Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reisetips London

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-11, 01:09   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Reisetips London

Vi (mannen og jeg) skal til London om under to uker. Vi skal bo i Kensington i nærheten av V&A. Lenge siden vi har vært i London, så trenger reisetips...

Hva bør vi se?
Hvor bør vi shoppe?
Spesielle butikker dere anbefaler?
Spesielle steder dere anbefaler?
Restauranter?

Tar imot alle tips med takk

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 10:02   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisetips London

Søk på London og reisetips her inne. Mange tråder fra tidligere med gode tips.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 22:01   #3
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Var i London, igjen, i oktober på jentetur. Vi spiste på en restaurant hvor jeg har vært med kunder før (oljebransjen) som jeg absolutt anbefaler, må bare komme på navn og finne link. Liten meny, men utrolig god mat, ekte italiensk. Husker ikke navn nå, men kan finne til deg på jobb i morgen. Ligger i Marylebone Rd området. Vi betalte rett under en tusenlapp (2 voksne) for 2 forretter, 2 hovedretter, 2 desserter, 2 kaffe, 1 flaske god husets rødvin OG tips som de la på automatisk, billig!

Ellers anbefaler jeg absolutt Asia de Cuba hvis dere har lyst på cubansk mat, tøff restaurant i et stilig hotell, nydelig mat! http://www.stmartinslane.com/en-us/#...-asia-de-cuba/

Er også veldig glad i sushi, og det får du hos Zuma http://www.urbanpath.com/london/japanese/zuma.htm Vet stedet også ble anbefalt i et reiseblad på flyet. Fantastisk mat!

Vi var rundt omkring på shopping, greit å gå på Oxford street og Regent street synes jeg om dere vil innom Gap, Next og Marks & Spencer. Alltid artig med en tur innom Harrod's og Selfridges. Og, så må jeg alltid innom Starbucks og ha noen gode kaffe latte!

Ellers har jo London mye god indisk mat om dere liker det, godt utvalg.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 09:56   #4
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Her er den italienske restauranten jeg anbefaler! http://www.caldesi.com/

Gammel 25-01-11, 13:10   #5
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Reisetips London

Hvis du likevel er i Regent street, så må du ta deg en liten tur inn i Desigual-butikken

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 13:15   #6
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Liker du å shoppe sko så anbefales Neal Street.
Sving inn i carnaby street fra oxford street, og over neal street og ned til covent garden. Masse koselige fine butikker, og neal street er masse fine skobutikker.

God tur!
Skal til london til høsten, og gleder meg stort allerede. Min favorittby!

Gammel 27-01-11, 22:30   #7
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg anbefaler Portobello Road Market i Notting Hill. Veldig koselig å bare rusle rundt å se i boder uten stress og mas. Anbefaler også markedet på Camden, masse å se på men litt mer mas av selgerne.

Gammel 21-05-11, 22:50   #8
millact

Standard

Sv: Re: Reisetips London

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Hvis du likevel er i Regent street, så må du ta deg en liten tur inn i Desigual-butikken

Hvor i Regent street ligger den? Hvordan er prisene i forhold til her hjemme?

Gammel 22-05-11, 18:56   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor i Regent street ligger den? Hvordan er prisene i forhold til her hjemme?

Hvis du går nedover fra Oxford Sircus så ligger Desigual butikken på venstre side når en går nedover. Er ikke så langt etter Oxford Sircus den ligger. Den ligger før Hamleys i alle fall.

Gammel 22-05-11, 19:05   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvis du går nedover fra Oxford Sircus så ligger Desigual butikken på venstre side når en går nedover. Er ikke så langt etter Oxford Sircus den ligger. Den ligger før Hamleys i alle fall.

Den ligger da etter Hamleys?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:24   #11
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kommer man fra Oxford Circus ligger Desigual før Hamleys.

Det er i allefall en butikk som er plottet inn for besøk når vi drar til London om litt over 2 uker.

Gammel 22-05-11, 21:41   #12
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Den ligger da etter Hamleys?

Jeg er helt sikkert på at den ligger før Hamleys når en går fra Oxford Cirkus. På venstre side når en går nedover veien mot Hamleys. Det kan jeg si med sikkerhet siden det bare var ved en tilfeldighet at jeg oppdaget den Designual butikken etter at jeg hadde hastet en tur til Hamleys for å få med en ting jeg hadde glemt.

Gammel 22-05-11, 22:39   #13
millact

Standard

Jeg skal uansett vandre opp og ned Regent street, så finner den nok. Må innom både Banana Republic og Zara.

Gammel 22-05-11, 23:01   #14
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg skal uansett vandre opp og ned Regent street, så finner den nok. Må innom både Banana Republic og Zara.

Tror Desigual ligger veldig nær Banana Republic om jeg ikke husker helt feil...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 23:25   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er på vei inn en Desigualbutikk i Oxford street, v/ Bond street også. Men om den har åpnet enda vet jeg ikke.

Gammel 22-05-11, 23:27   #16
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Om dere skal innom Westfield har de Desigualbutikk der også. Det er jo ikke så koselig der i den forstand, du kunne like gjerne vært i et hvilket som helst land, men de har masse fine butikker..

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.