Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bedbugs på hotell

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-11, 18:09   #1
Albertine
Passiv

Standard

Bedbugs på hotell

Nei, det er ikke en filmtittel. Men saken er den at det hotellet jeg har bestilt i New York visstnok er ganske plaget med bedbugs, i følge en del anmeldere på TripAdvisor. Er det noe jeg kan gjøre med det? Spraye? Ta med lakenpose? Sende mail til hotellet på forhånd og be om et bug free room?

Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 18:12   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bedbugs på hotell

Kan du ikke bytte hotell? Det er flust av ålreite hoteller i byen, jeg tror ikke jeg hadde giddet å risikere å klø meg ihjel av insektsbitt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 18:13   #3
Albertine
Passiv

Standard

Har du noen gode tips? Jeg valgte hotellet pga beliggenhet og den lave prisen. (Hotel 31)

Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 18:13   #4
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Du kan jo si fra og håpe det hjelper. Sjekk i sprekker, dra bort laken og se mellom madrassen og veggen om det er ekskrementer der. Om du finner det, hadde jeg dratt et annet sted i alle fall. Du risikerer å ta dem med deg hjem og de er visstnok ikke lette å bli kvitt.

http://www.rentokil.no/privatkunder/...dyr/index.html

Gammel 26-01-11, 18:13   #5
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sende mail hvor du advarer de om at dersom du finner et eneste bug i senga di, så saksøker du hotellet. Er det ikke sånn det fungerer i Am'rika da?

Gammel 26-01-11, 18:14   #6
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Usj, man kan jo risikere å få dem med hjem også...

Gammel 26-01-11, 18:23   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du - finn et hotell som virker. Det der ikke greia altså.

Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 18:24   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Du velger et annet hotell. Disse kan lett bli med hjem til Norge, og de er ikke lette å bli kvitt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 18:28   #9
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Får du de med deg hjem kan det fort bli en dyr affære.

For all del ikke sett kofferten på gulvet.
Ha den oppå det lille koffertbordet som ofte er på hoteller og behold alle klærne oppi der.
Når du kommer hjem kan det lønne seg å tømme og riste kofferter og vesker i en garasje eller noe slikt, om du har muligheten til det, og få alle klær til vask med en gang.

Gammel 26-01-11, 18:32   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tatt et annet hotell, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 18:45   #11
Frost

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oi! Jeg ville virkelig unngått et sånn hotell for enhver pris. Jeg kjenner noen til som plagdes veldig med å bli kvitt de i huset sitt. De hadde vært på reise flere steder da de fikk det i hus. Hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg det var blant annet NY og Paris. De måtte ha hjelp av Rentokil til å gasse leiligheten. Men de kom faktisk tilbake. Jeg vet ikke om de ble kvitt de til slutt.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 19:01   #12
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor gamle er kommentarene? Det kan jo være at de har sprayet hotellet nå.

Jeg skulle maile hotellet og høre hva de sier om saken.

Om du finner et hotell med lignende pris så skull jeg heller velge det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 19:05   #13
Albertine
Passiv

Standard

Jeg er på tråden med hotels.com as we speak.

Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 19:11   #14
Albertine
Passiv

Standard

Avbokad!

Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 19:11   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smart!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 19:21   #16
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Lurt. Jeg hadde med meg veggdyr (som vel er det samme som bedbugs) hjem fra Thailand en gang, og det var ikke moro. I tillegg så klør stikkene så infernalsk at det definitivt ødelegger nattesøvnen.

Sist redigert av Tangina : 26-01-11 kl 21:11. Årsak: Himmel - "stikkene" ble "biffene" på iPaden...
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 19:24   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er visstnok så vanlig med veggdyr i NY at det lønner seg å følge rådene uansett. og ikke pakk opp koffert innendørs hjemme.

Gammel 26-01-11, 20:48   #18
Albertine
Passiv

Standard

Da ble det dette hotellet.

Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:07   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det så mye av dette i akkurat NY av alle steder? Og nøyaktig hva slags bugs snakker vi om?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:13   #20
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

http://www.reisemedisin.no/Sykdommer/45/Bed+bugs:

Sitat:

Bed bugs (veggdyr) trives som navnet sier i senger. Bed bugs er blodsugere som tiltrekkes av varme og CO2 fra utåndingsluft. Det er ikke kjent at bittet kan gi alvorlige sykdommer, men utslettet kan være smertefullt. Insektene lever i madrasser og andre steder på soverom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.