Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Piggfrie vs. piggdekk

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Piggdekk vs. piggfrie
Kjører piggfritt og vuderer pigg 9 9,89%
Kjører pigg vuderer piggfritt 1 1,10%
Kjører pigg og fortsetter med det 26 28,57%
Kjører piggfritt og fortsetter med det 48 52,75%
Har tilgang til begge alternativ 7 7,69%
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-11, 15:10   #21
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Piggfrie vs. piggdekk

Har pigger, de kom med bilen og har blitt avhengig.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:20   #22
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en 4wd med piggfrie dekk og en liten bil med piggdekk. Jeg bor i skogen med mye snø, og jeg foretrekker definitivt piggfritt. Jeg kan virkelig ikke fordra å kjøre med piggdekk. Det bråker, sklir på asfalt, sklir når det er snø på is og er i det hele tatt ubehagelig å kjøre med. Så snart vi får slitt dem ut, blir det piggfritt på den lille bilen også.

Gammel 12-01-11, 16:25   #23
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjører piggfritt og fortsetter med det.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 16:34   #24
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte nye piggfrie dekk ifjor og angrer som en hund.

Gammel 12-01-11, 16:46   #25
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Har kjøpt nye piggfrie i dag (og i går, long story). Testvinner: http://www.naf.no/Forbrukertester/De...Piggfrie-dekk/

De har også testet halvslitte piggdekk mot halvslitte piggfrie. De piggfrie var bedre under alle forhold, inkludert bremsing på is. Så da er jo spørsmålet: Når bytter man ut dekkene sine?

Gammel 12-01-11, 16:48   #26
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi kjører på piggdekk. Hadde piggfri for 2 år siden, og det skal vi ikke ha igjen.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 16:50   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Har kjøpt nye piggfrie i dag (og i går, long story). Testvinner: http://www.naf.no/Forbrukertester/De...Piggfrie-dekk/

De har også testet halvslitte piggdekk mot halvslitte piggfrie. De piggfrie var bedre under alle forhold, inkludert bremsing på is. Så da er jo spørsmålet: Når bytter man ut dekkene sine?

Dekkene mine har en knepen andreplass i år, ser jeg. Jeg har samme erfaring som Mauser, har kjørt piggfritt i mer enn ti år og kommer til å fortsette med dette.

Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 16:58   #28
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dekkene mine har en knepen andreplass i år, ser jeg. Jeg har samme erfaring som Mauser, har kjørt piggfritt i mer enn ti år og kommer til å fortsette med dette.

Det var de jeg egentlige skulle ha, men så kom jeg over en god pris på Ultragrip-ene. Og så sjekket jeg for moro skyld XM-en i dag, og jaggu har ikke forrige eier spandert Hakkapeliitta RSi på meg. Så godt som nye er de også. Og jeg som trodde at det var bilen som gjorde at jeg kommer frem over alt.

Men det er jo seff forskjell på dekk. Jeg bytter ut mindre enn halvslitte Yokohamadekk nå, for de er rett og slett for glatte på hardpakket snø og is. Og da hjelper det ikke at de er suverene på asfalt og slaps.

Gammel 12-01-11, 16:59   #29
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjører piggfritt og er veldig fornøyd med det.

Gammel 12-01-11, 17:31   #30
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Pigg og fortsetter med det. Hadde piggfrie ett år men det nytter ikke her på bygda på østlandet.

Samme her.
Mannen har kjørt piggfritt, men når han får ny bil på fredag er det med pigger.

Gammel 12-01-11, 18:02   #31
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Vi har kjørt piggfritt i alle år men nå før jul bytta vi til piggdekk på den bilen jeg kjører (mannen kjører fortsatt priggfritt).
Vinteren her har jo forandra seg de siste åra, og jeg kjører mest på sideveiene som ikke er saltet.

Gammel 12-01-11, 18:13   #32
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Kjører piggfritt og fortsetter med det. Vi har gode dekk, kommer frem over alt og har aldri hatt problemer.

Gammel 12-01-11, 18:13   #33
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg har en 4wd med piggfrie dekk og en liten bil med piggdekk. Jeg bor i skogen med mye snø, og jeg foretrekker definitivt piggfritt. Jeg kan virkelig ikke fordra å kjøre med piggdekk. Det bråker, sklir på asfalt, sklir når det er snø på is og er i det hele tatt ubehagelig å kjøre med. Så snart vi får slitt dem ut, blir det piggfritt på den lille bilen også.

Høres vel heller ut som du har dårlige piggdekk enn at det er piggdekk generelt som er problemet.

Men ja, "knatrer" litt mer gjør det.

Gammel 12-01-11, 18:14   #34
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sommerdekk var ikke noe alternativ i pollen.

I Norge har vi piggfrie, men vi bor i Oslo.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 18:17   #35
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Høres vel heller ut som du har dårlige piggdekk enn at det er piggdekk generelt som er problemet.

Men ja, "knatrer" litt mer gjør det.

De er helt nye - vi kjøpte bil i vår og det fulgte med helt nye piggdekk. Det er eneste grunnen til at vi har dem.

Gammel 12-01-11, 19:12   #36
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Det er kun på speilblank is at det er bedre med pigg, og kun inntil at dekkene er slitt 3mm iflg motors vinterdekktester sist...

På speilblank is etter slitt 3mm så er stopplengden like lang på pigg og piggfritt...

Dog ser jeg ikke bortifra at det er noe enklere i bakker med pigg på is.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 19:20   #37
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjører pigg og fortsetter med det. Fremkommelighet på vanskelige veier er det tungtveiende argumentet.

Gammel 12-01-11, 21:09   #38
scilla

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En bil med pigg og en bil uten. Fornøyd med begge deler. :enkel:

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:09   #39
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjører piggfritt og har gjort det "alltid". Kjører daglig opp bakker der beboerne hardnakket hevder at "her MÅ man ha SUV, altså!", men det går bra. Det kan være litt kronglete når det er mye ny og løs snø, men da hjelper vel ikke ligger heller.

Mye vinter her vi bor, men sjelden den holka man har vestpå.

Gammel 12-01-11, 22:41   #40
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser ingen grunn til å kjøre med annet enn piggfritt. Før kjørte man jo stort sett på bare veier her på de lavereliggende østlandsområder, men de siste årene har det jo ikke akkurat vært slik... Men jeg merker seriøst ikke forskjell altså.

Til og med min gamle far gikk over til piggfritt de siste ti årene. Han kjørte mye til fjells og kom seg alltid fram, og mente at piggfritt var like bra kanskje med unntak av de dagene det var blank-is. Og jeg tror på pappa'n min

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.