|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
Sv: Pølsegrateng - oppskrift?Eg lagar kvit saus, har i pølse og/eller skinke/ bacon bitar, har i kokt makaroni. Rører inn 1-2 egg, har det i ei form. Har enten ost eller strøkavring opp på. 150-200 gr mens potetene kokar. Serverast med poteter og gulrøtter, bacon og smør. Namnam
|
|
|
|
#22 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pølsegrateng - oppskrift?
Den hørtes veldig god it Iset
|
|
|
|
#23 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pølsegrateng - oppskrift?Mange gode forslag her! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Pølsegrateng - oppskrift?
Den hørtes god ut. Bretagne saus fra bunnen kan man kanskje lage, noen som har oppskrift på det?
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pølsegrateng - oppskrift?Eg bruker kvit saus, der eg blander inn eit egg eller to, pølse i bitar, kokt makaroni, paprika og purre i bitar. Klask opp i form, ha ost og strøkavring på. Inn i ovnen på 180-200 grader, til det er ferdig, husker ikkje heilt kor lenge det tek eg.
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Pølsegrateng - oppskrift?Jeg lager hvit saus, skjærer gode, røkte pølser opp i små terninger, koker makaroni, har i to eggeplommer i sausen, stivpisker to eggehviter som vendes forsiktig i litt avkjølt hvit saus. Så har jeg i forsiktig det andre, opp i en ildfast form. Strør på ost, og steker midt i ovnen i ca. 25 min. |
|
![]() |
|
|