|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?Det ser ut til at det blir englandsferie i sommer. En uke hos svigers, og så en uke på egenhånd hvor vi leier bil og reiser litt nordover. Jeg tenker i første rekke Yorkshire og Skottland.
|
|
|
#2 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?En tur til Loch Ness kan kanskje være kult? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?Du har lest bloggen min, ja? Sist redigert av Teofelia : 18-01-11 kl 01:44. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?
Anbefales ikke med mindre man likevel kjører forbi. Jeg var ved Loch Ness da jeg var 10 år gammel og husker det som ganske kjedelig. Det er en innsjø, og ikke noe mer. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?Jeg var i Edinburgh med barna da yngste var åtte, det var en veldig fin by å besøke med barn.
|
|
|
#8 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?Vi var på Lindisfarne (Holy Island) for noen år siden, uten barn. Jeg kan godt se for meg at det kan apellere til barn med den historien, et lite slott, og en vi som bare er kjørbar ved lavvann.
|
|
|
#9 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?Alnwick og Edinburgh har vi besøkt med barn, veldig populært. Enig i at Loch Ness ikke er så spennende. En tur på stranda er alltid fast post for oss, uansett vær. Fiske krabber i rock pools.
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?Jeg har god erfaring med å bestille B&B like før avreise, men vi har ikke reist i høysesongen da. Utenom juli og august er det ikke så stort trykk. Det er selvsagt ingen ulempe å være tidlig ute uansett da. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
♡
|
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?Loch Ness. Jeg var ti når jeg var der, leste alt jeg kom over om monsteret og skrev stil på stil om emnet.
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 18-01-11 kl 15:16. Årsak: Staveleif |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?Åtteåringen har aldri hørt om Loch Ness, så jeg tviler på at det vil være noen suksess i seg selv. Med mindre stedet i seg selv er spennende, da, og ikke bare historien.
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Dere kan lese Ruffen på nye eventyr først.
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?Regnes Gateshead som nord-England? I såfall kan en tur innom Baltic Centre for Contemporary Art være interessant.
|
|
|
#16 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?Støtter opp om Edinburgh.
|
|
|
#17 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?York var en kjempehit hos både da 7-åringen og 3-åringen i fjor sommer. Vikingsmuseet, tur på bymuren, middelaldermuseet og bare gå rundt i gatene fenget alt sammen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?Hadrians Wall er kanskje noe? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Hadrians Wall er veldig spennende for historie- og kulturinteresserte (voksne), men for en åtteåring er muren i seg selv neppe det helt store. Det er ikke veldig mye igjen av den som egner seg til å underholde barn, synes jeg. Jeg var der som voksen, og selv da var det begrenset hvor lenge det var spennende å gå langs den. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor reise med en åtteåring i Nord-England/Skottland?Åtteåringen min er ikke så interessert i å SE på ting. Ting må være veldig hands-on for at han skal ha interesse av det. Så jeg frykter at det meste av museer utgår, men vi kan jo alltids lese om dem og se om det er noen som kan virke mer fengende enn andre.
|
![]() |
|
|