Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er kjerringklær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 09:15   #61
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kjerringklær?

Dette blir omtrent som å diskutere hva som er harry. Jeg tror ikke jeg har samme definisjon av kjerring som hun som påstår at El Naturalista er kjerring. Ei heller Odd Molly. Kjerringklær er for meg klær som får en til å se ut som ei kjerring, omtrent som den stilen min mor har (og har hatt siden jeg var liten). Klær som får en til å se eldre ut enn en er, kanskje? Type Mariebukse er veldig kjerring for meg. Og spisse sko meg tynn hæl, permanentet hår som er rullet opp og sprayet med masse Elnett. Og gammel parfyme. Ugh.

Gammel 18-01-11, 09:32   #62
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Stort smil

Denne tråden har virkelig massert lattermusklene! Har til og med sølt morgenkaffe over halve pulten såpass godt lo jeg. Himmel og pannekake så mange morsomme innlegg!

Er veldig enig med at det er personen som avgjør kjerringbegrepet. Når man aldri gidder sminke seg kombinert med mørke,kraftige briller, har den korte hårlooken, går i samme mørke genser med formløse dongeribukser - da er det definitivt kjerring for meg. Legg til eks. antall bilringer som henger over buksekanten så er det dobbeltkjerring!

Damer som ihvertfall prøver å ta vare på seg selv,med klær og sminke og nogenlunde kontroll på kiloene ville jeg ikke tenke på som kjerringer - uansett alder.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 09:36   #63
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjerring handler ikke om alder. Det går fint an å ha kjerringstil i tjueåra, og det går an å ikke ha det når man er åtti. Og da tenker jeg ikke på "eldresenterstilen". Jeg vet om mange typer plagg som jg syns "er kjerring", men siden det blir litt som å ramse opp Harry navn, skal jeg la det være. Men crocs altså.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 09:44   #64
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Damer som ihvertfall prøver å ta vare på seg selv,med klær og sminke og nogenlunde kontroll på kiloene ville jeg ikke tenke på som kjerringer - uansett alder.

Det er faen meg det dummeste jeg noen gang har lest! Nek!

Gammel 18-01-11, 09:46   #65
konsulenten
Passiv

Standard

Å kle seg etter alder betyr ikke at man på et tidspunkt må begynne å iføre seg formløse plagg i farger man ikke kler. Man trenger ikke bli kjerring hvis man ikke vil, det er ikke alderen som avgjør. Med alderen blir mange mindre opptatt av utseende og mer av komfort (=> bukse med strikk i livet og kanskje droppe bh-en siden den strammer), det er vel derfor man finner flere kjerringer blant eldre enn yngre.

Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 10:49   #66
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det blir kjerring når det "tipper over kanten". Les: dame i 50-årene i pinetrang, slitt, hullete Fornarina-bukse, hvite knehøye støvletter med stiletthæl og en mengde nagler/maljer, store belter, nevnte pelsvester, masse smykker som skriker om kapp om oppmerksomheten. Samme damer er gjerne veldig solariumsbrune, med ullaktig, ihjelbleket hår. Too much of everything, liksom.

Gammel 18-01-11, 10:54   #67
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette blir omtrent som å diskutere hva som er harry.

Åh ja, jeg husker en tråd på NM da jeg konkluderte med at jeg er harry. Jeg hadde nemlig flere av de harry interiørdetaljene i hus. Som takessplater og furumøbler. Og jeg leste til øyet ble stort og vått og fant ut at jeg ga opp idet det ikke var enighet om ting var harry og stygt eller retro og kult.

Nå er jeg i ferd med å finne ut at jeg har kjerringklær. Så jeg sitter nå her og lurer på om det er noe jeg skal gjøre noe med eller om det er en av de tingene jeg bare godtar at sånn er det, for jeg gidder ikke å gjøre det som skal til for å rette opp inntrykket. ikke det at jeg helt forstår hva som ikke er kjerringklær heller, så jeg er nok et lost case.

Gammel 18-01-11, 10:56   #68
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Ett enkelt plagg gjør ingen kjerring i mine øyne. Det er totalpakken og summan av kardemumman som avgjør.

Men jeg er blitt kalt kjerring og bestemoraktig i rutete skjorte fra Carlings, Nike-sneakers og jeans, så jeg vet vel ikke bedre.

Gammel 18-01-11, 10:57   #69
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå står du i fare for å pådra deg rødprikkstorm her. Men seriøst - jeg synes definitivt de som er mest "kjerring" er både sminktet, kledd og slanket til ytterpunktene. Men jeg er ikke helt stø i definisjonene.

Gammel 18-01-11, 10:58   #70
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Harry og kjerring må jo være det verste.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 11:02   #71
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Slike uformelige, posete klær med store mønstre ...laget av tekstiler de ikke kan bruke til stort annet. Gjerne også litt "stramme" cardigans mm. med digre gullknapper og lommer med klaff. Type lange tunikaer over lange skjørt eller vide bukser osv.

Men ja, det er helheten som utgjør altså!!

Gammel 18-01-11, 11:05   #72
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Harry og kjerring må jo være det verste.

Ikke håp for meg.

Gammel 18-01-11, 11:09   #73
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden har virkelig massert lattermusklene! Har til og med sølt morgenkaffe over halve pulten såpass godt lo jeg. Himmel og pannekake så mange morsomme innlegg!

Er veldig enig med at det er personen som avgjør kjerringbegrepet. Når man aldri gidder sminke seg kombinert med mørke,kraftige briller, har den korte hårlooken, går i samme mørke genser med formløse dongeribukser - da er det definitivt kjerring for meg. Legg til eks. antall bilringer som henger over buksekanten så er det dobbeltkjerring!

Ja tenk at noen aldri gidder å sminke seg, bruker mørke kraftige briller, har kort hår og atpåtil ikke har helt kontroll på kiloene sine.

Høres i grunn ut som ganske mange kule og flotte damer som jeg kjenner. Jadda.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 11:15   #74
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamari: Hvordan kan du uttale deg så kvasst (og tåpelig) etter selv å ha startet denne tråden senest i går?

Gammel 18-01-11, 11:20   #75
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Mamari: Hvordan kan du uttale deg så kvasst (og tåpelig) etter selv å ha startet denne tråden senest i går?

Det er ikke samme bruker, Nabojenta - den tråden er startet av mamaria.

Gammel 18-01-11, 11:22   #76
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er ikke samme bruker, Nabojenta - den tråden er startet av mamaria.

Hvorfor lager man seg så like nick dah?

Min feil. Min feil. :legger seg langflat:

Gammel 18-01-11, 11:25   #77
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

El Naturista-sko kjerring? Det er det vel ikke!

Nei det er mer sko for venstrevridde.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 11:53   #78
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg synes det blir kjerring når det "tipper over kanten". Les: dame i 50-årene i pinetrang, slitt, hullete Fornarina-bukse, hvite knehøye støvletter med stiletthæl og en mengde nagler/maljer, store belter, nevnte pelsvester, masse smykker som skriker om kapp om oppmerksomheten. Samme damer er gjerne veldig solariumsbrune, med ullaktig, ihjelbleket hår. Too much of everything, liksom.

Henne traff jeg for en måned siden
Veldig høylytt, ikledd svarte blondestrømper med silkebånd om lårene, 20 cm langt skjørt med rytsje midt bak og med sånne fiiiine stilettstøvletter som går over knærne. Og så hadde hun sånne fine hansker som Michael Jackson. Med gullpaljetter som matchet utringningen

Gammel 18-01-11, 12:03   #79
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må innrømme at det er noe ved El naturalista skoene som gir meg litt assosiasjoner til de gode, gamle fotformskoene og da tipper man fort over i kjerring-kategorien...

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 12:04   #80
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Ett enkelt plagg gjør ingen kjerring i mine øyne. Det er totalpakken og summan av kardemumman som avgjør.

Det er jeg veldig enig i. Det er totalen som er avgjørende

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.