Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 16:58   #581
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har startet på et teppe.
Strikker det av to kjempenøster à 350g, og har startet med 3 msker og øker 1m for hver pinne. Starter å felle når jeg sarter på nøste nr 2.

Gammel 16-01-11, 17:11   #582
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

kjolen er straks ferdig, en liten skulderstropp (15 masker, 4 cm lang), festing av tråder, og å sy i fire små knapper.

Så skal jeg feste trådene på ermene på bodyen. Så er begge de ferdige og klare til å vises frem, og jeg kan begynne på "hentesettet" til lillejenta. Hun skal IKKE hentes i det altså, med mindre planen om hjemmefødsel ikke lar seg gjennomføre, men et sånn jakke-buksesett treger hun jo.

Gammel 16-01-11, 17:26   #583
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det her, men i grått, lilla og hvitt for det var det jeg hadde hjemme i alpakka:

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 17-01-11, 15:03   #584
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ferdig med halsen og har det luksusproblemet at jeg har for mye jeg har lyst til å starte på, ja,ja det går seg nok til.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 18-01-11, 01:10   #585
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ble kvikklunsjlue til junior og jeg har i kveld strikket ferdig lunsj.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 18-01-11, 09:08   #586
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg holder på med en babylue i alpakka

Gammel 18-01-11, 09:46   #587
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har i alle fall strikket prøvelappen til "hentesettet" til lillejenta....

(Og siden det er en ny opplevelse i seg selv måtte jge visst dokumentere den også i bloggen... sånn i påvente av noe skikkelig strikketøy å vise frem...)

Gammel 18-01-11, 16:46   #588
Tinka

Standard

Kvikklunsjluen er ferdig strikket, festet tråder og junior er godt fornøyd.

Så da må jeg rote i garnlageret mitt og finne garn til en hals til junior.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 19-01-11, 10:03   #589
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Har begynt på lue til Jålebukken.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 19-01-11, 10:09   #590
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker denne, i samme farger som på bildet.

Gammel 19-01-11, 10:12   #591
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jakka er påbegynt.

(Men kjolen er ikke ferdig, og ikke bodyen heller, det mangler knapper. For jeg mangler ei nål jeg klarer sy dem på med. Og knapper, i bodyens tilfelle.)

Gammel 21-01-11, 15:32   #592
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Har lagt opp og strikket til belegg på denne buksa. Strikker i Viking Alpaca Sport, i lys grå. Mykt, kjapt og deilig!

Jeg ble ferdig med buksedelen og nesten ett ben før jeg slapp opp for garn. Har ventet på at butikken skulle få det inn igjen, så jeg strikket denne i mellomtiden. Men nå strikker jeg på den grå igjen. Samme mønster på begge, men jeg gjør om nederst på beina på begge buksene. Takk til allium og jolie for hjelp med valg av ikke-rullende kant nederst!

Foran:

Bak:

Salt er ikke aktiv  
Gammel 21-01-11, 15:33   #593
Malama

Malama sin avatar

Standard

Stilig.

Gammel 23-01-11, 15:16   #594
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Min spede start på den første kjolen jeg strikker ovenfra og ned ...

Skal strikke denne, Dale Akvariet:

Gammel 23-01-11, 15:41   #595
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg har lagt opp til denne, fra den nye boka "Norsk strikk"
Fant ikke bilde på nett, så tok bilde fra boka.

Denne står på prosjektlista mi også.

Gammel 23-01-11, 16:17   #596
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg har et litt teit spm ang disse kjempenøstene som ejg ser rundt om kring.. De som ser litt flettet ut. Kan man strikke rett fra dem, eller må man gjøre som før - lage et nøste

Gammel 23-01-11, 16:29   #597
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Jeg har et litt teit spm ang disse kjempenøstene som ejg ser rundt om kring.. De som ser litt flettet ut. Kan man strikke rett fra dem, eller må man gjøre som før - lage et nøste

Du tenker på hesper? De må nøstes opp.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 23-01-11, 16:41   #598
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

slike tenkte jeg på.. er det hesper?

Gammel 23-01-11, 17:02   #599
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er hesper ja. De må nøstes opp til garnnøster før du begynner å strikke.

Gammel 23-01-11, 17:11   #600
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 3 rader igjen på et laminaria-sjal til søsteren min, fra knitty.com. Bildet er lånt - mitt er i et sølvgrått kashmir-alpakka-elns-blandingsgarn. det blir kjempefint!

Så har jeg en kvart erm igjen på den lilla dropskjolen min, men jeg er litt sur på akkurat den for tror jeg må rekke opp ermene og strikke dem litt større. så den gidder jeg ikke dille med akkurat nå
Så skal jeg legge opp til en uglegenser til lillegutt i et nydelig alpakka-ullgarn i petrolgrønt som jeg har fått.
Sist men ikke minst har jeg bestilt meg garn til dette skjørtet, og gleder meg til å sette igang

(ja også vristvarmere, sokker, etc som jeg tar med i veska når jeg skal noe sted)

m^2 er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.