|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Albertine reiser til USA for første gangOg da har man mange spørsmål! Forhåpentligvis kan de kloke FP'erne svare på noen av dem. |
|
|
|
#2 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Albertine reiser til USA for første gang
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Albertine reiser til USA for første gangVærvarsel på tysk. |
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Albertine reiser til USA for første gangDu har allerede fått de fleste svarene.- Kan jeg bruke min SE Xperia 10 der borte? Både til ringing og data? Det er vel en nyere telefon så da kan du regne med det. Men datatrafikk er skitdyrt om du ikke har amerikansk abonnemang. Du kan bruke den på trådløst nettverk på f.eks. hotell og da blir det jo gratis (foruten det hotellet ev. tar). Min venninne som brukte mobilen ganske mye (mer enn hva jeg skulle gjøre for å si det slik, men hun snakket og sendte kun sms, ikke datatrafikk) kom hjem til en regning på 4 000 NOK og hennes mann som hadde jobbmobil og som surfet i tillegg fikk en regning som var 12 000 høyere enn vanlig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Albertine reiser til USA for første gangHvor lenge skal du være borte? Helt alene? Høres fristende ut.... Jeg blir jo 40 år i år jeg og, men jeg tviler på at mannen vil sende meg alene til NY. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Albertine reiser til USA for første gangNew York har samme temp i feb som her, kan faktisk være isende kaldt der, særlig når vinden blåser mellom skyskraperne. Men de selger votter og luer overalt, så kjøp det der borte, koster noen dollar bare for OK ting. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Ikke sikkert, KLM har det nok, men American har det ikke på alle fly. Eller de har, men alle må se på samme film og det er kun TV i taker her og der. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Albertine reiser til USA for første gangIndividuelle skjermer på KLM's flyvninger. Puh. |
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hmm, American er vel omtrent det eneste selskapet jeg ikke har reist med. Alle andre jeg har reist med har hatt det. Har tidligere bodd 8 år i USA, så det har blitt endel turer over atlanteren. Mulig ting har endret seg, altså at servicen ikke er like god nå som før? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Vet ikke, men det var slik på den vi brukte over Atlanteren ved juletider. Mannen reiser mye langdistanse med dem og jeg vet at han har sagt at de ofte ikke har film på setene i turist. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Albertine reiser til USA for første gangDu har fått mange svar ser jeg, så jeg skal ikke ta alt. Men jeg var i NYC i februar ifjor, første halvdel. Det var bitene kaldt altså; det er ganske surt der og effektive kuldegrader blir mer enn gradestokken viser for solen strekker ikke ned i alle gater pga. høye bygninger og det kan blåse ganske kraftig rundt hushjørnene. Februar er sånn sett ikke NYC beste besøkstid, men det er nå en fantastisk by UANSETT!!
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Albertine reiser til USA for første gangJeg søkte bare på flyselskap, flytype og "movies" og da fant jeg det. |
|
|
|
#15 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Albertine reiser til USA for første ganghttp://www.seatguru.com/ gir masser av nyttig informasjon om de ulike flytypene og -selskapene. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Textrovert
|
Continental hadde ikke individuelle skjermer da jeg reiste med dem i 2007.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tusen takk, den linken var super! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Albertine reiser til USA for første gangVi var jo iområdet Orlando/Miami på samme tid for nøyaktig ett år siden. Jeg synes det kunne være litt kjølig om morgenen/kvelden, så en tynn jakke var veldig grei å ha da.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Albertine reiser til USA for første gangTynn jakke, check. |
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Albertine reiser til USA for første gangForresten, lurer på en liten idiotting... Fikk det nye passet mitt i går, det er maskinlesbart, sant? |
|
![]() |
|
|