|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Uææ! Hvordan er passreglene til USA igjen?Jeg har rotet rundt på google, men finner bare info om dette med å registrere reisen senest 72 timer før avreise. Men er det ikke et eller annet om hvor lang tid det må være igjen til passet går ut? Min sønns pass går ut om fire måneder, er det for kort tid? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Uææ! Hvordan er passreglene til USA igjen?
Vi har jo visum, men vi ha reist (i USA) med utgått pass for minstmann. For de aller minste er jo passet gyldig bare 1 år, og da er det jo håpløst med 6-mnd regel. Men det er jo mange andre idiotiske regler, såååå...
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uææ! Hvordan er passreglene til USA igjen?Fant dette på den amerikanske ambassade sine nettsider;
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Uææ! Hvordan er passreglene til USA igjen?Da vi var der i 2004 gikk mannens pass ut om 4 mnd, og han fikk et litt strengt blikk, men ok. Kan hende det er anderledes for barn, eller at de har endret reglene.
|
|
|
#5 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Uææ! Hvordan er passreglene til USA igjen?Vi var på politistasjonen nyttårsaften. 4. januar lå passene i postkassen.
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uææ! Hvordan er passreglene til USA igjen?Var i New York i oktober i fjor, min datters pass går ut nå i februar, var ikke noe problem ...
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Ikke noe problem. Minstemor hadde et pass som gikk ut 2 måneder etter turen til USA i fjor sommer.
|
|
|
#10 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
#11 |
|
Shake it out!
|
Skal du til New York (og har med barn) så er dette en kjekk restuarant å ta med ungene på. Maten er helt ok, og underholdningen topp!
|
|
|
#12 |
|
Peppy!
|
Sv: Uææ! Hvordan er passreglene til USA igjen?Skal vi tørre å gamble på det da, at det ikke blir noe problem? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uææ! Hvordan er passreglene til USA igjen?Jeg tror ikke jeg hadde gamblet på det. Ihvertfall ikke om jeghadde hatt tid til å få et nytt til barnet. Så utrolig trist om det er årsaken til at man ikke kommer inn eller blir stående i timer i passkontrollen, mens de sjekker deg opp og ned. Det er vel bare 270kroner for et nytt pass? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Uææ! Hvordan er passreglene til USA igjen?Det går utrolig fort å få pass. Vi har vært på passkontoret om morgenen og hatt passet i postkassa et par dager etterpå. Det er verre med å finne tid til å komme seg til passkontoret og ha alle papirer i orden, synes jeg.
|
|
|
|
#15 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Uææ! Hvordan er passreglene til USA igjen?Litt kupping dette også, men i staden for å lage egen tråd spør eg her. Kjem eg inn i USA med stempel frå Israel i passet? Har nemlig hørt at det kan bli trøblete.
|
|
|
|
#17 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Ja, var det eg også trudde. Men så var det nokon på jobb som nevnte at det er trøblete.
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Det tror jeg bare er en myte. Det finnes jo tross alt forretningsfolk som reiser over hele verden, uten særlig trøbbel. Hadde det vært Nord-Korea, så kan det jo hende du ville fått noen spørsmål, men om du reiste på ferie dit, ville du kanskje ikke ha særlig interesse av USA som ferieland heller.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Uææ! Hvordan er passreglene til USA igjen?Jeg tror ikke det er problem med Israel og USA. Da jeg skulle ut av Israel var det ingen reaksjoner på USA-oppholdet mitt, men jeg måtte greie ut forholdsvis mye om hva jeg hadde foretatt meg da jeg var på charterferie i Tunisia to år tidligere.
|
|
![]() |
|
|