Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor mye arsenikk

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-11, 13:45   #1
Albertine
Passiv

Standard

Hvor mye arsenikk

...må man ha i browniesen for at det skal ta effekt? Smaker det noe? Hvor lang tid tar det?

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:46   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye arsenikk

Plagsom nabo?

Gammel 08-01-11, 13:47   #3
Albertine
Passiv

Standard

For eksempel.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:47   #4
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

, bare følger med her...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:48   #5
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Er det arsenikk som lukter mandel? I såfall kan du jo bare ha oppi en god slump. Da tror jeg det har rask effekt, altså = instant results. Bruker du bare litt må prosessen gjentas opptil flere ganger.

Plagsom nabo, eller?

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:48   #6
Albertine
Passiv

Standard

Er det ikke cyanid som lukter mandler?

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:49   #7
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Oh, kanskje det? I så fall er jeg mer usikker... Hvor fikk du tak i arsenikk?

When tomorrow comes
Gammel 08-01-11, 13:50   #8
Albertine
Passiv

Standard

Jeg spurte fastlegen. Da han hørte problemstillinga var det ikke noe problem.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:52   #9
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

"abonnerer"

Gammel 08-01-11, 13:53   #10
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Hey, det skal jammen jeg også gjøre! Det finnes en bok som heter "Arsenikk og gamle kniplinger" (Agatha Christie?), der står det sikkert hvordan ting bør gjøres.

When tomorrow comes
Gammel 08-01-11, 13:53   #11
Albertine
Passiv

Standard

Jeg sliter litt med doseringa da, for jeg gidder jo ikke bake en hel kake bare for en bit, lissåm. Men da må jeg enten steke en porsjonsgreie eller prøve å få den inni etter steking. Glasuren, kanskje?

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:55   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har en svak, søtlig smak, så det er ikke noe problem å tilsette i brownies. Men det anbefales ikke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:56   #13
Albertine
Passiv

Standard

Cyanid istedet?

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:59   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

svigermor på besøk?

Gammel 08-01-11, 14:09   #15
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Arsenik er såpass effektivt at du i grunn bare trenger å ha litt, knappe grammet eller så, i glasuren på et stykke.
Ikke server i ditt eget hus, diaré, oppkast og andre fæle ting vil komme ganske raskt etter at vedkommende har fått det i seg.

Gammel 08-01-11, 14:10   #16
Albertine
Passiv

Standard

Ok, kjekt å vite. Blir ikke servert innenfor husets fire vegger nei.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 14:41   #17
Left
Passiv

Standard

Ellers har jeg nylig hørt tips om en bitteliten kaktus man får tak i et eller annet sted - var det på Madagaskar da tro? Hvor èn dråpe saft var nok til å ta kverken på en diger mann, og hvor man etter 4-5 timer ikke kunne finne dødsårsaken.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 14:42   #18
Albertine
Passiv

Standard

Madagaskar?

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 14:44   #19
Albertine
Passiv

Standard

Så var det det der med å få det gjennom tollen da. Om man ikke får bestilt det på eBay? Trikset må jo være å bestille det i objektets navn og snatche det før pakken åpnes, sånn at det ikke blir noen mistanke rettet mot meg i så måte.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 14:45   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg sliter litt med doseringa da, for jeg gidder jo ikke bake en hel kake bare for en bit, lissåm. Men da må jeg enten steke en porsjonsgreie eller prøve å få den inni etter steking. Glasuren, kanskje?

Muffins!

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
arsenikk, gamle kniplinger

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.