|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Harry Potter og aldersgrenserEldstemann (6 år i mars) har sett de to første Harry Potter-filmene. Han synes ingenting er skummelt i filmene. Stemmer det at Mysteriekammeret har 11 års aldersgrense? Det samme har Fangen fra Azkaban, men jeg tenkte at denne er langt skumlere? Noen som har introdusert ungene for disse filmene og som kan synse litt? Det er for tidlig å hoppe på film 3? Er det norsk lydspor på film 3?
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserJeg bare abonnerer. Vi har ikke begynt, men jeg tenkte egentlig å starte med den første boken om ikke så altfor lenge.
![]() |
#3 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserFangen fra Azkaban er ganske skummel synes, jeg. Særlig desperantene.
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserAzkaban har 11 års aldersgrense, i likhet med de to første. De neste fire har "11 år. Frarådes barn under 11 år.". (http://film.medietilsynet.no/Filmdat...t=harry+potter)
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserDe tre første filmene har norsk lydspor. Jeg har alltid trodd at det var 7-årsgrense på de tre dubbede, men det er visst feil.
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserOg på Platekompaniet ser jeg ellers at Azkaban har norsk lydspor, men at Føniksordenen (nr. 4) ikke har det.
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserVi har alle filmene, alle har 11-årsgrense. Vi har foreløpig bare sett de to første, nummer tre kommer på lufta i kveld, halvparten i kveld og andre halvpart på lørdag. Det har vært veldig populært, og ikke skummelt - bare litt spennende for vår 7-åring. Er litt usikker på hva vi gjør med film nummer 4.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserJeg synes generelt anbefalingene til Filmtilsynet pleier å være verdt å høre på. De gjør her et skille mellom de tre første filmene og de øvrige, og hvis man vurderer å overstyre dem, synes jeg absolutt man bør se filmen selv først, for å være helt sikker på hva det er man velger å vise til barnet sitt.
![]() |
#9 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserJeg har ikke sett Føniksordenen, men jeg ville sett Azkaban selv først før jeg viste den til en seksåring, i hvert fall.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserHøsten 2009, Candy. Det vil si et par måneder før han fylte 7. Det var stor stas, og flere av kameratene hans hadde også lest dem og var veldig oppslukt - de snakket om det på skolen.
![]() |
#12 |
villende
|
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserSnupp har sett en og to. Det er helt uaktuelt å la ham se nummer tre. Dementorer og varulv er han rett og slett for liten til. Jeg fikk nesten mareritt av sluttscenene i nummer tre... Snupp er for øvrig en tøffing på filmfronten, og syns det er skikkelig dårlig gjort at han ikke får se treern. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserVente til sommeren med boken, da kanskje. Han er ganske oppslukt i trylling, og jeg har så vidt nevnt Harry for ham, men selv om han er ganske verbalt voksen er han ikke veldig moden for alderen.
![]() |
#14 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserAlle HP-filmene har 11-årsgrense, men det er vel slik at 8åringer med foresatt kan se en slik film på kino. Snart 8-åringen her i huset fikk se 1, 2 og 3 i fjor etter å ha hørt lydbøkene x antall ganger og kunne sitere hele handlingen. Han har også lydbøkene for 4 og 5, men vi har vært mere restriktive her. Han fikk se nr.4 sammen med oss for 2 uker siden, men den har ikke norsk lydspor så det ble dansk. Mener bestemt den er mere skummel enn de 3 første. Tror vi venter litt med nr.5. Heldigvis er ikke han av den mest lettskremte typen. Så forrige helg fikk han se første filmen med Narnia. Den slo godt an.
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserKnotten har sett de 3 første, og synes ikke det var noe skummelt. Sett dem med norsk tale, selvsagt.
![]() |
#17 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserPrototypen har innfunnet seg med at han må vente minst et år før han får se film nr. 3 (og mange år til han får se de restende filmene), så jeg tenker han vil bli glad hvis han får lov til å se film nr. 3 litt før!
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserJeg har trodd at de to første var 7-årsgrense (det er jo det alle sier), men oppdaget i dag at det er 11-årsgrense. Jeg og 8,5 åringen så HP og de vises stein sammen i dag. Det var lurt at vi så den sammen, for noe var skummelt. Dessuten hadde han mange spørsmål. Han vet mye om HP, men mest bruddstykker pga HP legospillet. Mye misforståelser, eks: "Voldemort bor i en bok, Er Tom broren til Harry Potter" ...
![]() |
#19 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Harry Potter og aldersgrenserGutten min så alle når han var 6 år sammn med faren sin. Gikk visst helt fint det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|