|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Eg registrerer i denne tråden at mange har problem med å finne fint tøy til jentene sine når dei kjem i alder 7+ eller deromkring (tøyet blir for tenåringsaktig). Eg har jo gått heilt glipp av denne problematikken tydeligvis, for eg har ei jente på 7 år som brukar str. 110 og 116. Ho veg ca. 20 kilo, og høgden er 112. Minst i klassen Sist redigert av Syrin : 14-01-11 kl 17:52. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Niesen min på 10 år er veldig liten for alderen; høyde og vekt følger hverandre og ingenting er galt, men hun er et hode mindre enn alle de andre i klassen sin. Hun bruker vel str. 8 år i tøy tror jeg, så hun viker jo fra gjennomsnittet. Søsteren er også mindre enn snittet, men allikevel en god del større, dvs. de bruker omtrent samme størrelse.
|
|
|
#3 |
|
Drømmer
|
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Poden er liten. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Jenta vår er åtte og eit halvt år. Ho er no 20 kg og rundt 126 cm høg. Ho er utreda for magetrøbbel og manglande vektauke og lengdevekst, men ho er heldigvis frisk. Magetrøbbelet er :bankibordet: borte.
|
|
|
#5 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Våre gutter er ikke spesielt store. Eldstemann ble seks i juli og bruker 116, men har vokst mye det siste halvåret, så kanskje han er i ferd med å komme opp i en mer gjennomsnittelig høyde. Det har alltid vært en delt fornøyelse å få klær i gave - de fleste kjøper litt stort i forhold til alderen så de skal vare en stund, og for oss har det som regel betydd at han har fått klær han ikke kan bruke på et år eller to. Minstemann er større - han blir fire i mars og bruker 98-104.
|
|
|
#6 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Mi eldste jente har alltid vært lita. Nå er hun 8 år, 115 cm høy og 20 kilo.
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Jeg har små barn, alle sammen. Minsten vet jeg ligger under 2,5 percentil på høyde. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Jeg har også en liten 2.klassing, han er litt høyere enn jenta di, Syrin, men ikke så mye. Han er ganske finspist, men det er vel ellers ingen grunn til at han er såpass liten. Jeg har snakket med en helsesøster vedr. ekstra oppfølging av høyden, men det var han visstnok for høy til. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Min jente er også minst i klassen. 10 år og rett under 130 cm. Lillebroren som er fire år yngre er bare åtte cm lavere.
|
|
|
|
#10 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Jeg konstaterer at jeg har en gigant-sønn....
|
|
|
#11 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Jeg har små barn, men det kommer nok av at jeg er ca. 1,60 cm. Eldstemann på snart 7 har ca. samme mål som din eldste, Syrin. Minstemann på snart 5 bruker størrelse 104 - og av og til 110. Hun veier 3 kg mindre enn broren. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Min gutt blir 7 i mars. Han er ca 117 cm høy og veier knappe 17 kg. Han er lav, men flere i klassen hans er på samme høyde. Ingen er like tynn og smallemmet, derimot... Han følger sin egen kurve og har gjort det siden ettårs alder. Faren og jeg er høye med normal til kraftig kroppsbygning. Lillesøster som blir 4 i april er også forholdsvis liten, ca 97 cm.
|
|
|
#13 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Alle mine barn er små, og har alltid vært det. Men som legen sa da han kikka på percentilen til minstemann, de er som sine foreldre.
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Knotten var 112,5 cm og veide 19,5 kg på 6-års kontrollen.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?
Minstemor er akkurat som din gutt 98-99cm og 4,5år, men hun veier litt mere - hele 16kg. Det er heldigvis flere som ikke er så store i hennes gruppe i barnehagen, men hun har begynt å legge merke til det selv at hun ikke er blant de største. Hun ligger under 2.5 percentilen på høyde, men høyde/vekt er helt normalt.
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Eldste blir 6 år i september. Han bruker mye 104 og noe 110 i klær. Han er 107-108 cm og snaut 18 kg.
|
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Snuppa er forholdsvis liten for alderen. Hun blir straks 6 år, er 113 cm og veier 17 kilo. Siden hun er januarbarn så tror jeg kanskje at hun ikke er minst på kullet sitt, men så er hun jo nesten ett år eldre enn de yngste.
|
|
|
|
#18 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Oi da, min sønn har akkurat fyllt 7 og er 134 cm høy og veier nesten 35 kg. *gigant* Men det rare er at det er flere i klassen som er opp i mot samme høyde.
|
|
|
#20 |
|
X First Lady
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Minstejenta på 9,5 år er 129 cm og veier 22 kg. Hun har vokst masse og lagt endel på seg det siste året. Nå er det faktisk to i klassen som er i samme høyde. Resten er mye høyere og et par venninner bruker 36 i sko. Det samme som meg . Minstejenta bruker 32., |
|
|
|
![]() |
|
|