|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Igår da jeg hentet i barnehagen var det rundt minus 5, og ikke noe særlig vind. Lillesøster hadde ligget og sovet i voksiposen sin da vi kom dit (vi hadde gått en lengre runde) og hadde på seg en tynn ullhettelue. Da vi skulle hjem igjen lot jeg henne sitte litt mer opp i vogna slik at hodet hennes stakk opp. Jeg hadde med en tykkere lue til henne (i tilfelle hun hadde våknet tidligere på runden vi gikk), men siden det tar ca 5 minutter å gå fra barnehagen og hjem, vurderte jeg det til at jeg ikke trengte bytte for den korte strekningen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Sier du fra hvis du ser at barn du mener har på for tynn lue?Jeg kunne sikkert funnet på å spørre, men da ville det vært fordi jeg lurte (unger er jo forskjellige på hvor varme klær de trenger/tåler), og ikke for å irettesette. "Synes du det funker greit med plagg XX?", liksom.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?hadde ikke falt meg inn.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei, da skal det være graverende.
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Sv: Sier du fra hvis du ser at barn du mener har på for tynn lue?
Ja, ikke sant? Det kunne jeg gjort også, og en i barselgruppa spurte om det samme tidligere på dagen, men da mer sånn "går det greit med så tynn lue når hun ligger i posen?". Sånt spør jo jeg om også. Her var det mer av typen "du skjønner at den ungen har på seg for tynn lue eller?". Og for ordens skyld; barna mine er jo generelt rimelig greit utstyrt med klær. Det er ikke sånn at denne faren til stadighet ser at storebror mangler vinterklær og slikt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sier du fra hvis du ser at barn du mener har på for tynn lue?Nei, det har jeg aldri gjort. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Det gjør jeg virkelig ikke. Jeg kunne nok fleipet med ett spørsmål rettet mot barnet med ett glimt til mor: "Fryser ikke du?" om barnet var UTEN lue, men jeg regner nå med at de fleste kan kle på barna sine.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei, det gjør jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Jeg hadde ikke sagt noe. Såklart ikke
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?
Og avstanden til skolen er?
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Ja, jeg kan si fra, men ikke i den sammenheng du nevner, tykkelsen på ullua ved henting blir teit, men om jeg treffer for tynnkledde unger på ordentlig så sier jeg fra sånn i samme kategori som sykkelhjelm.
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?
Det er jeg enig i altså. Men her snakker vi altså om at han vet at vi har 4 minutter hjem, at det absolutt ikke er ekstremt kaldt, at barnet har tykk ullfleecedress og sitter nede i en voksipose med votter og det hele forøvrig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei, det gjør jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei, jeg hadde ikke sagt noe. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Det kunne kanskje ha ramlet ut av meg, fordi jeg selv fryser veldig mye og lett. Ikke som en irettesettelse, men som et ... ehe .. overrasket utbrudd. Ungene mine er skikkelig lei av at de hele tiden blir spurt (av meg) og de har frosset på skolen. Må være kjedelig å være i den andre leiren. Snakket med en bekjent og hun fortalte at en av ungene hennes frøs bestandig. Og den ungen er skikkelig pakket! Og de andre ungene fryser jo ikke. :babler:
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Det å si fra til barn som flyr rundt med åpenbart alt for lite klær blir noe annet enn å si fra til foreldre om en klesdrakt som oppfattes som suboptimal. Det er noe med perspektivet som blir litt snålt når man føler behov for å gjøre andre foreldre oppmerksom på at de mener en litt tykkere lue hadde vært bedre.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Hadde noen sagt det til meg, ville jeg bare svart at: "Godt at det ikke er du som må være hjemme med henne hvis hun blir sjuk, dah.."
|
![]() |
|
|