|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Borte
|
Sv: Lov eller moral - om samboere og arvDet var jo skrevet testamente, men det var ikke rettslig gyldig. Og klart det er avdødes ansvar, men det er allikevel ikke slik at lov&rett alltid samsvarer med god moral. Jeg syns forøvrig ikke broren fremstår noe mer troverdig enn enken, og i tidligere dokumentar har han og faren innrømmet at forholdet til broren var kaldt. Loven er jo ganske entydig, så det er jo ikke noe å lure på hvem som har rett. Det er heller ikke noe å betvile at Stieg Larsson og samboeren var naive og lite forutseende da de ikke opprettet samboerkontrakt eller testamente. Allikevel så syns jeg det familien har gjort er veldig lite sympatisk og særlig når de vet at det strider mot avdødes ønsker.
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lov eller moral - om samboere og arvJeg synes familien til Larson fremstår som sympatiske og villige til å finne en løsning. Samboeren synes jeg fremstår som kverulerende og vanskelig. Hun og Stieg har nok jobbet for suksess og burde forberedt seg bedre. Familien har fått ansvaret for en kjempeformue i vekst, og ikke forberedt i det hele tatt. De må lære seg å leve med dette, sjokket og sorgen, og fremstår som meg litt tafatte. De måtte nok rådføre seg og forholde seg til det. Jeg har bare sett Skavland og den dokumentaren. Loven er lik for alle, og hadde samboeren vært litt mer ydmyk og vist vilje til kommunikasjon, kunne kanskje dette vært løst annerledes?
|
|
![]() |
|
|