|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Mobil til niåring?Tidspunktet for at åtteåringen må utstyres med mobil nærmer seg, det samme gjør bursdagen. Så det er mulig vi fluer de to begivenhetene. Men dere som har så små barn med mobil, hvilken type har dere valgt? Og hvilket abonnement?
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Mobil til niåring?Vår ferske niåring fikk mobil til jul. Det er en enkel Sony Ericsson, foreløpig med kontantkort. Vår gutt er også teknisk flink og påpasselig og finner greit ut av sånt, så han kunne fint hatt noe mer avansert sånn sett. Men vi starter med en ganske enkel og rimelig, siden faren for å miste den osv. tross alt er tilstede når han skal ha den med seg rundt. Han er veldig fornøyd og sender meldinger til storebrødrenes venninner og litt av hvert. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Mobil til niåring?Vi har fokusert på "billig og solid", som i "billigste modell fra Clas Ohlsson", og han har kontantkort, og er meldt inn i vår "Familie og venner"-ordning, som gjør at han kan ringe og sende SMS gratis til oss og til farmor og farfar. Vi vil ikke at han skal ha ansvaret for en altfor dyr dings som lett går i stykker om man mister skolesekken i en vanndam og som noen kan stjele. Han bruker nesten aldri telefonen sin, så det spiller sånn sett ingen rolle hvor kul den er - den er en bruksting som han utelukkende har med seg for å kunne ringe oss om noe uforutsett skjer når han tar trikken alene til skolen.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Mobil til niåring?Her er det også "billig og solid" som er greia, og da ble det en Samsung med kontantkort, jeg blir rent mimrete av å se på den, siden den minner veldig om Nokia 5110. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Mobil til niåring?
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Det er ikke moderne her. |
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Men tillater de 2? Xperia mini pro- da vil jeg tro han ligger greit an ja.
|
|
|
#9 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mobil til niåring?Du kan ha flere kontantkort på Trådløs familie hvertfall (netcom). 8 åringen her har Sony Ericsson w995. Han bruker den aller mest til å høre på musikk, det er det viktigste for han. Han har kontantkort, og er tilknyttet Trådløs familie.
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mobil til niåring?Xperia mini pro er en ypperlig mobil, liten, kjekk og sikkert kul nok |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Mobil til niåring?7-åringen har en Sony Ericsson W595, og den er mer enn god nok til hans bruk i hvert fall. |
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Mobil til niåring?Storebror håndterer helt fint min Sony Xperia Mini Pro, så skulle han fått ny nå, så hadde vi valgt den tror jeg |
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Mobil til niåring?Poden min skal heller ikke ha sin på skolen ennå, men vi driver busskurs med han fordi han skal lære seg å ta bussen til byen og komme seg til Olavshallen for egen maskin. Det tåler ikke nervene mine uten at han kan si fra hvis han roter seg bort. Noe han ikke kommer til å gjøre, han har retningssans som en ørn, men dog.
|
|
|
#16 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mobil til niåring?xperia har jo så dårlig batteritid da, det er litt kjipt for for en mobil som et barn skal ha, synes jeg da.
|
|
|
#17 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner deg! Jeg er skikkelig bondetulling som priser meg lykkelig fordi vi bor i ei lita bygd med lite trafikk og kort vei til alt hver gang jeg er i byen..
|
|
|
#19 |
|
Helt konge
|
Sv: Mobil til niåring?Vår 8-åring har iPhone 3G, det vil si sin fars gamle. Den har jo i tilegg til å være telefon både musikk og masse spill. Hun bruker den lite til å ringe med, og har den stort sett aldri med ut. Hun trenger den rett og slett ikke, men det er greit å begynne å øve seg på å kunne ringe, sende smser og huske på å lade den. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. LilleVenn har fått min gamle iphone, men foreløpig uten sim kort...Vi skal kjøpe kontantkort til den, sannsynligvis Netcom. |
|
|
|
![]() |
|
|