jeg egentlig?Ja, altså - dumt spørsmål kanskje ...men er det nå en gang sånn at jo flere gir, jo bedre?
|
|
|
#2 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel - hvor mange gir trenger jeg egentlig?Jeg har 21 gir, men bruker kanskje 4 av de.
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Sykkel - hvor mange gir trenger jeg egentlig?Jeg har også 21 gir, ganske unødvendig egentlig. For tiden bruker jeg ingen av de, men når lysten kommer brukes bare tre, sånn omtrent. Jeg brukte bare tre når jeg hadde barnehenger på slep også. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Sykkel - hvor mange gir trenger jeg egentlig?Antall gir er helt uinteressant. Man bruker svært sjelden alle girene når man har mange. Det som er avgjørende er at det er stor nok forskjell på girene sånn at det letteste er lett nok i bratte bakker mens det tyngste er tungt nok til at det går fort på sletta. |
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sykkel - hvor mange gir trenger jeg egentlig?Hør på Smilet. Jeg har trukket sykkeltralle med en tung tregirs damesykkel (en DBS, nesten som den du viser frem), og byttet til en lettere variant med 21 gir, som jeg endte opp med å hate. Jeg har nå byttet ut den med en klassisk bysykkel igjen. Den er vesentlig dyrere enn den med 21 gir, den har 7, og jeg greier meg superfint. Den har stødig ramme slik at jeg kan frakte både barn og varer på den, den har store hjul som triller lett, og jeg sitter rett opp i en behagelig posisjon. Hvis det i hovedsak er en transportsykkel, så høres den perfekt ut.
|
|
|
#6 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Sykkel - hvor mange gir trenger jeg egentlig?Alt taler altså for at jeg trygt kan beholde sykkelen jeg har fått - ble i grunnen litt lettet nå, for jeg synes den er så fin
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sykkel - hvor mange gir trenger jeg egentlig?Den var veldig fin. Og så sier den: "Her kommer en som ikke sykler superfort". Det synes jeg er greit når jeg sykler.
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Sykkel - hvor mange gir trenger jeg egentlig?
Enig. Jeg trenger sykkel og har lyst på en sånn. Hva koster den? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
www.bomulls.no
|
Akkurat denne koster 4 999,-. Mannen fikk den for 4 500,- iom. det er utenfor sesong - en kan helt sikkert gjøre enda bedre "kupp" enn det.
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Takk, det var en helt ok pris. Mye billigere enn tingesten mannen min trenger for å sykle Nordsjørittet. |
|
|
|
![]() |
|
|